deze airco werkt 10 min goed en daarna stopt de pomp [geen spanning op de koppeling ] na 2min slaat hij weer in om 1min later weer uit te gaan
daarna moet je de auto af laten koelen 1,5 uur en daarna weer hetzelfde probleem ,we hebben de airco computer gewisseld het bedienings paneel in de auto ,de vriesschakelaar overbrugd de hogedruk schakelaar op de condensor vervangen en als de airco werkt zijn de drukken goed
lage 2bar hoge 12 bar voor de zekerheid ook nog de pomp gewisseld en na dit alles blijft probleem hetzelfde het betreft een handmatige airco
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleer eens als de magneetspoel werkelijk nog 12v krijgt wanneer hij uitslaat,
had hier laatst een transit die exact hetzelfde deed door een te grote luchtspleet van de koppeling,
ook na 10 minuten uitschakelen doordat de magneetwerking minder wordt door invloed van warmte.
hebben we al gedaan maar de spanning op de draad bij de aircocomputer valt weg, als we op die draad plus zetten doet de airco het weer , dus ergens word de airco door uitgeschakeld
en als je de drukken bekijkt met uitlezen,is er dan een verschil met de manometers van de aircomachine?
Werkt koelventilator voor condensor?
Inderdaad de drukken bekijken.... bij te hoge druk wordt de boel ook uitgeschakeld
wordt de pomp niet aangestuurd door een relais?, misschien is deze defect, je kan het even nazien
12 bar met deze temperaturen is wel aan de hoge kant.
Hoeveel gram koudemiddel is gevuld?
Grtz, Pascal
Klopt 12 bar is veel te hoog, of hij zou binnen moeten staan waar een omgevings temperatuur heerst van 16 °C.
Idd hoeveel is afgevuld, want de Zafira kan ook + a/c achter hebben ?
enkel a/c 700 gram
+ a/c achter 950 gram.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar