Opel Astra: Astra G 1.6 8v loopt zeer moeilijk en sputtert.

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: X1.6SZR

Beste allen,

Ik lees hier af en toe wel eens mee en heb al aantal keer handige tips opgedaan voor mijn Astra, maar nu kan ik niks geen soortgelijke problemen vinden.

Mijn Astra G 1.6 8V (X1.6SZR) loopt al geruime tijd slecht. Hij start wel makkelijk en loopt ongeveer 5 tellen goed en begint dan te pendelen in z'n toeren en te sputteren uit de uitlaat bij het gasgeven. Hij loopt dan niet lekker en komt erg moeilijk op toeren. Dit gaat samen met een hoop zwarte rommel die uit de uitlaat komt.
Het lijkt wel of de motor verzuipt, maar durf het niet met zekerheid te zeggen.
Ook wil het af en toe voorkomen dat als ik bijvoorbeeld op de snelweg een vast toerental rijdt dit toerental ineens weg zakt en even later gewoon weer op pakt en zonder problemen verder gaat.

Heb ondertussen het gasklephuis al ultrasoon laten reinigen, de injector is vervangen, de bougies zijn vervangen (waren ook goed zwart), map-sensor vervangen, lambda is vervangen en nog wat reinigingen zijn er uitgevoerd.

Heb dit alles gedaan/ laten doen op aantraden van, maar ben echt ten einde raad wat nog te doen of waar het te zoeken. Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen met goede tips.

Alvast bedankt,

Stefan

Languh86

Geplaatst door Languh86 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Even er van uitgaande dat je nieuwe onderdelen hebt gebruikt (en geen 2e handse die ook kapot zijn) blijft er niet veel over. Mogelijk een temperatuur sensor probleem - of wel inlaat lucht temperatuur, dan wel koelvloeistof temperatuur. Beide zijn uit te lezen met dealer (of gelijkwaardige) apparatuur.

Is de bedrading van de injector gecontroleerd? Het komt nog wel eens voor dat die door schuurt en dan door kortsluiting blijft de injector continue open staan en geeft dan uiteraard te veel brandstof.

Languh86 (0), 11 jaar geleden

Beste oldford,

Aller eerst bedankt voor je reactie.

Ik was vergeten erbij de vermelden dat de auto ondertussen zelfs meerdere malen is uitgelezen met dealer apparatuur en ook met gelijkwaardige apparatuur.
De dealer/ garagehouder konden beide hieruit ook niks halen. alle waarden staan normaal en vertonen geen afwijkingen.
De motor geeft ook geen fout meldingen of motormanagement lampje dat brand.

De bedrading van de injector is voor zover ik heb kunnen volgen intact. Eventueel tips om dit nauwkeurig te controleren??

JdeP (10), 11 jaar geleden

Bougiekabels had je al getest op 'lek'?

http://www.youtube.com/watch?v=xXAFQa0R9...

Languh86 (0), 11 jaar geleden

Bedankt voor de tip.

Spuit hij er nou gewoon water overheen??

Wimski (0), 11 jaar geleden

Ja dat is gewoon water

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Is het controleren van de waardes gedaan met koude motor of met een warme?
Want het probleem heb je bij koud net na het starten.

Languh86 (0), 11 jaar geleden

De auto is ook een keer uitgelezen met koude motor, maar dan niet door een garagehouder. Zal dit nog eens laten doen, maar zal aankomend weekend eerst eens naar me bougie kabels kijken.

ik hou jullie op de hoogte

Bernard88 (0), 10 jaar geleden

Al een oplossing kunnen vinden? Ik ben erg benieuwd want heb een vergelijkbaar probleem met mijn astra...

R_Bakker (0) PRO, 10 jaar geleden

Is een terugroep actie geweest over ECU vervangen.
Ik zou proberen de EGR klep afdichten met een plaat.

Gr Ron

Bernard88 (0), 10 jaar geleden

Ok bedankt ! ik ga dit onderzoeken en wordt vervolgd..!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.