goedendag,
ik heb een probleem met een opel astra 1.6 8v, de motor code weet ik niet precies maar dacht dat het een szr was? het is in ieder geval de versie met een egr stappenmotor op het inlaatspruitstuk.
het probleem is dat boven de 3000 tpm de motor begint te horten en te stoten
acties die ik al gedaan heb:
-bougies zijn vervangen
-bougiekabels gecontroleerd deze zijn perfect
-injectie reiniger
-egr afgesloten
zijn er mensen die dit probleem kennen? ik hoor het graag
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je map sensor kan weleens niet goed zijn
[quote=ratdraaier]je map sensor kan weleens niet goed zijn[/quote]
heeft hij wel een map sensor?
zoja ben ik best benieuwd waar dit mag zitten
uitlaat dicht
14 jaar
ja die zit op het schut bord waar een vacuum slangetje bij op zit
14 jaar
Map sensor zit dacht ik naast het remvloeistof reseroir..En heeft een 3 polige stekker erop zitten.
Misschien bied uitlezen anders een oplossing.
14 jaar
idd dat is die sensor maar het kan wezen dat hij die sensor niet als een fout ziet gewoon even verwisselen en proberen
14 jaar
[url=http://img29.imageshack.us/i/38667617.pn...][img]http://img29.imageshack.us/img29/5739/38...[/img][/url]
14 jaar
[quote=stefan84][url=http://img29.imageshack.us/i/38667617.pn...][url]http://img29.imageshack.us/img29/5739/38...[/url][/url][/quote]
hoi stefan, kijk dit is iets waar ik wat mee kan, ik ga vanavond meteen aan het meten!
maar wat staat er nog meer in het scherm want ik kan niet naar onder scrollen...
alvast bedankt!
Joran
In het rechterscherm staat niet meer dan wat je nu kan zien..Vandaar dat ik hem even in de juiste 'positie' heb gezet.
Gr Stefan
14 jaar
[quote=stefan84]Joran
In het rechterscherm staat niet meer dan wat je nu kan zien..Vandaar dat ik hem even in de juiste 'positie' heb gezet.
Gr Stefan[/quote]
de map sensor is gevonden, hij zat alleen ergens onder het remvloeistof reservoir ivm voorgaand beunwerk,
maar in ieder geval de sensor krijgt zijn 5v voeding en geef 1,42v af bij warme stationair draaiende motor.
in het geval dat de afwijking mischien te groot zou zijn heb ik gereden zonder map sensor aangesloten maar dit had totaal geen effect op het inhouden dus ik denk dat ik deze wel kan uitsluiten.
ondertussen heb ik ook nog het vervanging brandstof filter vervangen.
Hallo,
Enkele dagen gelden heb ik door een lekkende carterpakking (hoogstwaarschijnlijk door een verstopte carterventilatie) de pan losgehaald en nieuwe vloeibare pakking aangebracht.
Sinds dan heb ik hetzelfde probleem met als bijkomend euvel dat de motor wel eens hevig kan schokken. Na het loslaten en opnieuw gas geven is dit over, zolang ik maar onder de 3000tpm blijft.
Het MM lampje is ook inmiddels gaan branden, heb echter nog geen tijd gehad om het uit te laten lezen, dit gebeurt a.s. maandag.
Voor het vervangen van de carterpakking heeft dit probleem, of welk ander probleem, nog nooit voorgedaan.
Overigens heb ik dezelfde motor als Joran
14 jaar
deze klacht heeft niets met de mapsensor van doen wat robby zegt klinkt wel aannemelijk,wellicht is het glaswol in de achterdemper losgeraakt en veroorzaakt een gedeeltelijke verstopping. gr john
best je stuurdoos motor laten controleren , er zijn slechte series bij ( te controleren aan de hand van de nummer die erop staat )
[quote=opc8275]best je stuurdoos motor laten controleren , er zijn slechte series bij ( te controleren aan de hand van de nummer die erop staat )[/quote]
wat bedoel je met stuurdoos?
en welke series zijn slecht ?
en john,
aan de ene kant zou een uitlaat verstopping mogelijk zijn maar dan zou hij helemaal niet meer willen klimmer in toeren, bij die van mij zit er pas geleden een nieuwe katalysator onder dus denk eerlijk gezegd niet dat dat het is
maar ik ga het wel even proberen
joran
nou dat zou wel kunnen als die oude kathalisator echt goed kapot was kan die rommel naar de achterliggende demper zijn geblazen en deze verstoppen
14 jaar
[quote=robby10030]nou dat zou wel kunnen als die oude kathalisator echt goed kapot was kan die rommel naar de achterliggende demper zijn geblazen en deze verstoppen[/quote]
ja dat is inderdaad zo maar die katalysator is vervangen omdat daar ook de voorpijp aan vast zit die volledig verrot was, dus weet niet of de oude kat nog in goede staat was maar ga er wel van uit
da's wat anders inderdaad, maar even na de kat losgooien en proberen is niet zo'n hels karwei en kost niks
14 jaar
Ik hoop dat het probleem inmiddels is verholpen, maar ik denk dat je in de richting van de gaskleppos,
sensor moet gaan zoeken.
deze laten het ook wel eens voor bekeken, ecu weet dan niet welke hoeveelheid in te spuiten omdat hij niet weet in welke stand gasklep is.
en dit vooral na deellast .
een stuurdoos is een computer of ecu of regelunit of stuurunit
tot een bepaals serienummer zijn deze slecht
hab je al eens naar de zomer / winter regeling gekeken in het luchtfilterhuis:
en het probleem wat jij omschrijft heeft met de aansturing van de Zomer winterklep in luchtfilterdoos te maken, vaak ontbreekt de slang van filterbox naar uitlaatspruitstuk..
echter de praktijk wijst uit, dat hierdoor vrijwel nooit grote problemen ontstaan..
Klp blijft vaker op winterstand (evenals bij mijn 1.4 8V X14SZ, klep bleef op warme lucht staan) staan dan over te springen naar zomerstand, hierdoor wil de motor wam in gaan houden...
maargoed, alles is mogenlijk..
is de brandstofdruk al gecontroleerd?
een te lage brandstofdruk geeft een goedlopende motor totdat er vermogen gevraagd word.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar