Mijn ouders hebben een Opel Agila bouwjaar 2002.
Deze heeft net een grote beurt gehad bij een garage, en toen ze de auto ophaalden, bemerkten ze dat het lampje van de Airbag bleef branden, dus terug naar de garage, en deze sloten een uitleesapparaat aan, maar daar konden ze er niet achter komen waar de fout zat.
Ook een reset bij de accu bood geen uitkomst.
Toen de connectors onder de stoelen nagekeken en gereinigd, maar ook dit loste ook niets op.
Daarna zijn ze er mee naar een officiele opel dealer gereden, en daar gaf men middels een uitlezing aan dat het waarschijlijk in het "stuurapparaat" zou zitten.
Kosten voor mijn ouders 450 euro, excl. plaatsing, meting, etc.
En dan was het nog maar afwachten of het daadwerkelijk de boosdoener was.
Kan dit zomaar op hun rekening worden bijgeschreven, per slot van rekening brachten ze de Agila voor een grote beurt naar de garage, zonder dit probleem.
En gaat bij zo een relatief jonge wagen al zo snel dat apparaat kapot?
Of zou er wat anders aan de hand kunnen zijn.
Gaarne uw hulp.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ja bij de tegfenbwoordige electronica kan er zo een storing in komen.
het is wel vreemd dat het zo ik er uit op maak gekomen is na de beurt.
je zou zeggen dat er iets gebeurt is tijdens de beurt maar ja dat hoeft niet.
het ziet er dus naar uit dat als de computer aan geeft dat stuurapparaat stuk is er niets anders op zit dan deze vervangen.
groetjes jan.
[quote=jan T]ja bij de tegfenbwoordige electronica kan er zo een storing in komen.
het is wel vreemd dat het zo ik er uit op maak gekomen is na de beurt.
je zou zeggen dat er iets gebeurt is tijdens de beurt maar ja dat hoeft niet.
het ziet er dus naar uit dat als de computer aan geeft dat stuurapparaat stuk is er niets anders op zit dan deze vervangen.
groetjes jan.[/quote]
Beste Jan T,
Ik weet wel uit het verhaal van de monteur dat hij de achterklep een nacht en gedeelte van de dag zolang heeft open laten staan, dat daardoor de accu was is leeggelopen.
Hoe hij dat verder heeft verholpen daarover heb ik verder geen antwoord op gekregen.
Dit verhaal hoorde ik voordat er sprake was, van dat airbag lampje wat bleef branden.
Dat bemerkten we pas toen we bij de garage wegreden.
Ergens vernam ik ook onderstaand verhaal:
"Het schijnt dat er een tijd lang een fout in het productie proces van de leverancier van de Agila stuurapparaten heeft gezeten, waardoor naar verloop van tijd deze apparaten kapot gaan en vervangen moeten worden. De goede apparaten zouden gemarkeerd zijn met een gele stip, de slechte niet".
Is daar bij jullie iets van bekend?
Want als dat zo is kan ik de Opel dealer daarover gaan benaderen.
16 jaar
ik werk niet bij een opel dealer dus daar kan ik niks zinnigs over zeggen maar ik zou wel contact met de opel er over op nemen.
als de auto bij de opel in onderhoud is zou ik het bij een ander navragen en krijg je geen zinnig uitleg of antwoordt neem dan eens contact op met de importeur.
groetjes jan.
Het kan ook nog zo zijn dat ze een startboost op de accu gezet hebben nadat ze geconstateerd hadden dat de accu leeg was.
Dat daardoor een piekspanning is ontstaan met als gevolg het stuur apparaat naar de knoppen.
Dat lijkt me veel logischer.
Het is wel vreemd dat je de auto terug krijgt met deze storing erin.
Is niet de zekering kapot misschien?.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Agila of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar