Beste forumleden,
Corsa D 1.4 16v slaat iedere koude start af.
2e start niks aan de hand.
Loopt soms staionair laag/kleine plofjes uit de uitlaat.
Tijdens het rijden niks aan de hand.
Moet er bij vermelden dat het hele blok vol zat met sludge door een kapotte koppakking.
Koprevisie is uitgevoerd door erkende garage.
Wat ik tot dusver gedaan heb:
Gasklephuis gereinigd
Alle slangen inwendig schoon gemaakt.
Geen olieverbruik.
Bougies zijn schoon en goed van kleur.
Gister in een volle tank 98 injectorcleaner gegooid.
Het lijkt iets te verbeteren nu.
Misschien iets waar ik nog naar kan kijken?
Geplaatst door Danweh (0) , lid sinds 6 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
45 Reacties
asfaltrocker (0), 2 jaar geleden
Zover heb je het meeste goed gedaan
Maar de injecto moet nog goed inwerken de meeste is 100km..rijden
Effe geduld
Danweh (0), 2 jaar geleden
Vandaag meegereden met m'n zoon open neer zandvoort - zaandam.
Merk nog geen verschil stationair en merk het nu toch ook tijdens het rijden. Beetje schokkerig met optrekken.
asfaltrocker (0), 2 jaar geleden
Je moet de kans geven om in te werken
De ECU moet zich opnieuw leren op de nieuwe situatie..
Maar leuk dat je het meld top
Het gaat voetje voor voetje steeds beter
Danweh (0), 2 jaar geleden
Hahah ja geduld is idd niet mijn sterkste punt.
asfaltrocker (0), 2 jaar geleden
Dat heb ik ook last van vandaag gedaan gisteren klaar. 😂
Danweh (0), 2 jaar geleden
Vraagje..... Motor hoort toch te reageren als ik de lmm stekker los trek?
Maar dan alsnog dezelfde vraag... - Danweh (0), 2 jaar geleden
asfaltrocker (0), 2 jaar geleden
Ja hij zou gaan stotteren.
Komt niet op toeren..
Wat ik begrijp dat je niks merkt?
Niet met watjes erin gaan of een doekje..maar remmen reiniger van bijvoorbeeld action..het kan dus zijn of vuil of stuk..
asfaltrocker (0), 2 jaar geleden
Of ergens een vacuüm lek.
Maar eerst de lmm eens bekijken en schoon maken
Deze heeft een map net na de luchtfilterbox.
Defecte map hoort toch mml te triggeren? - Danweh (0), 2 jaar geleden
asfaltrocker (0), 2 jaar geleden
Ok..
Maar loopt hij wel beter na de cleaner?
Danweh (0), 2 jaar geleden
Nee, mapsensor reiniging heeft niks veranderd.
Maar is het wel normaal dat je niks merkt aan de motor als je de mapsensor stekker los neemt?
asfaltrocker (0), 2 jaar geleden
Ik ken alleen de lmm
asfaltrocker (0), 2 jaar geleden
Welke benzine gebruik je?
95 E10?
Danweh (0), 2 jaar geleden
Dit is volgens mij de eerste tank 98 .
Auto afgelopen maandag aangeschaft. Verkoper zei dat na een week rijden met injectorreiniger en euro 98 de auto goed moet lopen. Anders gaat hij terug en gaan ze verder kijken wat het zou kunnen zijn.
Rijdt verder gewoon goed, soms voel je met doortrekken lichte schokjes....
asfaltrocker (0), 2 jaar geleden
De eerste van de pomp..dat is de groene 95 E10.
Waar ik nu aan denk is brandstof reiniger ongeveer halve tank..dan toevoegen
Als oude 95 E10 in zit heb je vocht in je brandstof dat kan ook hikken effe soort hik
Als of de ontsteking over slaat.
Maar hang me er niet aan op
Danweh (0), 2 jaar geleden
Tank was leeg toen hij ging tanken.
Volle tank 98 met injectorcleaner.
Zit nu nog meer dan de helft in.
Kijk het aan tot de volgende tankbeurt.
Meld me dan weer of het beter is ja of nee. Thnx alvast
asfaltrocker (0), 2 jaar geleden
Injector cleaner is geen brandstof reiniger.
Als er altijd 95 is getankt kan het lange duren..maar idd effe wachten bij een volgende tank beurd en zou effe contact leggen dat dit nog niet werkt..
Succes we horen het wel
Danweh (0), 2 jaar geleden
Vandaag wilde hij de resterende halve tank leegrijden.
Na een half uur auto met sleutel lampje en slecht lopen.
Viel 3x uit maar start dan wel weer.
Uitlezen geeft p0401 egr klep.
Neem aan dat alle genoemde klachten hiermee te maken hebben.
Verkoper gesproken en maandag gaat auto retour om dit op te lossen.
asfaltrocker (0), 2 jaar geleden
Top toch...laat maar weten..
Danweh (0), 2 jaar geleden
Egr klep en bougies vervangen
Auto loopt volgens monteur stukken beter.
Voelt nog wel lichtjes iets, maar motor loopt wel al stukken rustiger zonder bokken.
Morgen nog ff de bobinerail verwisselen en kijken of er verschil merkbaar is tijdens stationair.
asfaltrocker (0), 2 jaar geleden
Mooi..ik hoop dat je na de rail de problemen weg zijn
Danweh (0), 2 jaar geleden
Auto loopt weer als nieuw, maar nu volgende probleem.
Lichte lekkage door krukaskeerring. (denk ik).
Deze is toch via de buitenzijde te vervangen bij een kettingmotor?
Achter krukaspoelie?
Als je de koppakking vervangt, gaat dan ook de distributiekap er van af?
asfaltrocker (0), 2 jaar geleden
Goeie vraag
De distributie huis zit als goed is vast gemonteerd aan het blok.
Maar dat verschild .
Maar is de koppakking niet goed?
Danweh (0), 2 jaar geleden
Koppakking is goed.
Lekt wss een beetje op de krukaskeerring. Kan ook komen door ontspannen en spannen multiriem las ik ergens.
asfaltrocker (0), 2 jaar geleden
Ja dat kan zeker.
Als je de multie riem te strak zet dan trek
De asje om dan gaat hij zweten.
De koppakking als die goed is laten zitten
De keerring in de gaten houden
Het zweet altijd iets.
Daarom koop ik nooit een auto waarvan het motor is schoongemaakt.
Want waarom doet men dat om de lek te verbergen
Danweh (0), 2 jaar geleden
Maar weet nu dat de krukaskeerring pal achter de poelie zit. Zo gebeurt met de juiste gereedschap. Maandag wordt deze vervangen door verkoper.
asfaltrocker (0), 2 jaar geleden
Top...op naar mooie veilige km
Danweh (0), 2 jaar geleden
Keerring is vervangen.
Alles weer droog....
Soms heb hij nog steeds een beetje stationair stoten volgens m'n zoon. Maar hij heeft nog steeds een kwart tank met injector-cleaner er in.
Zal wss wel beter worden, want het is al veel beter dan voor de nieuwe onderdelen.
asfaltrocker (0), 2 jaar geleden
Als de egel is gecleand.dan hikt hij soms
En stationair kan iets schommelen bij paar toeren de egel moet opnieuw ingeleverd worden in de ECU.die regelt ook je lambda
asfaltrocker (0), 2 jaar geleden
Er ging iets fout hier.
Dat inleren gebeurt automatisch.150 km moet het al weg zijn
Danweh (0), 2 jaar geleden
Dan gok ik op de injectoren die nog een beetje vuil zijn, want met accelereren merk je nu niks meer. Alleen soms met stationair....
asfaltrocker (0), 2 jaar geleden
Kan heel goed zijn..
Hand matig cleaner
Je kan meteen zien hoever ze vuil zijn
Danweh (0), 2 jaar geleden
Auto met steeksleutel brand boven de 90 a 100 km rijden.
Insp melding bij starten. Reset dmv rempedaal en tellerknop.
Geen foutcodes van auto met steeksleutel. Kan dit?
asfaltrocker (0), 2 jaar geleden
Deze snap ik effe niet
Danweh (0), 2 jaar geleden
@oldford
Zoonlief was vergeten te vermelden dat de Insp melding al 2 weken aanwezig is.
Heb vandaag gereset met de rempedaal tellerknop methode.
Kreeg streepjes op het eind, dus ga d'r vanuit dat het steeksleutel-auto lampje nu wegblijft
Danweh (0), 2 jaar geleden
Ja olie, oliefilter, luchtfilter.
Bougies, bobinerail, egr klep door verkoper afgelopen week.
asfaltrocker (0), 2 jaar geleden
Ik zat al met steeksleutel resseten
Maar hij bedoelde de indicatie steeksleutel..... 😂
Danweh (0), 2 jaar geleden
Hahah dat dus
Danweh (0), 2 jaar geleden
Andere vraag.
Temperatuur loopt erg snel op tot 90 graden.
Vaak loopt hij echter na een tijdje door naar de 100 - 104 graden.
Dan slaat de fan aan en koelt terug tot 90 - 93 graden.
Is dit vrij normaal voor dit type blok?
1.4xep
asfaltrocker (0), 2 jaar geleden
Met andere woorden hij gaat in het rood?
Danweh (0), 2 jaar geleden
Geen meter dus rood weet ik niet
asfaltrocker (0), 2 jaar geleden
Zolang de ven aanslaat is het goed.
Je kan over wegen om een andere thermostaat die eerder open gaat in zetten.
Danweh (0), 2 jaar geleden
Ja een van 87 graden las ik ergens. 92 is standaard
asfaltrocker (0), 2 jaar geleden
Dat kan je doen..
Als 92 graden niet werkt zit je al snel aan het kookpunt.
Danweh (0), 2 jaar geleden
Vlak na het vervangen van de koppakking heeft m'n zoon een rokende motor gehad door een lekke koelvloeistof slang.
Slang was beschadigd tijdens het verwijderen.
Slang vervangen en dan start dit topic...
Vorige week nog steeds sludge op de oliedop, oliepeil die opliep, en dat rottige schokje stationair...
Was er klaar mee en kon de auto langsbrengen.
Na een nacht het systeem op druk te hebben gezet was de conclusie dat wederom de koppakking eruit lag.
Pakking is wederom vervangen en vandaag auto teruggehad.
-Start nu koud de eerste keer.
-loopt stationair alsof de motor niet draait, zo stil en rustig.
Morgen maar weer de olie en oliefilter verversen, want d'r zit nu koelvloeistof in.
Iemand die mij een richting kan geven?
Start de 2e keer altijd.
Dealer heeft ook geen idee wat dit kan zijn. - Danweh (0), 2 jaar geleden
Beste antwoord, geplaatst door Danweh (0), 2 jaar geleden
Beter laat dan nooit...
Zat een scheurtje in de kop.
Had dit al aangegeven in ander topic, maar nog niet hier.