Deze auto heeft een volledige automatische temperatuurregeling en de airco gaf geen koele lucht meer. Systeem gechecked en was leeg. Gevuld en nu slaat de compressor niet in. Krijgt geen aansturing. aansluitstekker los en zelf aansturen in eerste instantie ook geen reaktie van de compressorkoppeling, dus vermoedelijk is de koppeling ook vast gaan zitten. Na een paar keer opnieuw aansturen was de koppeling wel losgekomen en ging de pomp werken.
Maar nog steeds geen aansturing via het originele systeem. We hebben een schema, maar dat zit redelijk ingewikkeld in elkaar. De automatische temperatuurregeling werkt in die mate dat de aanjager harder gaat draaien als de temperatuur naar beneden wordt gesteld. Ga er dan maar vanuit dat de interne temperatuursensoren wel werken. Heeft iemand misschien nog een tip wat het zou kunnen zijn? Relais misschien?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Siem,
hoe is het met de drukschakelaar?
Heb je die al eens overbrugd?
mvg,
Hans.
Zekeringen goed van het aircosysteem?
Staat er spanning op het motorkoelmodule?
Is de draad van je motorkoelmodule naar je compressor goed?
Wissel je motorkoelmodule anders eens uit of maak hem open, ik heb een aantal keer al gehad dat het relais op het koelmodule stuk was...
Hans, het schema geeft een drie fase drukschakelaar aan met 4 draden. Probleem met overbruggen van deze schakelaar iis dat er een draad naar de ECU gaat en die andere 2 komen van een binnentemperatuursensor via een relais/aircomodule. Dus hoe moet je die op een verantwoorde manier overbruggen.
Downforth, de zekeringen zijn goed. Wat bedoel je precies met het motorkoelmodule? waar bevind die zich en hoe wordt die aangestuurd. Als er een relais op zit moet die natuurlijk te controleren zijn, maar zoals gezgd zit het schema vol met lijnen tussen regelmodules en relais en ecu-aansluitingen, dus lastig om eea te omzeilen zonder brokken te maken.
Ik zou zwart/wit en zwart/geel even doorverbinden.
Pen 1 en 2 dus.
De andere twee draden zorgen er alleen voor dat de motor wat harder stationair gaat lopen als de compressor inslaat.
Een Vectra-B heeft geen motorkoelingsmodule.
Dankje Daninja, maar deze doorverbinden geeft geen soelaas. Kunnen wel Opel uitlezen, alleen geen airco, dus dat gaan we nu eerst maar eens laten doen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar