close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Senator: afslaan/ slecht trekken

Bouwjaar: 1992, Brandstof: LPG, Motorcode: 3.0 24v

heb een klein probleempje. als ik afrem slaat hij vaak af of hij gaat schommelen in toeren (400-2500 tpm) om dan alsnog af te slaan. als ik hem dan opnieuw start loopt hij als een zonnetje alsof er niets aan de hand is. en verder terkt hij slecht, reageert traag op het gaspedeaal en als je lekker stevig hebt doorgereden ruik je een zwavel luchtje als je hem afzet. wie weet wat er hier aan de hand is?

Geplaatst door

june (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

smoorklephuis reinigen ,stationaire luchtomloop reinigen.
heb je een verdeelhuis van je lpg installatie,of heb je een mengstuk.

sjonnieboy 0
badge

18 jaar

er zit een g3 installatie dus een verdeler naar elke cilinder een afzonderlijke leiding.

june 0

18 jaar

zoals ik al zei,smoorklep,stat..luchtomloop
en (als hij het alleen op lpg doet)verdeelhuis reinigen.
verder moet je kijken naar je vacuumslangen,en of de motor ergens valse lucht zuigt.

sjonnieboy 0
badge

18 jaar

ga het van de week allemaal nakijken en dan laat ik het je wel weten.

june 0

18 jaar

gasklephuis was niet smerig, zat alleen een lichte vetwaas in. gasverdeler ook gecontroleerd. was brandzuiver, maar stuite wel op een mogelijke verklaring voor het probleem. bij het terug inelkaar zit drukte ik het servootje in en wilde hem daarna starten. hij wilde niet op gas. dit is me al eens vaker overkomen dat hij niet op gas wilde lopen. heb toen de verdeler weer uitelkaar gehaald en aan het servootje gevoeld. hij beweegt heel zwaar. zou dit de oorzaak kunnen zijn van het afslaan danwel op-en-neergaande stationaire toerental?

june 0

18 jaar

o ja het slecht trekken doet hij dus nog steeds, ook op benzine.

june 0

18 jaar

june wat bedoel je met servootje is dat die plunjer die in het verdeelhuis zit (dat bruine busje van kunstof)of bedoel je de stappenmotor(actuator) die bovenop het verdeelhuis zit geschroefd met 2 kleine inbusboutjes.
doet hij het constant op benzine of als je net hebt overgeschakeld van lpg naar benzine.
in principe is het zo dat als hij het ook op benzine doet moet je niet in het gassysteem gaan zoeken maar in het benzinesysteem.
hij moet namenlijk eerst op benzine goed lopen wil je hem op lpg ook goed kunnen laten lopen.
heb jij soms een luchtmassa/luchthoeveelheidsmeter?
doet hij het koud of warm of beide
moet je lang rijden wil het gebeuren
doet hij het bij droog/vochtig weer of beide.
heb je bougiekabels of bobine´s

sjonnieboy 0
badge

18 jaar

om te beginnen bij benzine:
- stationairloop 100%
- reactie op het gaspedaal traag (dus slecht trekken)
- benzineverbruik normaal 1 op 8 a 9
op gas:
- na het starten stationairloop 100%, na het afremmen begint hij op en neer te
gaan totdat hij afslaat of hij weer een constante heeft gevonden
- reactie op het gaspedaal ook traag
- brandstofverbruik abnormaal 1 op 5
- soms slaat hij niet aan op gas (vnl als het kouder is). na een stuk rijden en dan
overschakelen duurt het enige honderden meters voordat het gas begint door te
stromen en hij ineens op gas loopt (vandaar het vermoeden dat de actuator hier
schuld aan is)
verder is de stationairloop op gas altijd slecht, warm of koud (zowel het weer als de motor), droog of nat. maakt niet uit, is altijd k*t. de auto heeft electronishe ontsteking met 1 bobine en verdeler. de auto heeft een luchtweger en geen flowmeter.

june 0

18 jaar

als ik jou was zou ik eerst naar mijn luchtmassameter en mijn ontsteking (laten)kijken.
´verder is het handig om compressie te laten meten.
en je weet zeker dat je nergens valse lucht hebt?
kijk oo ff naar de vacuumslangen die van de verdamper naar mapsensor en inlaatspruitstuk loopt
de oude type vacuumslangen van koltec(opel) waren van slechte kwaliteit
Ze mogen niet `los`zitten en ook niet heel zacht zijn.
zijn de bougies ook goed?
zelf denk ik dat het namelijk in het benzine systeem zit

sjonnieboy 0
badge

18 jaar

nu eindelijk na een paar jaar heb ik het probleem boven water gekregen. het was de vacuumklep die de RAM-klep bedient die niet goed was. trekt nu weer als een tierelier. heb nu alleen een nieuw probleem. loopt niet meer op gas. zie omschrijving senator 3.0 24v loopt niet/niet goed op lpg van gisteren.

june 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Senator of stel zelf een nieuwe vraag.