hoi
bij deze astra nieuwe remblokken gestoken vooraan, vanaf dan voelde de rem sponsig aan als de motor draaid.
nieuwe rempompjes gestoken achteraan (lekten)
nieuwe hoofdremcilinder gestoken
remmen extra ontlucht
als de motor niet draaid dan voelt de rem goed aan
pas als de motor draaid voelt de rem sponsig aan (dus wanneer de rembekrachtiger vacuum krijgt)
ik heb de vacuum al eens van de rembekrachtiger gehaald en de remmen wat opgepompt met draaiende motor, maar geen resultaat
in de vacuumpomp zit wel wat olie zie ik, kan dit ook een probleem zijn?
het lijkt wel of de rembekrachtiger te veel vacuum krijgt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
teveel kan niet ik denk dat hij tog nog niet helemaal goed is ontlucht of dat ergens een verbinding lekt
weet niet weneer u remvloeistof hiervoor is ververst
mvg
remolie is nu ververst samen met de rempompen.
ik vermoed dat de rembekrachtiger inwendig stuk is want ik heb wel druk op het rempedaal als de motor uit is.
dus zit er ook geen lucht meer in het systeem.(pedaal voelt niet sponsig aan met motor uit)
misschien het membraan stuk van de rembekrachtiger?
11 jaar
heb je er mee gereden, na het wisselen van de remblokken?
11 jaar
als je de motor uit zet heb je geen bekragtiger meer dus voeld dezen altijd heel hard
als het membraam lek is voelt het rempedaal met lopende motor ook heel hard en loopt de motor onregelmatig omdat dezen valse lucht aantrekt
heb je al een keer de nippels nagekeken of hij niet ergens lekt en anders blijf ik bij me andwoord nogsteets lucht in het systeem
Patrick die blokken moeten nog inslijten . Olie in de pomp is normaal daar wordt hij mee gesmeerd .
Je had beter die schijven ook maar vervangen dan hoeft er niets in te lopen en gelijk een goede remkracht.
Groeten.
hoi
ja ik heb er mee gereden (gevaarlijk natuurlijk)
het is zo als de motor draait (auto staat stil)en ik duw op het rempedaal dan gaat dit rempedaal zachtjes naar beneden tot bijna aan de vloer.
als de motor afstaat en ik duw op het rempedaal dan gaat dit rempedaal maar een aantal centimeter naar beneden en blijft het dan stil op dezelfde positie hangen
het lijkt er op dat ik bij draaiende motor lucht in de leidingen heb en met de motor af er geen lucht in de leidingen zit
11 jaar
bedankt ook voor de antwoorden, olie in de vacuumpomp is inorde dan.
er zijn geen nippels of rempompjes meer die lekken ook geen lekkende remleiding zie ik.
11 jaar
mischien een heel klijn gaatje in de cups
dat als de rembekragtiger werkt je genoeg kragt kan gefen om de remvloeistof te late lekken en zonder rembekragtiger je niet genoeg kragt kan gefe gebruikt hij ook remvloeistof
morgen even de voorste remklauwen na kijken op lekken dan
11 jaar
ooit hetzelde probleem gehad met astra f . Bleek aan het randje van de remschijven te liggen . Na ingelopen remblokjes was het opgelost . Is de afstelling van de remmen achter goed ?
11 jaar
paar keer goed hard remmen en dan effe kijken dan zijn se goed ingesleten ga naar een boere weg trap naar de 100 en hard remmen vaak
ik heb al 50 auto's of meer voorzien van nieuwe remblokken vooraan, ik weet dat ze nooit 100% remmen maar sponsig of doorduwen van het rempedaal was er nooit bij
11 jaar
ik heb al meer als dat gedaan sponsig of doorduuwen heb ik ook nooid gezien
aleen rempompjes en remcilinder zijn ook vervangen hieraan zou het daadwerkelijk tog ergens ligge
ik denk ook niet dat het ligt aan de blokken schijfen licht maar je sluit het zo wel uit
meestal is mij zelf ook overkomen licht het tog egt aan de lucht
Thom thom jij als professional moet toch weten dat je remblokken op oude schijven de tijd moet geven om op elkaar in te slijten , en dat meteen als een idioot te gaan remmen , niet het beoogde resultaat geeft.
In het ergste geval zijn de nieuwe remblokken meteen naar de kl...
Patrick , geef het even de tijd , gewoon rijden .
jij als particulier monteur moet ook weten dat als je blokken vervangt dit niet gaat voelen als lugt in systeem ik heb het nooid meegemaakt
zeker wel
heeft even tijd nodig om op elkaar in te slijten
na weet niet aan watvoor oldtimers jij werkt maar ik heb russie met een klant als het zo aanvoeld
maar daar ga ik niet op in vedder:P
een ervaren monteur weet dat het zo is
je zegt zelf dat het gebeurde na het vervangen van de remblokken
lucht kan het niet zijn,de bekrachtiger dus ook niet
je kan het pedaal dus dieper intrappen omdat de blokken niet geheel vlak tegen de schijven ligt
dit is de juiste verklaring
jij zegt van niet????
ben benieuwd wat jouw verklaring dan is?
Einde discussie heren. Zo kunnen we nog dagen doorgaan en dat zal het "probleem" niet oplossen.
We wachten een paar dagen af of het inslijten het probleem vermindert en zo niet, dan zal de TS zich wel weer melden.
Tot dan toe worden alle overbodige reacties verwijderd.
heeft deze amateurmonteur misschien iets te enthousiast de remdruk opgepompt na het wisselen van de blokken, en nu zijn hoofdremcilinder genekt? zou niet de eerste zijn....... vooral het helemaal naar de bodem zakken bij vasthouden en lopende motor doet mij het ergste vermoeden.........
gr
Peco Power
[quote=kouros]nieuwe rempompjes gestoken achteraan (lekten)
nieuwe hoofdremcilinder gestoken
remmen extra ontlucht
als de motor niet draaid dan voelt de rem goed aan
pas als de motor draaid voelt de rem sponsig aan (dus wanneer de rembekrachtiger vacuum krijgt)[/quote]
dit was het probleem dit is er vervangen niet aleen blokken maar we gaan het wel aanzien
hey mensen
weet even dat alles begonnen is met enkel voorraan nieuwe remblokjes te steken.
dus nadat alles terug gemonteerd was, ging ik de remmen wat oppompen met het rempedaal.
voorlopig nog niets verkeerd gedaan denk ik.
ik start de wagen voor een test rit en de remmen voelden sponsig aan.
hiermee bedoel ik, je duwt op de rem en er komt geen tegenkracht op het rempedaal maar het rempedaal gaat zachtjes door tot aan de vloer.
de wagen remt bijna niet
dan rempompjes vervangen, deze lekten dus dacht ik ok dit is het probleem.
goed ontlucht, weer remmen opgepompt en probleem nog hetzelfde.
dan hoofdremcilindervervangen, ontlucht, maar probleem nog hetzelfde.
weet wel dat de remmen helemaal niet sponsig aanvoelen en er een goede tegendruk is op het pedaal bij stilstaande motor.
volgens mij als er lucht in het systeem is of een lek dan gaat het rempedaal ook tot tegen de vloer met en zonder daaiende motor of vergis ik me
sorry ik kan pas maandag even verder aan de wagen werken
11 jaar
Als het rempedaal hard is en niet naar de bodem zakt , als de motor uit is , dan zit er geen lucht en lekkage in het systeem .
Dit verschijnsel komt bij veel auto s voor , gebruik de zoekfunctie maar eens.
Ga nu gewoon eens rijden en met beleid remmen , zul je zien dat het vanzelf beter wordt.
ik hoop dat hij het nu wel wil aannemen pfff
deze amateurmonteur is gisteren zondag met de wagen gaan rijden pfff ik moest het wel aannemen van jullie :-)
en echt er is beterschap. DANK U
De eerste straten moest ik zelfs wat remmen met behulp van de handrem erbij, maar na 3 kwartier rijden en remmen kon ik al de wagen tot stilstand brengen na enkele meters uitlopen.
Sorry dit voorval heb ik nog nooit ondervonden in deze mate.
Als ik de wagen zo had afgegeven dan had de eigenaar inderdaad niet tevreden geweest.
Vandaag ga ik nog wat rondrijden en remmen.
De blokken moesten dus inderdaad ingereden worden.
Bedankt nogmaals superteam van professionals.
11 jaar
Weer een tevreden klant .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar