Bij het vervangen van de gloeiers is de gloeier van de 4e cylinder afgebroken.
Heb contact gehad met div. revisie bedrijven maar kreeg telkens te horen dat de cyl. kop gedemonteerd moet worden..
Nou hoop ik dat iemand een andere oplossing heeft, misschien een stuk gereedschap voor dit probleem dat hier nog niemand kent.
vr gr Max
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
max je kan proberen er een linkse tap in tekrijgen maar ik weet niet of het lukt maar is het proberen waard.
als je die tap erin krijgt en je krijgt nog niet los dan kun je de motor warm laten draaien en proberen de gloeibougie dan aftekoelen en kijken of het dan lukt.
lukt het niet dan zal de kop eraf moeten.
groetjes jan.
uitboren en een helicol erin draaien, je hebt volgens mij ruimte zat om te boren dus dat moet lukken, doe je best!
Beste, er bestaat speciaal gereedschap om gloeibougies uit je culasse te boren. Het is een set met speciale boren en tappen, en wanneer je gloeibougie redekijk toegankelijk is, heb je veel kans op slagen. Ik zou dit eerst proberen alvorens de culasse te demonteren.
18 jaar
het probleem is juist dat ik niet te diep durf te boren omdat de gloeistift van af het schroefdraad een cm of 6-8 diep zit en ik bang ben dat het onderste gedeelte ( wat logisch smaller is dan de bovenste huls) weg valt of weg drukt zodat t alsnog in de cylinder ruimte valt...
ik weet dat er weinig mogelijkheden zijn maar demontage wou ik uitstellen en eerst horen of er nog heldere tips zouden zijn..
voorlopig alvast bedankt...
Max
Bij deze set is een speciale boor die de gloeibougie zodanig uitboort dat je er schroefdraad kan intrekkenen met behulp van een speciaal trekkertje ze eruit kan draaien. normaal valt de gloeibougie niet in de cilinder.
Je hebt 50% kans en anders moet de kop er toch af.
18 jaar
er zijn inderdaad setjes voor tekoop, met een speciale tap en boor om het spul eruit te halen zonder de kop te demonteren, het geheim zit hem in de huls, die je eerst leegboort, en uitblaast, daarna een of ander ozetstukje waarmee je de draad opschoont, het slijpsel valt dan onderin de huls, die je er als laatste mee uit kunt draaien.
Ga dus op zoek naar een revisiebedrijf/garage die dit spul heeft, het is niet goedkoop om aan te schaffen, dus niet iedereen zal het hebben.
Groeten Marcel
wij hebben 2 setten van sauer voor gloeibougies het is gewoon een speciale boor met boorhouder die er
voor zorgt dat je niet te ver kan boren.
dan gewoon draad snijden in het overgebleven stuk pen indraaien uittrekken schoefdraad op frissen met bijgeleverde tap nieuwe monteren.
succes desire ps.setje kost 295 ex .
Snap-on heeft ook iets dergelijks.
Siem is niet van snap-on maar van muller verdeeld door snap-on heb ik ook gehad
NIET KOPEN rommel.
Groetjes Desire
Wat heb jij dan desire? Heb het nog niet gekocht, maar hoorde laatst dat ze dat bij snap-on ook hadden.
Voorlopig vriendelijk dank voor al jullie reacties.
Ik ga informeren naar een set van Sauer en hopelijk bied dat perspectief.
Zodra er veranderingen zijn meld ik me weer..
Gr Max
@Siem,
De set die door snap-on verkocht wordt is met een boor van 6mm en een linkse tap,
maar dat werkt niet als de gloeibougie vastzit zoals we kennen bij MB cdi.
De set waar ik mee werk is van Sauer en daar boor je volledig de bovenkant van de bougie mee
weg als je het goed doet beschadig je zelfs de schroefdraad niet.
kost je ook maar en 15 min werk.
Half jaar geleden heb ik me ook een Vibrapack aangeschaft en dat werkt ook prachtig,
als we er aankunnen met Vibrapack is boren bijna verleden tijd.
Groetjes Desire
Ok! Bedankt Desire.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar