Hallo,
Na het succesvol vervangen van de waterpomp (nog bedankt voor de hulp in dat topic) hebben we een probleem aan de koppeling ontdekt, deze slipt enorm bij normaal rijden/optrekken.
Dit lijkt me toch wel erg snel na 75.000 km en 3 jaar oud, maar goed.... het zal de rijstijl zijn?!
Nu zijn we aan het kijken of we deze zelf kunnen vervangen.
1. Zijn er bij het vervangen van deze koppeling extra (speciaal)gereedschappen nodig?
2. Is dit een koppeling (SAC) waarbij de drukgroep voorgespannen moet worden voordat deze wordt vastgeschroefd op het vliegwiel?
3. In de bijlage 2 foto's van de watergoot van de spatborden, hier kun je toch geen motorsupport op zetten om het blok aan op te hangen? Hoe doe ik dit? Heb een normale motorspupport.
Ik snap dat je het blok kunt ondersteunen d.m.v. een krik + blokje hout, maar heb een 4 koloms brug die ik graag wil kunnen gebruiken (heffen en zakken) tijdens de klus.
4. In de bijlage 1 foto van het blok, links en rechts is een oogje te zien, kun je hier het blok aan ophangen?
Mocht iemand het Opel programma hebben en mij de handleiding voor het vervangen v/d koppeling kunnen/willen sturen, dan zou dat helemaal fantastisch zijn!
Alvast weer bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Motor ondersteunen, bak verwijderen, koppeling vervangen.
Klaar.
Geen problemen zoeken...
Bedankt voor je reactie.
Mocht iemand op bovengenoemde vragen een antwoord weten dan hoor ik het graag. Bedankt.
10 jaar
Jeroen, je moet geen problemen zoeken...
Je kan wachten op antwoorden, maar je kan ook de bak erachter weghalen en de koppeling vervangen.
Aan jou de keuze...zo moeilijk is het niet.
Hallo,
Ik zoek geen problemen, maar het betreft andermans auto dus wil wel zeker van onze zaak zijn.
Het ophangen van het blok lijkt me hierin toch wel een cruciaal punt (spatborden) en of er speciaal gereedschap nodig is (los van SAC gereedschap)?
Zoals gezegd wil ik de brug graag kunnen bedienen, daarom is ondersteunen vanaf de onderkant minder handig.
De vraag anders gesteld: hoe zou jij van bovenaf het blok ondersteunen/ophangen?
10 jaar
Komt er aan ?zaterdag misschien doe mijn best
die 2 ogen hangen ze bij de dealer de moter aan met een speciaal rek
10 jaar
De motorsteun waar je het over vraagt,steunt dan op de veerpoot schotels/bouten. Dan kun je de motor daar ophangen.
10 jaar
je kunt een bak krik gebruiken op een gegeven moment moet je de motor iets kantelen
heb je mail gestuurt
10 jaar
[quote=voyager]De motorsteun waar je het over vraagt,steunt dan op de veerpoot schotels/bouten. Dan kun je de motor daar ophangen.[/quote]
Je bedoelt dus dat je een gewone motorsupport die je normaal in de watergoot zet ook op de veerpoot schotels/bouten kunt zetten? Dat klinkt als een goede tip, ga even kijken of dat allemaal past enzo bij deze auto.
Kleijn: Bakkrik heb ik, maar is bedoeld voor de versnellingsbak! :) Nee, is inderdaad ook een optie. Met kantelen bedoel je dat de versnellingsbakzijde wat meer moet zakken dan de passagierszijde?
10 jaar
Ja inderdaad opel schrijft wel veel dingen voor hoe te doen maar je kunt ook je eigen inzicht gebruiken als het aan de daeler ligt sloop de de halve auto wat niet altyd nodig is
je hebt de mail gehad ?
10 jaar
Mail gehad ja. Eigenaar heeft auto bij dealer gezet en zij hebben diagnose gesteld: drukgroep kapot. Eigenaar heeft korting gekregen op vervangen van alles bij dealer, dus auto is daar laten maken. Iedereen bedankt!
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar