Probleem is dat de airco niet aanslaat. Lampje brandt, maar op de stekker komt geen spanning. Tijdens rijden slaat airco afentoe in. Koude lucht is voelbaar. Druk is ok. geen lekkages. Druk sensor is al uitgewisselt. Waarschijlijk een draadbreuk.
Komt dit meer voor en waar dan precies. Het is een astra G y20dth. Zijn er andere manieren om dit snel te controleren? Bv massa direct op accu of vanaf koelmodule pin 7 (Geloof ik de aansturing naar de pomp) een draad trekken naar de pomp?
Zijn er andere tips?
ook las ik iets over een vorstbeveiliger. Waar bevindt deze zich precies?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
een mogelekheid is ook dat je temperatuur censor van je motor het probleem is als motor te heet wordt kan airco uit gezet worden
Bij de astra G gaat wel eens een koelmodule stuk. zit ergens vooraan onderzijde v.d. auto op een beetje een onlogische plaats.
Motorkoelingsmodule is al uitgewisseld. het inschakelen en uitvallen komt spontaan voor bij koude en warme motor.
Een veel voorkomend probleem is de vorstbeveiliger in de verdamper.
Meet maar eens de spanning voor de sensor, en erna.
Ook komt het regelmatig voor dat er een stekkertje van de vorstbeveiliger afligt na het vernieuwen van het microfilter.
Mvg P
18 jaar
Waar zit die vorstbeveiliger dan precies?
Bij de condersor ofzo? En voor de beveiliger wat meet ik dan 12v? en als ie stuk is wat meet ik dan?
[quote=Astra27]Waar zit die vorstbeveiliger dan precies?
Bij de condersor ofzo? En voor de beveiliger wat meet ik dan 12v? en als ie stuk is wat meet ik dan?[/quote]
Goed lezen mijn vriend.
18 jaar
Ja maar waar zit de verdamper bij opel.
[quote=Astra27]Ja maar waar zit de verdamper bij opel.[/quote]
Het is een VORSTbeveiliger, dus die zit vanzelfsprekend in het koude gedeelte van het aircosysteem.
Mag jij raden waar de verdamper zit. Onder de motorkap, of in het kachelhuis bij het microfilter?
18 jaar
Ja tegen het microfilter aan. Dus als ik het filter eruithaal zie ik de vorstbeveiliger zitten? Of zit ie net buiten het kachelhuis?
Idd, het deksel van het microfilter verwijderen, dan zie je in het gat aan de linkerkant de verdamper zitten.
Dwars door de verdamper zit de vorstbeveiliger gestoken.
18 jaar
Heb je geen slechte stekker verbinding bij de compressor (rommel eens aan die stekker of zorg dat de connectorpennen goed contact maken soldeer de stekkerverbinding anders door), of een stroef werkende koppeling van de compressor, of een half door zijnde draad van je spoel (bedrading ligt weleens tegen je poelie aan)
Heb je wel spanning uit je koelmodule naar je compressor?
Geen foutcodes op je motorkoelingsmodule?
controleer eens of de contacten in de motorkoelingsmodule vast zitten zelf ook dagen lopen zoeken en toen bleek, doordat een collega van bovenaf keek, dat bij het insteken van de module een contact naar boven werd geduwd.
18 jaar
Probleem is op gelost. lag aan een slechte stekkerverbinding.
Nog bedankt allemaal!
Waar had je een slechte stekkerverbinding?
18 jaar
Bij de stekker van het koelingsmodule. pennetje 7 geloof ik.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar