close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Vectra: 22DTR LAMPJE

Bouwjaar: 2001

vectra b 22dtr waar het motorlampje soms brandt . DEFECTCODE P1125 ernstige storing . LUCHTMASSMETER en alle vacuumleidingen vervangen maar niet opgelost ;
vacuum gemeten en er is verlies aan het klepje onder de vacuumklep van de turbo ( rechts voor )
IK WEET NIET waarvoor dit klepje dient . ER IS EEN SLANGETJE verbonden naar een vacuumpot onder de rechter vleugel . DEZE is ok . MAAR SOMS valt de vacuum weg en het is aan dit klepje ;
wie weet waarvoor dit klepje dient ? IK VIND HET OOK OP HET SCHEMA NIET TERUG ; dit zit niet op de 2 liter motoren , enkel op de 2.2 motoren,

heft iemand hier ook al problemen mee gehad ??

Geplaatst door

opc8275 (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dit is de vacuumtank turboladerregeling en dient voor het vacuumgeheugen.Ik denk dat het een soort buffer is maar weet dit niet zeker.Ik wist niet eens dat hij er zat dus problemen heb ik er nooit mee gehad!

danny1929 0
badge

18 jaar

Vacuumgeheugen ???? Wat is dat ????
Op tis vind ik nergens weer waarvoor dit dient

opc8275 0
badge

18 jaar

Als de draadkleuren op de klep bruin/groen en rood zijn is het misschien Y28 magneetklep spinregeling.Er is inderdaad niets over te vinden.Ik zal morgen even vragen in Sliedrecht...

danny1929 0
badge

18 jaar

neen het is niet die klep ; dit is de wervelklep ( een beetje verkeerde vertaling op het schema ) denk ik

opc8275 0
badge

18 jaar

Handig die Belgische vertalingen..Ik ben niets wijzer geworden in Sliedrecht maar heeft het niet te maken met die variabele turbo?Ik vond bij service informatie KTA-1768 00033621 wel wat informatie.

danny1929 0
badge

18 jaar

Bij Vectra-B en Omega-B is er een vacuumreservoir aanwezig om direct aanspraak te kunnen maken op de turbo. Dit wordt aangestuurd door een aan uit klep en dus niet pwm-gestuurd. Inderdaad alleen bij de 2.2 motoren.

grease 0
badge

18 jaar

ik heb soms te weinig onderdruk en het komt van dit systeem . Als ik dit afsluit is de onderdruk goed . HET vacuumreservoir is goed . In de testprocedures heb ik gevonden dat het klepje Y51 is . hoe weet je nu hoe dit werkt en wanneer dit klepje aangestuurd wordt ?

opc8275 0
badge

18 jaar

DANNY , bestaat er een manier om gemakkelijk dit document te vinden in tis ?

opc8275 0
badge

18 jaar

Ik heb gezocht maar kan er echt helemaal niets over vinden.
Heb je gecontoleerd of het klepje zelf niet lekt?Als hij aan/uit gestuurd is zou ik zeggen dat hij bij wat lagere toeren open zou moeten staan,als de turbo net werkt maar de vacuumpomp nog niet zoveel toeren maakt.

danny1929 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.