Beste,
Mijn Opel Astra station uit '97 is gisteren afgekeurd omdat de stelmotor niet zou werken.
Dit gaat toch om het motortje waarmee je vanuit de auto je lampen kan verstellen?
Ik heb inmiddels gelezen dat je hier 2 varianten van hebt, bij Valeo zit deze in de lamp en bij Carello zit deze los.
Hoe kan ik controleren / zien hoe dit bij mij zit? Hoe ziet de stelmotor er uit? En wat zijn ongeveer de kosten van zo'n ding?
Alvast bedankt!
Jaco
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lampen afstellen dat ze goed staan, schakelaar eruitrippen ( dashboard ) en terug naar de apk.
Groeten Marcel
helbat leuk de schakelaar eruitmaar de nieuwe regel zegt
indien aanwezig
dus je moet dan
de stelmotoren eruit halen en de schakelaar en de stekkers
dan is t niet aan wezig
nadeel is als de stelmotoren eruit zijn de reflector los ligt
pak de stelmotor en probeer met gepaste kracht om m te draaien(bajonet sluiting)
dan een andere erin zetten
ze zijn beide te demonteren
valeo levert ze los
carello heb ik bij meerdere auto's al gehad dat ze niet los leverbaar zijn
daar moet je ze bestellen met de koplamp
echter
[url=http://img340.imageshack.us/i/scannen000...][img]http://img340.imageshack.us/img340/2343/...[/img][/url]
By [url=http://profile.imageshack.us/user/opelge...]opelgek[/url]
motortje,s liggen genoeg op de sloop
15 jaar
[quote=CARS&MOTORS]helbat leuk de schakelaar eruitmaar de nieuwe regel zegt
indien aanwezig
dus je moet dan
de stelmotoren eruit halen en de schakelaar en de stekkers
dan is t niet aan wezig
nadeel is als de stelmotoren eruit zijn de reflector los ligt
pak de stelmotor en probeer met gepaste kracht om m te draaien(bajonet sluiting)
dan een andere erin zetten
ze zijn beide te demonteren
valeo levert ze los
carello heb ik bij meerdere auto's al gehad dat ze niet los leverbaar zijn
daar moet je ze bestellen met de koplamp
echter[/quote]
Laat het zou zijn dat de stekkers en bedrading er bij veel Astra's standaard al liggen, ook al heb je het niet...
Dit geld ook voor de corsa-B..
Officieel heeft Elke Personenauto, bestelauto, Bus, vrachtwagen na 1 jan '98 koplamphoogte verstelling, automatische koplamphoogte verstelling of rijhoogte verstelling, het is toen verplicht geworden op nieuwe auto's
Willem
dat verhaal was ook met mistlampen zo
bij o.a bmw hangen ze bij de lampbevestiging
ook zat vaak de combi licht/mistlicht schakelaar er al
heb daar heel wat discussie over gehad
alles zit er maar niet de lampen of de reflectoren eruit
en bepaalde types hebben dat in de type keuring zitten
Ook bij de keuringsstations zeggen ze, als de schakelaar/regelknop eruit is, heb je GEEN complete regeling en dus geen afkeur.
Indien je 1 lamp kunt verstellen en de andere niet, heb je WEL regeling, en dus afkeur.
Afgezien dat een hoogteregeling verplicht is ( volgens mij momenteel alleen met af-fabriek xenon vanaf 2006 ????,)is geen regeling gewoon afkeur.
Groeten Marcel
Als deze verstelling bij de APK aanwezig is moet deze goed werken.
Is de verstelling, bijvoorbeeld het draaiknopje op het dashboard, verwijderd dan moet het voertuig op dit punt worden goedgekeurd.
Gr. paul
Klopt wat Paul zegt.
Net op examen geweest.
Knop in auto is van belang, als die aanwezig is moet het systeem werken anders niet.
Als iemand die knop ziet zitten mag die persoon er vanuit gaan dat het systeem werkt.
Na knop verwijderen is het dus goedkeur.
Alleen de motortjes verwijderen mag dus niet.
Sommige andere merken hebben van die handle'tjes op de koplamp zelf, oa peugeot. (handmatig)
Deze moeten in principe ook werken.(of verwijderd zijn:)
Oiram
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar