hallo,
aangezien onze vorige auto (opel kadet) niet door de technische controle geraakt is zijn we op zoek naar een nieuwe occasie.
we hebben een opel corsa 1.2 Swing 1991 zien staan bij een dealer. nu is de vraag of er specifieke zaken zijn die ik moet nakijken voor aankoop, mss dat het model kinderziektes heeft (bijvoorbeeld: zoals de roest boven de wielas bij een kadet)
Dank bij voorbaat
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
roest bij een corsa b? nehhhhhhhhhhhh, alleen de front balkjes willen wel eens voor problemen zorgen.... of is het nog een corsa a?
wel is deze 1.2 niet echt een strepentrekker.....
1991 zal nog een Corsa A zijn.
Wel degelijk roestproblemen.
Ga er maar even voor zitten......
-Onderzijde deuren
-Wielranden
-Dorpels
-Voorbalk (waar de stabilisattorstangen aan zitten)
-Achter veerschotels
-Bovomste voorbalk (waar het motorkapslot in zit) uiteinden
-Accubak (bijna standaard)
-Koffervloer bij het achterschot (mat optillen)
Lijkt heel veel maar ze hebben het niet allemaal hoor,maar dit is waar je het tegen kan komen.
Rest is hetzelfde als een Kadett,dus redelijk probleemloos
20 jaar
patrick,
heeft de opel kadett exact dezelfde aandachtspunten. ik wil de mijne nog wat jaren houden dus wil ik graag weten waar de kadett zijn probleempunten heeft.
alvast bedankt.
groetjes,
martin.
20 jaar
De Kadett heeft qua roest de volgende punten (voor zover ik weet)
-Wielranden achter
-Dorpels
-Bakjes aan de zijkant onder de achterbumper
-Voorbalk onder de radiator (vooral het naadje rechts)
-Wielophanging aan de bodem voor,komt veel voor
-binnenschermen voor,zeg maar onderaan in de hoek aan de deurkant(is moeilijk uit te leggen ,kan beter ff via de gewone mail een foto sturen
-En in het linker voor binnenscherm aan de zijkant waar bij jouw (1.3i was het toch?)auto het benzinedampfilterpotje zit(wat een woord) zitten aan de zijkant van de chassisbalk vaak gaten
Dat is het wat betreft roest vogens mij
Technisch volgens mij niet veel anders als bij Corsa (maar veel is al gedaan bij jouw auto gezien alle topics op dit forum
20 jaar
volgens mijn ervaring roeste alle opels na de 10de jaar.nieuwe modellen uitgesloten dus na 1987 enz roeste ze allemaal
20 jaar
patrick, bedankt voor je reactie. je bent goed op de hoogte van wat ik rij.
de wielranden achter roesten tot nu toe nagenoeg niet, wel enkele plekjes maar niet verontrustend.
de bakjes kloppen, die roesten inderdaad lekker weg. niets aan gedaan, alleen wat verf erop gespoten ( kan denk ik niet veel kwaad )
voor de rest zit het qua roest wel goed (voorzover ik dat heb kunnen zien) alleen de dorpel links is aardig aan het wegrotten, las ik wel als de apk problemen geeft of ik moet er zin in hebben. de dorpel rechts heb ik een nieuw stuk van bijna 50 cm in laten lassen.
heb je nog een tip hoe ik de motor wat minder rauw kan laten klinken en dat hij wat mooier stationair draait? ( andere motorolie wellicht?? ) het schudden van de auto als je opeens gas geeft of gas loslaat is niet veel verminderd, kan een nieuwe stappenmotor de oplossing zijn en weet je wat dit motorje kost?
ik hoor het graag.
groetjes,
martin
20 jaar
De OHC motorer van Opel zijn niet de stilste (wellicht vindt je heil in een additief als slick 50,een kennis van mij zweert erbij)
Stappenmotortje kost rond de 100 euro,geloof ik,maar als ie niet afslaat stationair en hij koud ook hoger stationair loopt zou ik daar niks aan doen.
Heb zelf diverse monopoint Kadettje gehad,2 maal een 1.4i en 3 1600i tjes en eigenlijk liepen ze geen van alle echt 100% mooi rond stationair,allemaal wat onrustig.Ik heb daarentegen ook een astra 1600 SI gehad,zelfde 1600 als Kadett alleen met multipoint injectie en die liep wel perfect rond dus ik vrees dat je er mee moet leren leven,wellicht heeft Opeltje een idee.
Als je de gorpel last moet je eigenlijk alles wat rot is wegslijpen en een compkeet nieuw stuk erin zetten.
Dan haal je naast de achterbank het bekleding weg.
Dan kan je in de dorpel (en het achterscerm)in kijken,je boort vooraan de dorpel en gaatje.
Je krikt de achterkant van de auto flink omhoog en dan vanaf achter giet je de hele dorpel vol met tectyl,waxoyl o.i.d. en als het er voor uitloopt is ie helemaal goed beschermd.
En met de achteranden altijd met het wassen met je vinger goed alle blubber eruit halen,scheelt enorm in de roest
20 jaar
hij blijft wel draaien en slaat niet af., dan zal ik het maar zo houden. bedankt voor je tips en ik zal ze opvolgen.
groetjes,
martin
20 jaar
sorry voor het laat antwoorden, maar allemaal bedankt voor de feedback.
thanx Dimitri Léonard
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar