close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra 1,7td: Astra 1,7td : Slaat niet aan

Bouwjaar: 2000

Zoals gezegd, de motor slaat niet meer aan, onder geen geding...

Enkel door "motor start" direkt in te spuiten krijgen we hem met veel moeite gestart, anders niet.

Laten we deze warmdraaien (ong.5min.)en we leggen deze stil en doen direkt een herstart is het al pech hebben, het voorgloeisysteem is het volgens mij dus niet. Want een warme motor direkt herstarten moet lukken zonder voorgloeiing.

VTB-VAB heeft meer dan 1 uur bezig geweest het probleem te zoeken en heeft deze niet gevonden, hij heeft zelfs contact opgenomen met hun centrale en zelfs met Opel Belgie zelf.

Ook voor hun was het een ongekend probleem.

Ondertussen is al vanalles geprobeerd , zowat alle electrische dozen zijn al ter test vervangen, er zijn al andere mazoutleidingen gelegd, luchtmassameter ook niks...

Ahja Tech 2 geeft geen foutcodes en op het dashbord ook niks dat brand....



Iedereen, zelfs de garage zit met de handen in het haar....



Is dit gekend ?



ALvast bedankt !

Geplaatst door

Sniper10996 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

inderdaad pomp stuk en helaas zul je de verstuivers ook mee moeten vervangen.deze zitten ook vol.....ook het gehele brandstof systeem zul je goed moeten doorspoelen incl tank....


Opeltje 0
badge

20 jaar

nee, niet echt, maar ik zou voor de startblokering gaan..(imobilisator) want deze sluit de brandstof af..



Opeltje 0
badge

21 jaar

beste,



misschien nog een tip (is de brandstof wel diesel ?) en de compressie meten zou U ook uitsluitsel kunnen geven.



vraagje; als de imo in de fout gaat, is er dan geen dtc?

marcvan1 0
badge

21 jaar

ik denk niet dat het de imo is, want we hebben het probleem met beide sleutels. De eerste 2 keer heb ik hem ,nog met véél geluk, na lang starten weggekregen, daarna was het volledig gedaan.



en... het is goede diesel , ik had reeds al 1/2 bak ervan opgereden. Dit had ik dan ook wel gemerkt mocht dat het probleem zijn, en aan de compressie is ook niks mis.



Het is echt een specialleke hoor...echt te gek....

Sniper10996 0

21 jaar

ik zeg ook niet dat het in de sleutel zit...het kan ook in de ontvanger of afsluitklep in de pomp zitten....dan maakt het niet uit welke sleutel je gebruikt...



Opeltje 0
badge

21 jaar

de imo sluit idd de dieselklep af, maar we krijgen de wagen wel ( met véél moeite) weg als we "motor start" gebruiken en rechtstreeks in de inlaat spuiten. Moest het de imo zijn en de dieselklep is dicht, hebben we zowieso geen diesel om gestart te krijgen, maw. dan krijgen we hem ook niet weg met die "motor start". Eenmaal gestart draait hij, maar wel precies op 3 poten vd 4...maar hij blijft draaien, dus krijgt hij effectief dieseltoevoer...



Neen, dat is het ook niet volgens mij...

Sniper10996 0

21 jaar




zou je eens willen meten op de accupolen met een multimeter wat de spanning is tijdens starten? en haal het brandstoffilter er eens uit en kijk eens of je daar metaaldeeltjes op kunt vinden.

Opeltje 0
badge

21 jaar

beste,



ik wil nog even terugkomen op goede diesel; het is mij al diverse malen voorgekomen dat men een halve bak of zelfs meer heeft verbruikt voordat men problemen krijgt



een klant heeft het zelfs eens gepresteerd een volle bak onjuiste brandstof leeg te rijden en opnieuw te tanken

gelukkig tankte hij via brandstofregistratie en aan de hand van het uitreksel zijn we erachter gekomen



probeer toch maar eens met een aparte jerrykan rechtstreeks aan te sluiten



de door U vermelde klachten wijzen steeds meer en meer in die richting



succes



groeten

marcvan1 0
badge

21 jaar

Zijn de verstuivers al vervangen?Of getest door Buchli.Het is een probleem dat meer voorkomt.Kijk als je ijzerdeeltjes terugvind in het hogedruk gedeelte,door even te starten en de ingespoten brandstof op te vangen,nadat je de hogedrukleidingen hebt losgekoppeld.

floflo001 0

20 jaar

spanning bij starten varieert tussen 10.77 à 10.80 volt, maar batterij lijkt zijn beste tijd gehad te hebben...

En inderdaad er zijn een paar metaaldeeltjes te vinden in de filter, neem 15 à 20 kleine stukjes...


neen, de verstuivers zijn nog niet gecontrolleerd of vervangen (dure grap ?)



Misschien de dieselpomp stuk ?

Sniper10996 0

20 jaar

is het opgelost?

Opeltje 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.