auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Corsa C Sport Z14XE: Distributieriem

Bouwjaar: 2001

Ik hoor een licht geratel bij de distributieriem vandaan komen. Ik heb 1,5 maand geleden (3000km) mijn distributieriem laten vervangen. Ik hoorde dit geluid ook al voor vervanging van de riem. Ik had echter verwacht dat dit weg zou zijn na het vervangen van de riem. Als ik licht gas geef is het geluid weg en loopt de motor heel mooi. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Volgens de dealer kan het geen kwaad, maar ben er nog niet zo gerust op.

Geplaatst door

mhbruijn (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb het ook, maar ook bij mij zegt de dealer 'niets te constateren'. Ben zeker benieuwd wat het zou zijn...

Typhon11697 0

20 jaar

zijn het niet de injectoren die je hoort ratelen???? die hoor je namelik extra goed door de kunstof inlaat. basje

basje 0
badge

20 jaar

Dat klopt inderdaad dat je de injectoren hoort ratelen. Het geluid komt bij mij echt uit de hoek van de distributie of multi-V riem. Ik verwacht eigenlijk niet dat het de distributieriem is omdat deze onlangs mijn complete distributieset is verangen en ik nog steeds hetzelfde geluid hoor. Zou multi-V een mogelijkheid kunnen zijn?

mhbruijn 0

20 jaar

Je hebt natuurlijk meerdere componenten die door je Multi-V worden aangedreven zoals je waterpomp en dynamo het is niet uit te sluiten dat de resonantie/ratel daar vandaan komt want bijvoorbeeld het lager van je dynamo! Maar het kan ook heel goed het geluid van de injectoren zijn door de op een neer beweging van de nozzle's. Zal het goed in de gaten houden en ga anders eens langs bij een andere Opel-dealer kijken wat hun visie is? 2 weten meer dan 1! Succes

Martijn7412 0

20 jaar

ook ik heb het probleem van een licht ratelend geluid rechtsvoor
vooral bij een koude motor wanneer ik de motor iets belast bij 2500 a 3000 toeren in de eerste 3 versnellingen
daarnaast heb ik bij koud weer krakende schokbrekers bij het uitkomen van de veren
en ook dat mijn versnellingsbak slecht in zijn 1 en 2 gaat.

daar mijn gsi van 2001 nog in de dealer garantie zit en pas 40.000 km heeft gelopen ga ik deze problemen met hem doornemen en zsm laten verhelpen
jullie horen van mij, als ik wat wijzer ben geworden.
en als iemand tips heeft hoor ik die natuurlijk graag.

Ber1969 0

19 jaar

de krakende veren waren de rubbers van mijn stabilisatie stangen die droog stonden
deze zijn vervangen, en nu is het kraken weg
het slecht schakelen is ook verholpen doordat men het schakelmechanisme heeft vervangen(garantie)
alleen de ratel heeft men niet kunnen vinden,want de auto was warm en dan hoor je het niet
dus dat puntje heeft nog mijn zorg
wel had ik vandaag ineens weer dat mijn km teller uitviel en het handremlampje ineens ging branden Pffffffffffff soms vraag ik me wel eens af wanneer al die probleempjes over zijn.
ik heb 8 jaar toyota gereden en nu pas 6 mnd opel en ik heb nu al meer problemen gehad met de corsa dan in al die jaren met de toyota

Ber1969 0

18 jaar

Ha Ber, wees gerust: dat uitvallen van de teller en het knipperen van het handremlampje komt door de stekker die achter het tellerdisplay zit. Is een zeer bekend euvel van de Corsa. Even aan de dealer vragen om deze stekker te modificeren en dan is het verholpen. Heb ik zelf ook gehad. Vwb de problemen met de Corsa: ik ben snel weer teruggegaan naar Honda door al die problemen, ondanks dat de Corsa een zeer fijn sturend karretje is...

Typhon11696 0

18 jaar

Ik heb gelukkig weinig problemen met mijn auto. Het geratel heb ik nog steeds maar het geeft verder geen problemen (na 90.000 km). Ik ken meerdere mensen met een Corsa maar deze hebben het geratel allemaal. Het uitvallen van de meters heb ik ook wel eens gehad, maar ik heb het slechts ongeveer 1 keer per jaar. Nou daar kan ik wel mee leven en anders is er inderdaad een modificatie voor mijn tellerunit. Ik ben tot op heden een zeer tevreden Corsa rijder. Het enige probleem wat ik tot nu toe heb gehad is tweemaal een ashoes die los was gegaan (na 3 jaar netjes gratis opgelost door de dealer), de rest van de kosten is alleen het noodzakelijke onderhoud, 1 set voorbanden, distributieriem (bij 60.000 km) en een setje remblokken.

mhbruijn 0

18 jaar

ach die km teller komt wel weer bij de volgende beurt(binnen de garantie) ik moet wel zeggen dat ik zeer tevreden ben over de afhandeling van mijn klachten door opel, ik heb mijn gsi 2e hands gekocht met de quality garantie van opel en tot nu toe is alles gewoon zonder morren vervangen, en daarnaast moet ik erbij zeggen dat het echt een monstertje is om in te rijden want het vermogen in dat ding en de wegligging zijn echt super

Ber1969 0

18 jaar

vandaag bij een opel tuner geweest voor een open air filter voor mijn gsi (superrrrrrrrrrrrrr) ik heb hem de vraag van het ratelend geluid voorgelegd. zijn mening was dat het de versnellingsbak is en dat het een typisch opel kwaaltje is waarmee ze oud kunnen worden.
maar dat neemt niet weg dat ik toch terug naar de dealer ga met dit euvel want ik vind het jammer van het karretje dat ik met dat geluid moet rijden.
let op !! het is dus alleen hoorbaar bij het optrekken tot en met de 3e versnelling bij 2000>3000 toeren(dus rustig rijdend) want als ik de auto op zijn staart trap hoor je de bak niet. tevens vandaag weer 3x alle tellers uitgevallen bij 120 km p/u, gek genoeg blijf de auto gewoon zonder enig probleem doorkarren.

Ber1969 0

18 jaar

Het uitvallen van de tellers heeft ook geen invloed op de werking van de auto, is wel goed en snel op te lossen. Ik had met mijn Corsa echter nog een aantal andere problemen: defecte startblokkering: soms sloeg hij na het starten direct weer af: veelvoorkomend Corsa kwaaltje volgens ANWB, kapotte versnellingsbak: wilde niet meer in z'n 2, 4 weken na reparatie weer terug want weer kapot, rammeltjes vanuit het verwarmingssysteem: niet op te lossen, trillend stuur dat niet op te lossen was: waarschijnlijk defect aan ophanging. Ik rijd wel stevig door met mijn auto's maar dit heb ik met nog geen andere auto gehad. Aan de andere kant: de Corsa rijdt lekker, stuurt goed en je zit goed in de accesoires voor relatief weinig geld. Bij mij heeft de dealer het ook behoorlijk verziekt, want het zijn allemaal problemen die opgelost kunnen worden... maar niet bij de dealer waar ik zat. De tweede dealer was OK, maar ik had al teveel een naar gevoel van de auto om er mee verder te gaan.

Typhon11696 0

18 jaar

ik moet zeggen dat mijn dealer( vd kooij in schiedam) alles zonder morren oplost(maar voor hoelang nog??)
ik heb al een nieuw radio cd speler ,een stuurhuis,een schakelmechanisme,een achterruit,en nieuwe rubbers voor de stabilisatorstangen gehad van ze. dit is allemaal binnen de opel Quality garantie gebeurd

Ber1969 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.