close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Astra g Luchtfilter

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600 8v

Goedendag.

Ik wilde even vragen over de luchtfilters.
Ben van plan zelf een open luchtfilter op de motor aan te sluiten vanwege de goede luchttoevoer mits deze goed is aangebracht, maar wil eerst even wat info vergaren hiero.

Ik heb hele goede verhalen gehoord over de K&N 57i open luchtfilter en ook weer mindere, maar nu kom ik bij de nieuwste Pipercross Venom (waar schijnt 10 pk winst te halen valt op een 8v motor) uit en ik wilde toch even jullie meningen en/of ervaringen weten met zo een open luchtfilter voordat ik er 1 ga aanschaffen.

wat zijn bijvoorbeeld de goede eigenschappen en wat ook weer niet en welke raden jullie voor de astra aan, of is dit open filter gedoe alleen maar om mensen te belazeren of helpt dit wel degelijk?




Ik hoor het wel....

Gr Frans

Geplaatst door

Golfie II (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je in sprookjes gelooft moet je zo'n open filter monteren.

Stel dat je meer lucht naar binnen krijgt om 10 pk extra er uit te halen, dan hoop ik dat de standaard software in de motor-ecu genoeg brandstof geeft, want anders komt de motor te arm staan. En dan zijn er de berichten dat de olie van zo'n filter de luchtmassameter kan beschadigen.
En als er 10 pk zo eenvoudig te halen valt, denk je dan niet dat Opel dat zelf al gedaan zou hebben, of valt dit onder de noemer "overdrijven is ook een vak"?

De waarheid is dat de meeste van die open filters een hoop herrie maken en voor MINDER pk's zorgen omdat ze warme lucht aanzuigen in plaats van koude.

oldford 0
badge

14 jaar

Dat laatste wat je zegt is zeker waar daarom zei ik ook al als het goed gemonteerd wordt, dus zo goed dat aleen de koude lucht toegevoerd wordt. Maar zonder meer denk ik toch dat de open filter wel meer lucht toelaat maar wat je zegt over de luchtmassa meter, hoe wordt deze dan verpest als ik vragen mag?

Als ik dus een ander filter wil raad je dus het vervangingsfilter aan van K&N?

Golfie II 0

14 jaar

Ja het beste is gewoon een inlegfilter met een betere 'doorstroming'

Zoek maar eens hier op het forum onder 'open filter'

Het is al tig malen uitgelegd.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

De meningen over de luchtmassameter verschillen, maar ik denk dat de olie waar een K&N filter (zowel Open als inleg filter) in gedrenkt is de hittedraad van de luchtmassa meter kan vervuilen. Let op: ik zei "kan", het gebeurt niet altijd. Maar als de gebruiker het filter schoon maakt en zelf inolied is de kans daarop wel groter.

oldford 0
badge

14 jaar

Helemaal mee eens Odford! De ene keer sneuvelen ze sneller dan de andere keer, maar de olie molt hem op den duur wel..

En wil je er dan echt ene op hebben zitten, koop dan ene die niet ingeolied is, en maak deze gewoon eens in de zoveel tijd schoon met de luchtspuit op de compressor..Doe het zelf ook zo, en bij mij is er nog geen LMM gesneuveld op die manier.

stefan84 0

14 jaar

Laat ik het zo stellen: Vijftien jaar geleden verkocht ik ook K&N inlegfilters voor Opel. Nadat een aantal Vectra's binnen 2 tot 3 dagen terug kwamen met een brandend storingslampje ben ik gestopt met de verkoop voor Opel's. Het lampje ging weer uit na montage van het standaard filter. Ik had toen nog geen uitleesapparatuur maar ik gok op de melding "mengsel te arm".

oldford 0
badge

14 jaar

Inlegfilters is nooit een probleem geweest bij opel!!!!

zelf een open filter niet, alleen lever je best een pak vermogen van de al geringe 75pk in!!!!

de motor gaat meer verbruiken, en het klinkt ook nog eens voor gene meter op een Singlepoint opel motor.

willem

Willem12089 0
badge

14 jaar

Tja, verklaar mij dan maar eens waarom het storingslampje ging branden?
En vervolgens weer uit ging na terug plaatsen van het originele filter.
En ik heb geen idee of er al een (beginnend) probleem met die auto's was, maar het was niet 1 auto.

oldford 0
badge

14 jaar

K & N: Kl.te en Niks waard........Behalve voor de verkoper. Het helpt er altijd 1...........

Gr.

Petje57 0
badge

14 jaar

Als de fabrikant van het filter zei dat z'n produkt amper wat maakt, of nog beter, vermogen inleverd, had hij er tot op heden nog geen ene verkocht lijkt me, vandaar ook de '10 pk'

Maar mijn mening, mocht je toch een open filter willen kopen, koop er dan gene van € 150- maar een simpele goedkope, en maak de regelmatig schoon met de compressor, of laat de originele bak erop zitten.

Maar ieder zijn eigen keus natuurlijk.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

@ old ford: ik heb daar geen antwoord op, omdat ik hele andere ervaringen heb met deze motoren, zijn juist vrij storings ongevoelig, en hufterproof haha,

> knijp de retour dicht en hij gaat als een raket bijvoorbeeld, zonder storing haha..

Tja ik heb met heel wat van die Centraal ingespoten Opels zitten klooien, en aardig wat slopers, waarmee ik heb lopen expirimenteren..

Ik heb echter nog nooit het lampje aangehad van gerommel aan het filter, zelfs zonder filter gereden haha...



Willem

Willem12089 0
badge

14 jaar

Willem

Was het lampje niet stiekem kapot of eruit gehaald :D

Stefan

stefan84 0

14 jaar

nooit, bij mij werkt altijd alles gewoon zoals het hoort!!!!

ik heb met heel veel NZ motortjes gerommeld en die dingen zijn bijna niet in storing te krijgen!!!

Willem

Willem12089 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.