Ik heb een vraag over mijn Opel Corsa uit 1993.
Enige tijd geleden werkte plots mijn achteruitrijverlichting niet meer
als ik mijn auto in zijn achteruit schakelde.
Na onderzoek bleek de achteruitrijschakelaar die aan de versnellingsbak
vastzit niet meer en deze heb ik vervangen voor een nieuwe.
Echter toen ik dat gedaan had en ik zette de auto in zijn achteruit
kreeg ik een soort "tandenpoets" geluid.
Dat wil zeggen dat het lijkt of de tandwielen te snel draaien als ik de
auto in zijn achteruit zet waardoor je als je schakelt in zijn achteruit
heel hard de tandwielen tegen elkaar hoor gaan voordat je hem in
zijn achteruit krijgt.
De auto gaat danj wel in zijn achteruit maar elke keer als ik hem
in zijn achteruit zet is het er weer.
Het is alleen maar als je hem in zijn achteruit zet en niet met de
rest van het versnellen.
Ik heb de oude achteruitrijschakelaar teruggezet maar dan blijft die
het geluid geven, iets wat hij voor de veranging van deze schakelaar niet deed.
Wie kan mij helpen met dit probeem, wat kan ik er zelf aan doen om dit
probleem op te lossen ??
Ik hoop dat iemand mij kan helpen !
Groet,
Alex
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
onderlegring vergeten, waardoor de schakelaar te ver naar binnen zit ?????
Groeten Marcel
Dat " tandenpoetsen" in de achteruit zal die voordien toch ook wel gedaan hebben want de schakelaar is daar echt niet van invloed op. In tegenstelling tot de andere versnellingen is de achteruit niet gesynchroniseerd en dus moet je met deze inschakelen eigenlijk iets meer geduld hebben om de bak in stilstand te krijgen. Dit "poetsen" zal ook alleen maar gebeuren bij schakelen direct vanuit de vrijstand en niet vanuit een van de andere versnellingen. Even voordien in 1 of 2 schakelen en het probleem is weg.
Gr.
Hallo !
Voorgaande oplossingen mochten helaas niet baten.........
Heeft iemand nog een suggestie ????
17 jaar
Koppeling beter afstellen, zodat je hem iets verder kunt ontkoppelen.
Zoals Petje57 al zei , heeft dit nix met de schakelaar te maken.
mvg,
Hans.
OK duidelijk...... maar ik ben een leek....kan ik dat zelf doen en zo ja hoe ????
Thanks.....
17 jaar
Ook een vaak voorkomend probleem is de vloermat die onder het pedaal is geschoven, daar kun je ook nog naar kijken.
succes Nico.
[url=http://img170.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img170.imageshack.us/img170/6493/...[/img][/url]
Klik op het plaatje voor een grotere afbeelding
de stel mogelijkheid zit in de rode cirkel ( op de versnellingsbak)
de koppeling stel je bij door de moer iets verder op de schroefdraad te draaien.
Doe dit met 1 slag tegelijk en probeer de koppeling weer.
IK WIL JULLIE ALLEMAAL HEEL ERG HARTELIJK BEDANKEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb bovenstaande uitgevoerd ( dwz de moer bij de koppelingskabel iets aangedraaid ) en Whallaa
Het probleem was verholpen !!
Allemaal nogmaals bedankt he !
Groet,
Alex
17 jaar
Tot je dienst, Alex.
mvg,
Hans.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar