auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Astra: Astra G wil niet starten code P1612

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: X16XEL 16V

Hallo,

Vanmorgen wil ik starten en alleen klik

Uitgelezen met Tech2 en krijg code :

P1612 Not present at the moment
( 0 ) Immobiliser No Or Wrong Signal

Met startaccu slaat hij wel aan

Heb zitten lezen maar ben er nog niet uitgekomen iets met de ECU/ startblokkering????

Graag hulp asap

Geplaatst door

jdough +0

al 16 jaar lid

Reacties

Ik zou eens beginnen met een nieuwe accu en ook nog even de dynamo controleren.

oldford +0
badge

15 jaar

Accu is ongeveer 1,5 jaar oud dynamo laadt ook goed bij
startmotor lijkt me onwaarschijnlijk
Ik zou graag willen weten wat die code P1612 precies inhoudt
Maar aan de andere kant is het wel raar dat hij dan wel start met die hulp accu

jdough +0

15 jaar

Dat wordt zoeken naar een lekstroom dan.

oldford +0
badge

15 jaar

Ik moet er wel bij zeggen dat ik vanmorgen zag dat er een cinch kabel van de versterker was afgebroken en tegen de versterker aan lag (ijzer) en dat de condensator op dat moment na het starten 9V aangaf ik heb meteen alles losgekoppeld
Ik dacht dat hij na het starten met de hulpaccu na even te rijden (25 km) voldoende zou moeten zijn bijgeladen
Nu geeft de accu continu 12,2-12,4 V aan maar toch alleen klik tijdens starten
Ik bekijk mijn verhaal en logischerwijs zou je bij de accu uitkomen maar kunnen die dingen het gewoon vand de 1 op andere dag het begeven??

jdough +0

15 jaar

Kennelijk heb je de lekstroom al gevonden.
Zitten de klemmen op de accu wel goed vast en zijn ze schoon?
Anders even meten of er verschil is tussen voltage meten op de polen en op de klemmen.
Wat wordt het voltage op het moment dat je probeert te starten?

oldford +0
badge

15 jaar

Ja ik ben er vrijwel zeker van dat de lekstroom van de versterker kwam

Accu polen zijn schoon de stekkers iets minder die ga ik zo ff schuren

Wanneer ik start valt hij volgensmij naar de 10V daarna komt ie weer op 12,4V

jdough +0

15 jaar

toch best wel simpel eerst zelf kijken

kleijn +0

15 jaar

Sorry voor de comotie was idd de accu toch vreemd dat hij in 1 keer stuk is terwijl de spanning altijd minimaal 12V was
Ben weer 100 euro lichter heb een Varta gehaald laten we hopen dat die langer meegaat

Toch bedankt

jdough +0

15 jaar

Komt omdat de accu te ver ontladen is. Daardoor trekken de platen krom en is het over.

oldford +0
badge

15 jaar

Ohh op die manier dat verklaart ik vond het al raar dat een `vrij nieuwe` accu al stuk gaat zonder eerst te verzwakken

Nogmaals bedankt ouwe Ford

jdough +0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.