Opel Astra: Astra met problemen in motor en remmerij

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: X18XE1

Ik heb al een poosje een Opel Astra G met X18XE1 blok, oftewel 1800cc 16klepper.
Hiermee ondervind ik de volgende problemen:

-Het eerste probleem is het minst erg hoop ik; als ik flink door rem gaat mijn neus, gevold door de rest van de auto alle kanten op.. wat zou dit kunnen zijn?

-Probleem 2 zit iets ingewikkelder in elkaar. Het motor management lampje brand, en de motor houd in, maar dit vaak alleen in de eerste en tweede versnelling. Hiervoor viel hij stationair vaak uit, dit heb ik kunnen verhelpen door nieuwe bougies,motorolie, luchtfilter, oliefilter en brandstoffilter maar het stotteren en het lampje blijft. Ik heb hem laten uitlezen maar daar komt geen duidelijke reden uit. Ze kunnen hem ook niet resetten want het lampje springt gelijk weer aan. Nu kom ik vele topic's tegen over bobine aansturing, EGR klep, luchtmassameter en zelfs de boordcomputer.

Is er iemand die soortgelijke problemen heeft, of heeft gehad met dit zelfde blok die een werkende oplossing heeft?

Graag zie ik de reacties tegemoed want zie door alle topic's/bomen het bos niet meer..

Erik X18XE1

Geplaatst door Erik X18XE1 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Wat komt er bij het uitlezen dan wel uit? Welke foutcode? Liefst compleet met nummer.

kleijn (0), 13 jaar geleden

wat je remmen betreft even op de remmen test bank
werkje van 5 minuten en je weet het

is de auto bij de dealer uitgelezen ?

C.Jonker (0) PRO, 13 jaar geleden

Als lampje brand slaat ie ook een foutcode op, je hebt wel terdege een probleem waar je echt naar moet laten kijken.
Ik denk dat wat betreft je remmen er iets met je ophanging of sporing niet in orde is.
Dat merk je niet op een remmentestbank! die meet alleen de remvertraging van alle vier de wielen , dit kan natuurlijk niet goed zijn maar ook in dit geval alles laten nakijken, want je moet een auto ook tijdens remmen gewoon onder controle moeten kunnen houden.

Erik X18XE1 (0), 13 jaar geleden

De auto is bij de opel dealer uitgelezen, die gaven aan dat het de luchtmassameter of de boordcomputer kon zijn, maar dat hun ook zouden moeten gaan zoeken..
de echt foutcode weet ik helaas niet, ze hebben hem gereset, en bij opnieuw starten kwam het weer gewoon terug.
soms valt tijden het rijden het lampje uit en trekt de auto gewoon lekker, maar is dan met een paar minuten na een paar stoten in het blok weer terug.
Nu is de boordcomputer opsturen en laten maken een kostbare bezigheid.. en heb ook niet zo een luchtmassameter om te proberen..

wat betreft de remmen, de auto is onlangs gekeurd en dus op de remmentestbank geweest en remt perfect.
zou het wegduiken van de auto bij door remmen een stabi-stang kunnen zijn> of moet ik het eerder in remmen of veerpoten zoeken?

C.Jonker (0) PRO, 13 jaar geleden

dat dacht ik wel, ik denk speling op fusee of draagarmen.
Veerpoot kan uiteraard ook maar dan had je meer problemen moeten hebben.
Stabalisator is het niet want dan had je ook een week en overhellend bochtengedrag moet waarnemen.
Kruip er met bandenlichter eenz onder en wrik aan alle rubbers en kogels.
Luchtmassameter zou het het heel goed kunnen zijn, trek stekker eens los en ga dan eens kijken wat ie doet, kun je er mee rijden, doe het dan en kijk of de aard van je problemen zijn veranderd.
ECU kan maar lijkt onwaarschijnlijk, wat ook kan en veel voorkomt is eenvoudig een losse of lek vacuumpunt.
Controleer alle ook de piepkleine vacuumslangen die met je inlaat in kontakt staan.
pak desnoods een bus remreiniger en spuit voorzichtig wat op verschillenden delen en kijk of motor reageerd.
Ik had eerlijk gezegd andere foutcodes verwacht.

patie (0), 13 jaar geleden

Voor het probleem met de remmen. Ik heb ook eens iets dergelijks gehad, toen waren mijn remschijven krom. Nieuwe opgezet en het probleem was opgelost. Dus kijk eens of je schijven nog recht zijn.

S400 (0), 13 jaar geleden

wat betreft de remmerij zou ik eens naar je draagarmen gaan kijken.
Rubbers scheuren nogal eens. en dan krijg je dit.

S400 (0), 13 jaar geleden

wat betreft de remmerij zou ik eens naar je draagarmen gaan kijken.
Rubbers scheuren nogal eens. en dan krijg je dit.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.