auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Kadett: 2.0 16v probleem

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: C20XE

Hallo,

Ik heb sinds kort een motorprobleem. Als ik de auto wil starten slaat hij gelijk af, 2de poging start de motor wel. Als ik op de motor afrem begint de auto te schokken bij laag toerental, na een stukje rijden slaat de auto uit als de koppeling wordt ingetrapt. Het storingslampje brand ook constant als de auto op contact staat, gaat uit als de motor loopt ( misschien is dit normaal? ). Soms loopt hij stationair ook beroerd, springt het toerental eerst naar 1500 toeren en gelijk terug naar 900 toeren.

Wie weet wat dit kan zijn??

Gr. Vincent

Geplaatst door

VHamersma (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

> Motorstorings lampje:

- Bij Contact aan / motor uit hoort deze te branden.
- Bij draaiende motor hoort deze niet te branden

dat gaat goed dus.

> Afslaan en beroerd lopen:

- Zou beginnen met de stationair regelaar te reinigen met remmenreiniger en daarna smeren met WD40
- deze hangt onder het inlaat, en kom je het makkelijkst bij van onderaf.
- je vind m als je de slang aan de zijkant van je SFi box volgt naar beneden.

-- Kijk ook of je SFi kast goed afsluit, anders heb je valse lucht (lucht dat in het inlaat komt NA de Luchtmassameter).

Willem

Willem12089 0
badge

14 jaar

Gedrag van het storingslampje is normaal, zo hoort dat ook.
Klinkt allemaal alsof de motor af en toe wat te arm staat.
Onlangs misschien een keer de tank (bijna) leeg gereden?

oldford 0
badge

14 jaar

Ik ga er gelijk mee aan de gaan, bedankt voor je reactie Willem

VHamersma 0

14 jaar

Dit is niet het geval. Hoe zou je dat kunnen bekijken? Gr. Vincent[quote=oldford]Gedrag van het storingslampje is normaal, zo hoort dat ook.
Klinkt allemaal alsof de motor af en toe wat te arm staat.
Onlangs misschien een keer de tank (bijna) leeg gereden?[/quote]

VHamersma 0

14 jaar

Als je vraagt hoe je kan zien of een mengsel goed of verkeerd is, dan een 4-gas laten doen.

Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Kan natuurlijk ook altijd een defecte sensor zijn. Dan wordt het uitlezen en signalen van de sensoren goed bekijken.

oldford 0
badge

14 jaar

Oke, dan wordt het uitlezen want de slangen zijn allemaal goed. Bedankt OldFord

VHamersma 0

14 jaar

Het is geen valse lucht.. hoe ziet die stationair regelaar eruit?

VHamersma 0

14 jaar

Is alleen een Voorbeeld van hoe de stappenmotor eruit ziet (foto is een 2.0 8V C20NE)

[url=http://img25.imageshack.us/i/dsc01466db....][img]http://img25.imageshack.us/img25/7196/ds...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

Willem

Willem12089 0
badge

14 jaar

Oke bedankt Willem voor de foto.[quote=Willem12089]Is alleen een Voorbeeld van hoe de stappenmotor eruit ziet (foto is een 2.0 8V C20NE)

[url=http://img25.imageshack.us/i/dsc01466db....][url]http://img25.imageshack.us/img25/7196/ds...[/url][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

Willem[/quote]

VHamersma 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.