ik heb en probleem met mijn E kadett.
ik draaide bij warme motor de koelvloeistof dop eraf en spoot het koelvloeistof 0.5 meter de lucht in..
koppakking test gedaan(CO meting) maar koppakking is goed.
heb pas geleden distributie met waterpomp gedaan.(want de auto heeft lang stil gestaan)
dacht zelf aan thermostaat....
iemand een idee?
alvast hartstikke bedankt!
groetjes
yonay
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Yonay,
Dat is normaal hoor, je moet ook niet bij warme motor de dop ineens eraf draaien..
Iets van druk op de slangen is wel normaal maar ze moeten niet zo hard als een steen worden.
Wat is het probleem precies ?
Gr Stefan
ik dacht zelf aan de koppaking....
want SOMS brand het lampje van de koelvloeistof
dus vandaar dat ik de dop eraf draaide
en het begon toen egt extreem te koken.
normaal is dat niet zo heftig.
de slangen worden wel egt HARD niet als steen maar je kan er minimaal in knijpen.
groetjes
yonay
14 jaar
Hoe het bij je kadett precies zit durf ik even niet te zeggen, maar als enkel het lampje aangaat en de temp wel in orde blijft, dus niet te warm word, kan het ook goed de sensor zijn.
Drukt hij ook wat kvs uit het reservoir ? Zo nee, dan is de druk ( normaal gesproken ) niet te hoog, anders gaat het ventiel in de dop open..
Ook mag hij geen kvs verbruiken of verliezen, moeten de slangen boven en onder net zoals de radiateur mooi even warm worden en moet de kachel warme lucht blazen, als de temp dat ook nog normaal blijft is er niks aan de hand.
Gr Stefan
14 jaar
de druk op een kvs systeem kan zomaar oplopen tot +1bar.
dus dat het er uit spuit en meteen gaat koken is allemaal normaal.
14 jaar
ik ben erachter wat er mis is!
de ventilator begint neit te lopen
had hem doorgeschakeld en draaide niet.
waarschijnlijk iets van kabelbreuk of ventilator defect
bedankt voor de antwoorden!
mvg
yonay
14 jaar
Ventilator testen:
zet + en - op de ventilator polen en hij moet gaan draaien, doet hij dit, dan is de ventilator heel, en kan het zijn dat er geen + op de vetilator stekker komt.
je kan ook eerst + meten op de rode/zwarte draad van de ventilator, deze moet indien contact aan staat altijd aanwezig zijn.
schakelaar in de radiateur schakeld namelijk met -
Willem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar