Hallo,
Zou iemand mij kunnen helpen met het volgende probleem.
Het komt nogal eens voor dat mijn auto (niet meer de nieuwste) tijdens het rijden uitvalt.
Ik krijg hem dan ook niet meer gestart.
Wat wel opvalt is dat de toerenteller in 1 keer op nul staat, en vlak voordat de auto uitvalt heeft de ie die kuren ook om naar nul te gaan.
Dus ik denk zelf dat het iets met de ontsteking te maken heeft.
Maar ik weet niet precies hoe een toerenteller (analoog) werkt, dus kan ik niet de goede conclusies trekken.
Bij voorbaat dank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een toeren teller werd vroeger over de contactpunten aangesloten. Dus teller, punten en condensator parrallel, hierdoor ontvangt de teller een positive puls via de boubine. Bij electronische ontsteking welke bv in de 16S c-ascona zat, is de toerenteller op de schakeldraad van de boubine aangesloten (de electronica vervangt immers de punten en condensator) en ontvangt dus ook zijn puls via de boubine. Jouw klacht wordt waarschijnlijk veroorzaakt door of een onderbreking in de 12 volt toevoer(voorschakel weerstand), een los contact in de boubine of sluiting in het ontstekings module (contactpunten - condensator).
Eerst dus even kijken welk ontstekings type (motor type) gebruikt wordt.
suc6, mfb
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Ascona of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar