Opel Astra 1.7DTL: Acculampje brand zwak

Bouwjaar: 1995

Sinds een week ben ik in het bezit van een vijfdeurs Opel Astra 1.7DTL, kenteken van 6-1995. Het gebeurt regelmatig dat het lampje van de accu zwak brand, en het duurt vrij lang voor het lampje helemaal uitgaat, hoe kan dat komen?

Verder schijnt er verschil te zijn tussen Opel en Isuzu motoren. Is dit verschil van groot belang? En hoe kan ik zien welke motor ik heb?

In een andere bericht las ik dat de distributieriem van een Opel diesel uit 1995 elke 60.000 km. vervangen moet worden, klopt dat?

Verder las ik dat de kleppen elke 30.000 km. moeten worden gesteld, maar in de onderhoudshistorie van mijn auto zie ik dat nergens (onderhoudshistorie vanaf 156.000 km, nu 222.000 km op de teller). Hoe belangrijk is het om dat alsnog te doen?

4200034

Geplaatst door 4200034 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

jgffw (0), 20 jaar geleden

Ik heb een 17DTL 1997. Opel motoren zijn die met type aanduiding 1.7 TD met 68 Pk. Isuzu zijn die met aanduiding 1.7 TDS met 82 Pk.
Opel motoren moeten kleppen niet gesteld worden (hydraulisch), Isuzu wel dacht ik.
Algemeen is geweten datn Isuzu steviger motoren zijn ... Tja, ik heb alleszins geen problemen met m'n opel blok.
Dat acculampje, ik heb ook zoiets gehad rond 250.000 km. Toen was m'n dynamo versleten. Best effe naar garage gaan.
Wat betreft distributieriem, wacht niet met vervangen, doe dit iedere 60.000 km, anders kan je er wel eens spijt van hebben.

Voor de rest bevalt zo'n wagen me wel,

Greez

breakdown (0), 20 jaar geleden

Dat met dat acculampje heb ik ook gehad. Het duurde steeds langer voor ie uitging. Op een gegeven moment ben ik vast komen te staan. Bleek dat de accu niet meer werd geladen. Probleem was dat de koolborstels die op de rotor van de dynamo rusten zover afgesleten waren dat de rotor erg veel vuil bevatte en dus geen contact meer maakte. De rotor schoonmaken is de goedkoopste oplossing en als het kan nieuwe koolborstels erin (na het schoonmaken liep die van mij nog een jaar door zonder de borstels te vervangen).

omegagek (0), 20 jaar geleden

Als het acculampje brandt duidt dat op een laadstroom probleem.
Even het laadstroomvoltage laten meten.
Is meestal de dynamo.
Ik hoop dat je garantie hebt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.