auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Corsa 2003: Accu, dynamo

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 55

Goede avond mijn vraag is ik heb een opel en ik heb de accu en dynamo vervangen maar hij blijft op de F stand staan heb vandaag ook de massa draad van mij dynamo vervangen want die gaf geen stroom ik snap niet waarom hij niet start ik krijg hem helemaal niet aan de praat

Geplaatst door

Dionpetra (0)

al 4 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Gebeurt er niets , al gemeten of er spanning komt op het dunne draadje op het startrelais op de startmotor ?

Er is spanning overal daar hebben we naar gekeken ik heb nu het draad massa op de dynamo gelijk aan gesloten op de accu

Dionpetra 0

4 jaar

Waarom heb je de accu en dynamo vervangen?
Die F-melding betekent dat er iets mis is met de automatische versnellingsbak.
Laat de de automatische bak uitlezen om meer te weten.

N.B.: Wat heeft die foto van een draadspoel met het probleem te maken?

oldford 0
badge

4 jaar

Ik heb hem uit laten lezen maar geeft niks aan de accu is bij de garage vervangen en toen hoorde ik later bij een andere garage dat de dynamo vervangen moest worden

Fotos moest niet

Dionpetra 0

4 jaar

Ik zou maar eens naar de dealer gaan.

oldford 0
badge

4 jaar

Dan moet hij wel eerst starten. We kunnen hem niet slepen.

Dionpetra 0

4 jaar

wat je kan proberen is handrem aan en krik een van de voorwielen los van de grond sleutel op contact accu min pool los nemen en even met een spanningzoeker of draadje verbinden met de pluspool geef nu met een kleine hamer wat tikjes op de versnellingsbak mn op de bediening niet op het plastic gedeelte draai de sleutel terug plaats de accu pool weer wacht ff 1 min en zet hem alleen op contact voet op de rem en wacht weer af hopelijk hoor je nu wat klikjes uit de versn.bak anders de keuzehandle bedienen hopelijk verschijnd nu weer de N

ford3600 0

4 jaar

De accu los halen terwijl het contact aan staat, is wat mij betreft een recept voor schade aan elektronika door piekspanningen. Ik zou het in ieder geval niet doen.
Als de truuk al werkt zou ik eerst de min pool loshalen en dan pas het contact aan zetten.

oldford 0
badge

4 jaar

N.B.: De bovenstaande omschrijving maakt mogelijk Kortsluiting en veroorzaakt dan een defecte accu en mogelijk vonken, brandwonden en brand. Zelfs met een spanningszoeker heeft het geen enkel nut. Er blijft gewoon 12 volt op de voedingen staan (zolang de accu dat kan vol houden).

oldford 0
badge

4 jaar

er zit op je automaatbak een zender en daar zitten sleep-contacten in die geen goed contact maken ..en. daar door denk de bak dat die in D of R staat en dus niet start ......

lange-frans 0

4 jaar

olford ik bedoel accu min pool klem sorry voor de verwarring

ford3600 0

4 jaar

Wanneer bedoelde je dat? Toen je zei met een spanningszoeker of een draadje verbinden met de pluspool?
Wat in godsnaam is het nut van het verbinden van de min-klem (kabel) met een draadje aan de min-pool (accu)? Dan kun je net zo goed de klem er weer op zetten.
Nogmaals, loshalen zowel als vastmaken bij ingeschakeld contact geeft het risico op piekspanningen en dus elektronika schade.

oldford 0
badge

4 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.