ik ben er nu achter dat wanneer mijn auto uitvalt/niet wilt starten(hij start niet als hij warm is geweest en even stil heeft gestaan, als hij koud is is het geen probl.) dat er geen benzine door de injector komt. wanneer ik de injector verwijderen komt er wel voldoende benzine uit, ook de injector wordt dan geleegd, wanneer ik deze weer plaats en probeer te starten vult de injector wel goed maar komt het niet in het smoorklephuis.
Wanneer ik de stroom meet die door de 2 kabels gaat komt ie op 12 volt wanneer het contact aangaat, wanneer ik probeer te starten gaat ie naar 10.30 volt(waaarschijnlijk door de startmotor)
Kunnen jullie hieruit opmaken wat het probleem kan zijn? Zelf denk ik niet dat het aan de stuurcomputer ligt aangezien er wel stroom op staat.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als de motor niet start en de bougies wel vonken kun je er niets aan meten klaas. het enigste is het signaal naar de ecu maar dit kun je alleen meten met een scoop.
wat kost een nieuwe module?
21 jaar
Je hebt misschien gelijk over het meten met een scoop,dat je dit niet als advies kan geven voor particuleren.Maar ik wou hier eigenlijk alleen mee aangeven dat sommige probleem gevallen niet zomaar zijn opgelost zonder dat je juiste meetmiddelen hebt.
Als het toerentalsignaal niet gemeten wordt door de ECU(stuurkast),dan schakelt hij ook niet de brandstofpomp in.Ik las dat je hem zelf had doorverbonden.Hierdoor drait de pomp nu wel en staat er spanning op de injector,alleen schakelt de ECU de injector niet aan massa om hij denkt dat de motor niet rond draait.Het kan dus in dit circuit zitten,alleen kan ik opeltje ze vraag goed begrijpen over betreft het vonken van de bougie,dit zal dan eigenlijk niet kunnen plaats vinden als de ECU geen toerentalsignal meet.Dat maakt het probleem denk ik nog moeilijker.
Succes nog met je auto en ik ben benieuw waar het probleem uiteindelijk zit.
zal mijn onsteking even goed schoonmaken
wat zou ik aan mijn ontsteking(draden) kunnen meten wanneer hij niet start? graag een goede uitleg... Ik heb morgen weer de hele dag tijd dus graag zo veel mogelijk test tips
21 jaar
wanneer ik mijn contact aanzet komt er geen benzine door, dit vindt ik zelf niet vreemd want dat zou betekenen dat wanneer je een aantal keer wel je contact aanzet maar niet start dat je auto dan verzuipt(toch?)
starten doet hij altijd als hij koud en warm, maar niet wanneer je hem meer dan 15 min stil laat staan als ie warm is, dan moet ie bijna helemaal weer afkoelen,
je zei dat dat slangetje van een voorverwarmer is, zou dit er niet mee te maken kunnen hebben?
21 jaar
het is mij zojuist weer gelukt om het probleem te genereren,
het rood blauwe draadje krijgt wel even 12 volt bij aanzetten contact maar bij het starten niet meer..wanneer ik het schakelaartje handmatig contact laat maken krijgt ie wel 12 volt maar slaat hij als nog niet aan...
wat is de 'trigger' voor het relais om contact te maken? de bruine geeft std. 12 volt maar wat zorgt voor het contact?
21 jaar
meet je de spanning over de 2 draaden van de injector? zo ja dan moet de aansturing wel goed zijn. in dit geval (als je de multimeter over de twee draden hebt aangesloten) is toch echt de injector kapot.
ja dit meet ik over deze 2 draden,
wat ik alleen vreemd vindt is dat wanneer ik mijn contact aanzet de spanning ook op die draden komt terwijl er dan geen benzine uit hoort te komen, ook staat er dan druk op de benzine slang, hoe moet de auto dan weten of hier benzine door moet geven en hoe wordt de hoeveelheid bepaald?
21 jaar
mischien meet je wel over het stuurapparaat heen. probeer eens het volgende. maak de stekker van de injector los, en hang aan die stekker eens een stadslichtlampje van 5 watt. vertel dan eens waneer het lampje volop brandt, en of hij tijdens starten knipperd.
Wanneer ik door een lampje meet blijft ie constant branden, ook tijdens het starten...
21 jaar
dan is de aansturing niet goed......er staat dus gewoonweg constand spanning op, dit moet pulserend zijn en zeker als de auto op cantact staat moet het lampje niet aan gaan (wel even maar daarna uit). dit is dus niet goed. of de bedrading is niet goed of het motorstuurapparaat. overigens is het vreemd dat er geen benzine ingespoten wordt door de injestor. hij zou nu de boel gewoonweg vol moeten pompen. dus waarschijnlijk is ook de injector defect.
overigens is het erg vreemd dat het koud wel goed is.....je blijft een vreemde astra hebben.....en ik vraag me af of je er zonder garage uit gaan komen.
Maar ik heb de stuurcomputer al gewisseld...
en wanneer hij koud is(en dus wel start) geeft hij dezelfde spanning...
Wat geeft precies het signaal aan de injector om te spuiten? is dat een vacuum, stroomschokjes, of iets anders?
21 jaar
`stroomschokjes`.....en inderdaad ik zei al dat er ergens iets niet klopt in je verhaal.....zoals jij het schrijft kan de motor niet lopen......dan moet hij echt wel vezuipen......
maar dat doet ie dus niet.......dus er klopt domweg iets niet.
persoonlijk denk ik nog steeds dat je naar een garage ed moet om je wagen weer ok te krijgen.....dit soort lastige problemen repareer je niet even over het internet...en zeker niet voor een `leek`
ik ben niet van plan om mijn auto weer naar de de opel dealer te brengen, ik heb hem al 2 keer langsgebracht voor dit probleem zonder enig nuttig resultaat
ik kan me niet voorstellen dat dit probleem zo moeilijk kan zijn aangezien ik het probleem heb blootgelegd, ik heb 2 stuurcomputers en ik kan me ook niet voor stellen dat beide hetzelfde probleem generen!
21 jaar
nogmaals, sluit het lamje nog eens aan.
zet de auto op contact en kijk goed naar het lampje. na enige tijd moet hij uit gaan.
kijk ook goed tijdens het starten of het lampje licht knippert( injectiepuls). overigens is het goed om te weten dat als de auto niet meer starten wil, de bougies nog wel vonken?
daarna kunnen we verder.
nee ik zeg niet dat ze allemaal prutsers zijn, ik weet iig dat het in nieuwegein wel zo is, anderen waar ik geweest ben vallen wel mee dat laatste keer heb ik em naar een ander garage bedrijf gebracht. liep allemaal veel soepeler
ik ga het zometeen nog eens goed met het lampje proberen
moet de stekker aangesloten zijn op de injector wanneer ik test? ik heb deze nl. telkens los zodat ik er een draadje in kan steken om te meten.
na hoeveel tijd moet de lamp uitgaan?
21 jaar
de injector stekker moet los......en op contact moet het lampje naar ongeveer 10 seconden uitgaan.
het lampje gaat niet uit, wanneer ik start gaat hij heel licht knipperen maar dit komt volgens mij door de startmotor, dit meette ik overigens op een moment dat mijn auto startte.
bougies vonken wel
21 jaar
dat het lampje niet uitgaat is al fout...dit is erg vreemd. het knipperen kan kloppen,dit is normaal. theoretich zal als je de uto op contact zet de injector aangestuurd worden en je smoorklephuis volgepomt worden met brandstof. gebeurt dit ook???
dat wil zeggen, als je de auto op contact zet, met aangesloten injectorstekker, spuit hij dan ook al benzine in??? en start hij dan wel gewoon?
nee, dit komt niet door de voorverwarmer......
nu moet je even het volgende proberen:
laat de motor lopen totdat hij warm is en niet meer wil starten. als hij niet meer wil starten moet je even kijken of de bougies nog vonken. bougies demonteren en los op het kleppendeksel leggen met aangesloten bougiekabels. NIET MET JE HANDEN VASTHOUDEN!!!
ik ga dit straks proberen, ben nu nl alleen en kan die 2 dingen niet tegelijk...
of is er een andere methode?
21 jaar
nee, moet even met 2 man/vrouw.........
nog even het volgende , ik meen mij nog iets te herinneren over injectorringen bij jou.....
controleer eens het volgende,
demonteer de zwarte kap over het smoorklephuis.
monteer ev de injector en de stekker (als deze verwijderd zijn.)
laat de motor even lopen.
doe de motor uit en kijk direct in het smoorklephuis of er af en toe een druppel brandstof in stroomt. dat zou kunnen duiden op een lekke injectorring. en koud heeft de wagen er geen last van, maar warm verzuipt de motor door een lekke injectorring.
ik ga het proberen, ik heb hier toevallig niet een onderste zwarte ringetje
21 jaar
hoezo?? heb je die dan niet om de injector zitten dan???
zoniet gaat het dus fout he....
het woord 'niet' moest 'nog' zijn, ik heb deze dus wel
"laat de motor lopen totdat hij warm is en niet meer wil starten. als hij niet meer wil starten moet je even kijken of de bougies nog vonken. bougies demonteren en los op het kleppendeksel leggen met aangesloten bougiekabels. NIET MET JE HANDEN VASTHOUDEN!!! "
ik heb zon lampje dat ik tussen de bougiekabel en bougie kan doen, dit moet ik nog testen aangezien ik een speciale bougie sleutel nodig had (die ik zou moeten lenen) en dat lampje net pas heb geleend nu ik geen start hulp meer heb.
is het niet mogelijk om de accu op de startmotor te zetten?
"doe de motor uit en kijk direct in het smoorklephuis of er af en toe een druppel brandstof in stroomt. dat zou kunnen duiden op een lekke injectorring. en koud heeft de wagen er geen last van, maar warm verzuipt de motor door een lekke injectorring". "
dit kan volgens mij weinig te maken hebben met een geen benzine gevende injector, als ie verzopen is en je start zonden benzine zal ie waarschijnlijk uiteindelijk op de overgebleven bezine even draaien en dan is dat weer weg,
hij lekt overigens niet
21 jaar
het ging mij om het doorlekken klas, verder niets....
nu nog even kijken naar de vonk als hij niet lopen wil....
dan kan ik er pas mee verder.......
overigens hoezo extra accu op de startmotor??
lekken gebeurt niet, vonk ga ik straks naar kijken.
21 jaar
bougie vonkt
momenteel gaat mijn auto met de dag slechter rijden!
21 jaar
ik zal even uitleggen wat het steeds slechter gaat doen:
wanneer ik nu mijn auto probeer te starten(koud) slaat hij wel aan maar na ca. 3 sec slaat ie weer af, wanneer ik dit 3 tot 4 keer heb gedaan blijft ie aan, ook wordt de afstand steeds kleiner die ik met mijn auto kan afleggen voordat hij uitvalt.
Zelf ben ik 99% zeker dat het de injector is aangezien hij de zelfde spanning krijg wanneer de auto wel en niet zal starten, ik wil dinsdag een injector gaan halen bij de sloop
21 jaar
ik heb inmiddels de injector vervangen en mijn originele luchtfilter geplaatst. dit heeft niet geholpen.
wat me wel opgevallen is is dat wanneer hij start ik 2 keer een tikje in de buurt van de stuurcomputer hoor, wanneer hij niet start hoor ik er maar een(bij contact aanzetten) bij het 2e tikje slaat ie altijd aan.
zoals ik al eerder zei gebeurt het alleen als ik een stukje heb gereden en ik laat em heel even staan en tijdens het rijden wanneer ik ca. 5-10 heb gereden. wie kan mij verder helpen?!?
21 jaar
ik heb in het verleden al eens verteld dat er in de buurt van het stuurapparaat een relais hangt. tik daar eens op als hij niet start...
ja, dat heb ik ook aleens gedaan... alleen je zei dat er een paarse zat. ik zie er 3, 2 groene uit mn hoofd en nog 1. hoe zou die eruit moeten zien
21 jaar
kun je nog een verdere reactie geven ?!? ik heb bij mn stuurcomputer 3 stekkertjes naast elkaar zitten en daar achter zit een klein zwart dingetje(ik weet niet precies wat dit doet) kun je mij vertellen waar die relais zit?
21 jaar
het zwarte dingetje is het relais.....waar we het over haden. na mijn idee zit er een verkeerde in.....een van een corsa a of kadett e......
hmm, hoe is dat mogelijk? corsa of kadett... is het niet raar dat ie 8 maanden heeft gewerkt en pas daarna raar ging doen? of is dit logisch?!?
hoe kan ik deze los halen? ging zo 123 niet
21 jaar
je kunt hem uit het voetje trekken....eventueel helpen met een schroeven draaier..... overigens kunnen deze ook in de astra hoor. maar ze gaan wel eens kapot...
wat zou zoiets kosten en hoe 'auto gebonden' zijn ze?
21 jaar
gewoon even nar de dealer gaan...kosten bijna niets (een paar knaken..)
nu snap ik trouwens waar ik ertegen moest tikken :) dan maak je gewoon zelf de connectie
wat kan de reden zijn dat hij niet tikt? zou de reden niet ergens anders in kunnen liggen? want meestal tikt ie nl. wel.
21 jaar
wat is eigenlijk de naam van dit relais? en hoe groot is de kans dat de dealer dit op voorraad heeft?
21 jaar
probeer zo goed mogelijk uit te leggen waar het relais zit en hoe het eruit komt, die vent gaat even kijken. even later komt hij terug met de opmerking dat hij niet weet wat ik bedoel, en een aantal van de monteurs weten het ook niet. dan komt hij met de suggestie dat het misschien niet een originele is...
nu zal ik zo eens langs gaan en eens fijn uitleggen waar dat ding zit :S
21 jaar
relais is vervangen, heeft niets opgeleverd...
wat stuurt dat relais aan?
21 jaar
Ik heb je verhaal zo gelezen en ik denk dat je probleem niet makkelijk is zoals je denkt.De auto van tegenwoordig zitten steeds meer ingewikkelder in elkaar dan het vroegâh.
Misschien een hint,je vertelde dat je auto steeeds slechter gaat doen,heb je ook vermogen problemen.Het kan misschien wel zijn dat je uitlaat aan verstopt raken is,waardoor hij zijn gassen niet goed kwijt kan.
dit relais stuurt alle motor electronica aan.....
ik deel de mening wel, de storing is lastig en op deze manier wordt het erg lastig....zoek een serieuse dealer op en wie weet is het een en ander zo opgelost...
waar gaan de draden van de injector naartoe? gaan die direct naar het stuurapparaat of via iets anders?
ik wil nl. de weerstand tussen die draden opmeten, ik ben best een tijd bezig geweest met de electronica in mn auto(aansluiting cd-radio/elec. ramen/centr. verg.) misschien dat ik een keer iets los heb gehaald?
21 jaar
deze gaan direct naar het stuurapparaat
maar wat kan dit dan te maken hebben met dit relais?
er werdt mij trouwens verteld dat dit relais niet spec. voor astra is maar gewoon een std. relais(was niet eens in het systeem te vinden)
21 jaar
is wel degelijk te vinden.....officieel is heet dit het brandstofpomp relais....als deze niet deugt krijgt je pomp en injector en stuurapparaat geen of te weinig spanning en alle gevolgen vandien.
"is wel degelijk te vinden"
het woord 'brandstofpomprelais' doet een beetje een belletje rinkelen. aangezien de injector geen benzine geeft maar wel de stroom krijg zou het wellicht kunnen zijn dat de br. pomp niet voldoende stroom krijgt om voldoende druk op de leiding te zetten zodat het niet door de injector kan(of moet de injector sowieso sproeien als ie gevuld is?).
Heb je misschien tips over het controleren van bedrading? welke ik wel en niet kan/moet controlen en hoe ik exact kan controlen of de spanning e.d. wel voldoende zijn? heb wel de benodigde meetapparatuur maar weet niet waar ik moet beginnen.
Is het voor een apparaat voldoende als ik kan meten dat er 12 volt op staat of zijn er ook nog andere factoren als weerstand die een rol spelen?
21 jaar
ik geloof je, maar het is echt zo...
meet eens op het relais op de kleur blauw/rood en massa....=carrosorie auto.
moet 12 volt zijn bij draaiende /startende motor. dus als je klachten waarneembaar zijn even goed meten.....
Je kan ook de aansturing van de injector controleren met een scoop.Binnen enkele minuten weet je alles,hoeveel ie inspuit,de voeding die op de injector staat en of ie goed aan massa wordt gelegd door de ECU van de motor.Je kan zelfs zien of de naald wordt geligt van ze zitting.Echter heb je dus wel een scoop nodig en goede systeem kennis.Bij een goeie dealer moet dit wel aanwezig zijn en in mijn ogen ontkom je er ook niet aan om toch je auto bij een dealer te brengen.
"Je kan ook de aansturing van de injector controleren met een scoop ..."
Mijn auto proberen te starten nadat ie net uitstond lukte het niet, daarna goed thuis gekomen, even gemeten of er dan 12 volt op zou staan, er kwam ca. 14 volt op dus ik dacht: even testen of ie start-> meteen aan! daarna nog een aantal keer getest, daarna een flink stuk gereden(veel meer dan hij normaal kan) weer geprobeerd weer perfect...
het lijkt dat het te maken heeft met de kabels die in de directe omgeving van het relais zitten, ik ga zo nog even testen denk dat het weer goed zal gaan!
21 jaar
toerental signaal niet goed. deze krijgt hij van zijn motorstuur apparaat en deze op zijn beurt weer van de onstekings module. deze gaan vaak kapot
deze zit in de onsteking gemonteerd onder de verdelerkap. controleer ook gelijk de bedrading onder de kap goed.
"toerental signaal niet goed. deze krijgt hij van zijn motorstuur apparaat en deze op zijn beurt weer van de onstekings module."
dit snap ik niet precies?
zou dit makkelijk zijn om op te lossen? of is het een kwestie van een nieuwe kopen.. ik heb nl al eens een andere ontsteking erop gehad
21 jaar
gewoon een los modultje monteren onder de verdelerkap. kan je zelf doen. let wel op, zeker weten doe je het pas door te meten......met een scoop....nogmaals weet je het zeker dat de auto vonkt als hij niet meer wil starten???
als ik naar een gewone garage toe zou gaan, zouden ze het probleem daar goed kunnen onderzoeken of moet de daarvoor naar een speciale opel dealer?
21 jaar
een goede ^gewone^ garage moet hier zeker uit kunnen komen. mits er de juiste kennis aanwezig is.
wat een gesprek op deze avond,
Ik ben vanavond de hele avond met een ex opel monteur met mijn auto bezig geweest:
eerst gecontroleerd waarom hij slecht stat. loopt; na het uit elkaar halen van de slagetjes bleek al eerder dat ie beter ging lopen. volgens deze man werkte de stappenmotor niet goed, wanneer we deze stekker nl. loshaalde veranderde er niets in het toerental. ook na stat. stekker loshalen geen resultaat. Wel na loshalen auto. choke, dan liep hij veel beter.
Tijdelijk rijd ik met een losse slang en gaat deze man kijken voor een stappenmotor(ga zelf morgen kijken of hij misschien vuil is)
probleem waarvan ik dacht dat een moer niet goed vast zat(rinkelend geluid):
om zeker te zijn van de timing van de ontsteking zijn we naar zijn huis gereden om dit te testen, het bleek dat de onsteking niet goed was afgesteld en dat rinkelen was het 'klepperen van de kleppen'. na deze afstelling reed de auto veel beter.
na dit alles heb ik bijna een uur goed gereden hard, zacht, stationair. dit ging allemaal probleemloos(dus ca. 12 keer langer dan normaal :) )
reacties op jullie gesprekken:
"Wat je eventueel zou kunnen doen is een vraagbaak voor de auto kopen,"
ik het dit boek in 2 versies op cd-rom, eerdaags krijg ik het haynes werkplaatshandboek, vraagbaak heb ik aleens van de bibliotheek gehaald en kan ik altijd nog doen, op internet is de gemiddelde vraagprijs voor dit boek 7,50, ook een mogelijkheid:
" als je zelfs deze storing online oplost draag ik je voor de jaarlijkse titel van "problemcar goeroe" ;)"
Ben ik het mee eens!(maar is ie volgens mij al)
" aan de slag jongen! En jij gaat voor de titel "langste discussie op t forum" ;)"
aan de slag zeker, morgen weer ff aan de gang, langste topic heb ik volgens mij al.. heb niet veel gekeken maar gemiddeld is het niet meer dan 10
21 jaar
Vandaag en gisteren wilde mijn auto in de middag niet starten, s'ochtends wel, het lijkt dus puur door de warmte te komen dat hij niet werkt. zou het dan niet een of andere warmtesensor kunnen zijn? de lambda misschien?
21 jaar
de lambdasonde meet de uitlaatgassen, en inderdaad alleen als hij (de sonde) warm is. Maar ook als die kapot is zou de auto (weliswaar met een te rijk mengsel) moeten aanslaan bij warme motor. Ik heb bewondering voor je doorzettingsvermogen om de storing te vinden, maar (als redelijk ervaren amateur-sleutelaar en gediplomeerd electronicus) ben ik het toch met vorige sprekers eens Ik denk niet dat je er uit gaat komen zonder de goede meetapparatuur. Je zegt bv dat de bougies vonken, maar als dit nou eens (als voorbeeldje) onregelmatig zou zijn (door een slechte ontstekingsmodule of iets anders) kan je dat alleen beoordelen met een scoop. Zelfde met o.a. het injector signaal en hall-gever signaal, benzinedruk, 4-gassen waardes enz enz. Zonder het verkeerd te bedoelen - maar je kan niet alles weten. Een garage kan simpel de ECU uitlezen, en snel metingen verrichten. Ik denk dat de kosten daarvan wel zullen meevallen, en dan kan je eventueel zelf de reparatie doen. Een moderne auto is nu eenmaal een complexe machine (vooral de electronica) dus het lijkt me geen schande om het nu aan vakmensen over te gaan laten. Wat je eventueel zou kunnen doen is een vraagbaak voor de auto kopen, daar staan alle schema's in, en dat heeft mij met mijn Kadett ook veel kennis en tips opgeleverd.
"Vraagbaak Opel Astra / deel Benzinemodellen 1991-1997
bol.com prijs: 24,99 ISBN: 9021599120 "
21 jaar
onstekings module
Ja, die mening had ik ook na de laatste reactie (ivm met alleen bij warme motor) Heb hetzelfde met de Kadett gehad. Maar hoezo dan al die storingen met relais en injector die niks doorlaat? Dat maakt de diagnose moeilijker toch? t lijkt steeds wat anders te zijn.. Of denk je gewoon van "probeer t eens"?
21 jaar
En heb je in dat geval toch normaal vonken? Ik vraag dat omdat bij de Kadett (volgens het schema) het toerental signaal rechtsteeks vanaf de hallgever komt.. En dan stuurt de ECU de module weer aan, en die weer de bobine (zonder terugkoppeling dus). Is dat bij de Astra anders?
21 jaar
gewoon proberen wil niet echt he...kost een hoop poen voor niets. het module schakeld ook het toerental signaal door naar de ecu en daarvanuit wordt dan het relais bekrachtigt. dus als deze uitgang van het module kapo is werkt het domweg niet.
hangt van het type onsteking af. delco of bosch volgens mij....
module in de onsteking of onder de bobine..
Ja en een Kadett is geen Astra natuurlijk :)
Er zit een module in de ontsteking, dus anders dan bij mijn auto. Ik vind het wel een waanzinnig interessante storing worden, ben heel benieuwd hoe het afloopt!
21 jaar
astra en kadett verschillen soms in detail van elkaar....
overigens heeft astra ook onsteking combinatie met module onder bobine.
als je zelfs deze storing online oplost draag ik je voor de jaarlijkse titel van "problemcar goeroe" ;)
aan de slag jongen! En jij gaat voor de titel "langste discussie op t forum" ;)
21 jaar
hou ik je aan..............
laten we hopen dat het goed blijft. overigens hoe kon de onsteking nou verkeerd te staan?
hoe dit mogelijk is? jij zal er vast een verklaring voor hebben, heb daar zelf nl. geen verstand van, ik weet wel dat er met zo'n lampje is getest en toen is de stand van de onsteking gedraaid..
21 jaar
kijk, bij astra moet je dmv een tester of doorverbinden van een stekker de vooronsteking vastzetten op 10 graden. daarna de onsteking afstellen. mogelijk is hier iets mee mis gegaan.
ik ben weer ietsje verder in mijn zoektocht:
wanneer mijn injector geen benzine geeft geven de electriciteitsdraden de stroom verkeerd om. de plus gaat over de min en de min over de plus, wanneer ik dan 2 draden vandaaruit naar de accu doe en af en toe contact maak komt er wel benzine uit... weet iemand hoe dit kan?
21 jaar
Oh jee.. dus de storing is toch terug? Dat is jammer..
In ieder geval is je injector dus niet stuk. Zoals gezegd de aansturing van de injector komt rechtstreeks van de ECU. Dat plus en min omgedraaid worden lijkt me sterk, het kan een verkeerde manier van meten zijn. Dus kom je toch weer uit op electronische problemen die alleen te meten zijn met de juiste apparatuur en kennis. Als je kennis hebt van electronica en autotechniek kan je met het elektrisch schema van de auto, en een multimeter en simpele osciloscoop al een hoop zelf meten. Misschien een kennis die die spullen heeft?
Heb je de tip wat betreft de ontstekingsmodule? Die kan nog steeds de oorzaak van al je problemen zijn..
21 jaar
inderdaad zal dit door een verkeerde manier van meten komen. de stroom meet je dan door je meter heen....en dan loopt hij inderdaad andersom.......klaas, ik zou toch nog eens goed gaan kijken naar het module van de ontsteking.....
en op de cilinderkop zitten boven de dynamo 2 bruine draadjes met oogjes op de kop geschroefd. knip van deze draden de oogjes er eens af en kort de draadjes 2 cm in. monteer even 2 nieuwe oogjes en monteer de boel weer. mischien helpt dit. (meestal is dan de lamda regeling in de war, maar wie niet waagt....
en is de langste discussie hier nu al opgelost?
21 jaar
Ja ben ik ook erg benieuwd naar!
waar ben je? Je zit toch niet al een maand klem onder de motorkap ofzo hoop ik?..
21 jaar
Nog niet opgelost,
ik weet nu wel hoe ik hem moet starten als het niet werkt:
- contact aan
- de dikke stekker van de stuurcomputer loshalen
- auto even starten(gaat niet aan maar startmotor draait, zo kort mogelijk)
- stekker erin
- auto starten
snelle manier als je het beheers maar niet prettig
trouwens;
wanneer ik hem dan start slipt de v-snaar vaak ff, meestal gebeurt dit niet...
21 jaar
En die module heb je nog steeds niet vervangen?? En die 2 massadraadjes?
21 jaar
je bedoelt de ontstekings module? deze heb ik aleens vervangen maar toen was er volgens mij ook een ander probleem dus dat heeft toen niet geholpen maar zou het nogeens moeten proberen, probleem is alleen; materiaal en geld :(
wat bedoel je met die 2 massadraadjes?
21 jaar
Tja autorijden is duur inderdaad..
Je zegt dat je de ontstekingsmodule al eens had gewisseld - was dat een gloednieuwe en t goede type? Want zover ik weet zijn deze modules kwetsbaar, dus een 2e-handse kan ook kapot zijn....
Enige goede manier om erachter te komen is een nieuwe inbouwen. Ze kosten geloof ik ongeveer 30 euro (origineel Opel).
En die massadraadjes, 2 bruine draadjes op de cilinderkop. Die zijn belangrijker dan je denkt...
21 jaar
30 euro? welke gedeelte is het dan? ik dacht het hele ontstekingsding(nieuw zon 300euro en bij de sloop 70)
massadraadjes zal ik bekijken
21 jaar
De module is dat zwarte blok met gele stekkers en gekleurde draden eraan wat in het ontstekingshuis zit (onder de verdelerkap). Op je foto staat er 2J24 leesbaar op.
Dit blok kan je los vervangen voor een nieuwe. Daarna moet je de ontsteking opnieuw afstellen. Want wat ik uit je eerdere verhalen begrijp heb je dus dat complete "ronde ijzeren ding" vervangen, dat is het gehele ontstekingshuis. Als je die los hebt gehad of vervangen moet ie opnieuw worden afgesteld (redelijk simpel klusje).
Maar eerst stapje voor stapje - eerste klus is de module vervangen.
21 jaar
afgesteld is ie al
zal eens kijken naar die module..
21 jaar
als je de vorige onsteking van de sloop hebt, is de kans 90% groot dat ook deze onstekingsmodule kapo is. dus inderdaad, gewoon een nieuwe monteren is het beste. zo sluit je een en andr steeds weer uit.......
!!!!!!!!! hoe is het met de wagen?????
ik zou graag de titels met je delen!!!! heeft het belooft. laat even wat van je horen.
Tja, hoe is het... nog steeds hetzelfde probleem met het uitvallen/niet starten alleen zoals al eerder beschreven kan ik em weer aan de praat krijgen, dit gebeurt gelukkig niet al te vaak.
wegens failliessement van mijn vorige werkgever heb ik nog geen geld gehad om een nieuwe ontstekingsmodule te halen, ik kan mn geld beter bewaren voor mijn apk van 2 sept, ben bang dat draagarmrubbers en minimaal 2 banden moeten worden vervangen. ook heb ik nog een stappenmotor nodig maar dit komt nog wel..
verder laat ik het wel horen zodra er weer iets noemenswaardigs gebeurd. Is het trouwens mogelijk dat ie wordt afgekeurd voor een apk wanneer hij een keer niet start of uitvalt?
21 jaar
wat heb je voor motor? (kenteken mag ook)
21 jaar
laten we hier nou niet met kentekens gaan spelen......niet echt lekker.
als de motor afslaat is niet zon probleem bij apk.....als hij daarna maar wel weer wil starten. dit ivm co test. en de monteur rijdt natuurlijk liever de wagen op de brug, in plaats van drukken. jammer dat je werkgever naar de klote is. niet echt leuk. maar inderdaad. apk is nu even belangerijker.
ik heb zojuist contact gehad met de opel maar de onstekings module kost geen 30 euro maar 90 :(
"Enige goede manier om erachter te komen is een nieuwe inbouwen. Ze kosten geloof ik ongeveer 30 euro (origineel Opel). "
ook heb ik nog een stappenmotor nodig, wat zou die kosten? vergeten te vragen nl.
21 jaar
Die module van mij was 30 Euro, nieuw Opel onderdeel
Kadett 1.4 NZ
Er staat "IK GELOOF 30 euro", ik bepaal de prijzen niet,dus veroordeel me er niet op... We proberen je alleen maar op de goede weg te helpen.
Misschien kan iemand anders eens voor je informeren of die prijs klopt?
T klinkt mij toch ook duur in de oren namelijk voor een auto van '92...
21 jaar
En je zou het kunnen proberen bij een grotere automaterialen winkel, daar hebben ze wellicht een vervanger die goedkoper is..
Ze gaan welliswaar eerder stuk, maar dan kan je voorlopig weer zorgeloos rijden..
Ik snap dat het geld nu niet op je rug groeit.. das het rottige van autorijden.. Is duur
21 jaar
kun je een voorbeeld geven van een grotere automaterialen winket omgeving nieuwegein/utrecht? volgens mij is brezan een redelijke maar zou het anders niet weten
21 jaar
Gouden Gids
Of www.detelefoongids.nl
21 jaar
brezan heeft ze inderdaad ook...en goedkoper dan de dealer..
Waar heb je nieuwe stappenmotor voor nodig?
En kan je de huidige niet schoonmaken? Dat kan volgens mij ook, en is weer goedkoper he!
21 jaar
heb geprobeerd schoon te maken maar geen succes! hoe kan ik eigenlijk zien of ie echt stuk is?
21 jaar
ehh beter gezegd - waarom denk jij dat ie stuk is?
T kan ook door de ontstekingsmodule komen dat ie hoog stationair loopt, als t toerentalsignaal vanuit de module niet helemaal lekker is..
Beginnen bij het begin, dus eerst module vervangen en misschien blijkt je stappenmotor wel in orde te zijn...
21 jaar
ik heb er een ex opel monteur naar laten kijken en die concludeerde dat.
wanneer ik de 2 slangen in elkaar laat krijg ik problemen, er wordt nl niet genoeg lucht aangezogen. nu zijn de slangen los en loopt ie..
21 jaar
Nog nieuws over de auto?
21 jaar
is het opgelost?
Nee, ik heb er nog steeds dezelfde problemen mee maar ik 'gedoog' het een beetje, het is nog steeds hetzelfde verhaal, ik heb inmiddels de door mij zelf aangesloten elektrische ramen en centrale deurvergrendeling losgekoppeld ivm een mogelijk electrische storing maar het heeft nog geen zoden aan de dijk gezet...
20 jaar
jammer dat het nog niet opgelost is....we willen je nog steeds helpen hoor....
ja, dat weet ik ook wel maar op dit moment komt het voor mij allemaal niet zo goed uit, ik ben wel van plan om er binnenkort aan te gaan werken
20 jaar
als je er weer klaar voor bent horen we het wel..
nou, vandaag een ongeluk gehad... achter op een auto gereden. voorbumper/koplamp rechts/knipperlicht rechts stuk, frame beetje ontzet...
Hoe kan ik van een opel astra de voorbumper loshalen? en wat is een redelijke prijs voor een tweede hands bumper, koplamp en knipperlicht(wit)
p.s. en wat is een redelijke prijs voor een gasklepregelmotor? dit ivm mijn het eerder besproken probleem
20 jaar
pfff ook dat nog....wat de prijzen betreft kan ik niet zo veel over zeggen wat dat weet ik domweg niet....vraag er eens na op de sloop...overigens ben je er zelf goed vanaf gekomen?
ja zelf goed vanaf gekomen, andere ook.
20 jaar
20 jaar
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar