auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Astra: Astra 2005: accu loopt soms snel leeg + probleem motormanagement

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 150 pk

Ik heb dit nu al 2x gehad. Een keer een jaar geleden in Italie, en afgelopen zaterdag in Frankrijk. Motor gaat niet rond. Startkabels erbij en hij loopt.

Alleen nu kwam er een tweede probleem bij:
Op de display ging het lampje "garagebezoek" branden (klein autootje met steeksleuteltje erin). De auto had geen vermogen, het motormanagement liep blijkbaar op noodbedrijf. Thuis aangekomen kon ik nog steeds niet starten, wel brandde het groene LEDje in de accu. Ik heb toen de accu even losgehaald. Het viel me trouwens op dat de accupool flink vonkte. Door het loshalen van de accupool leek er iets gereset te zijn. Het lampje van "garagebezoek" ging uit, maar motormanagement ging branden. De auto start nu wel, maar nog steeds geen vermogen.

Ik heb nog geen tijd om naar de dealer te gaan. Ik heb de auto ook nog even niets nodig. Maar ik word graag door jullie (voor ik naar de dealer ga) gevoed met informatie over wat er aan de hand kan zijn, wat er aan gedaan moet worden, of het garantie is etc.

Geplaatst door

Bolski (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

denk zoals je t schrijft een defecte regelaar vd dynamo
weet nie zeker maar kan zijn dat ie door mm wordt geregeld

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Even een update:

Voor wat betreft de lege accu:
Ik vermoed dat er een sluitinkje zit in de aanhanger die aangekoppeld heeft gestaan.

Voor wat betreft het motormanagement en het beroerd lopen van de motor:
Ik ben even langs de dealer geweest. De foutcode is uitgelezen. Het zou gaan om een defecte wervelklep of wervelstroomklep.
Dit gaat een hoop geld kosten, zeker 6 uur arbeidsloon.

Het gekke is, na het uitlezen van de code rijdt de auto weer perfect! De foutcode staat nog wel in de display.

Hier heb ik wat vragen over:
-Komt dit vaker voor bij een jonge auto?
-Is het een typisch gebrek van dit type? Ik hoorde een monteur zeggen dat hij deze vorige week ook al vervangen had.
-Zal ik hem wel laten vervangen? De auto rijdt weer prima.
-Mijn auto heb ik daar nieuw gekocht, is daar altijd in onderhoud geweest. Nu is hij 2,5 jaar oud, en dus 6 maanden uit de garantie. Is het normaal dat dit volledig voor mijn rekening komt? Wat is wel redelijk?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Bolski 0

17 jaar

Vandaag belde de opeldealer. Hoewel ik (nog) niet om coulance had gevraagd, bood hij aan dat (na overleg met de importeur) ik maar 10% van de kosten hoefde te betalen.

Liever betaal ik helemaal niets natuurlijk, maar 10 % valt mij weer 100% mee!

Bolski 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.