Ik zal het kort houden:
Gisteren rolde ik met ongeveer 30km/h, hij zal denk ik in zijn 2e trap hebben gezeten toen het transmissiestoringslampje begon te knipperen.
Hij deed dit normaal ook wel eens in sportstand bij de 200 maar daar kon ik mee leven. Een paar maanden later nog eens in keuzestand 3 bij accelereren rond de 110. Maar nu zomaar ineens. Bakoliepijl is goed en hij schakelt normaal op. Terugschakelen kan af en toe voelbaar zijn, soms met een lichte schok.
Contact uit gezet en opnieuw gestart, verder gereden.
Met een paperclip in de diagnosestekker kan ik de bak niet uitlezen, althans hij geeft alleen code 12 terug op het lampje (begin en einde diagnose) maar geen foutcodes. Blijkt dat je vanaf 08-1991 de bak alleen met TECH 1 kan uitlezen.
Met een universeel diagnose apparaat kom ik de bak niet eens in, ook geen succes dus.
Heeft er iemans ervaring met storingen in dit type bak? Of allicht een tip?
Bedankt alvast ;-)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Paperclip methode geeft volgens mij alleen en uitsluitend de codes van de motor-ecu, niet die van de bak.
Laten uitlezen bij de dealer, of een universeel met de juiste apparatuur.
Zullen best wel een aantal professionele after market scanners zijn die deze bak kunnen uitlezen.
Welk toestel heb je gebruikt dat het niet kon?
Dat specifieke apparaat was van autodiagnos. Het gekke is dat ik een paar jaar geleden bij een 12-klepper ook de bak niet kon uitlezen, deze kwam uit '91 geloof ik. Op Autodata staat dat een senator t/m 07-91 wel met een paperclip uit te lezen valt. punt A en C (relatief op die tekening die erbij staat) doorverbinden en knippersignalen van 'S' lampje tellen en opzoeken in de tabel. voor de ECU van de motor is dat punt A en B.
Ik zie ook vaak reacties over OP-COM. Heeft iemand daar misschien ervaringen mee?
14 jaar
Op-com is verschrikkelijk goed, maar wordt niet geleverd met de 10-polige connector.
Dan ondersteunt deze mogelijk ook niet die ecu's die alleen gebruikt zijn met die 10-polige connector.
Dan denk ik dat ik toch maar naar de dealer ga.
Als het de ecu is wil ik hem best repareren of vervangen, als het mechanische slijtage is dan zal het er om hangen.
Ik heb gevraagd bij een bedrijf in den bosch en ex btw is het ongeveer 1250-1350 voor een ruilbak en dan ligt hij achterin het koffer.
Alvast bedankt, ik zal iets laten weten zodra ik er ben geweest. :-)
14 jaar
Ik heb het opnieuw met die paperclip geprobeerd en met succes!
Ik had verkeerd gelezen, elke storingscode wordt 3 keer getoond. hij geeft:
3 x code 12 (begin en einde van diagnose)
3 x code 33 (Solenoïde Transmissievloeistofdruk - spanning hoog) [Mogelijke oorzaak: Kortsluiting tegen positief bedrading, Solenoïde transmissievloeistofdruk]
3 x code 12 (begin en einde van diagnose)
Ik ga nu op TIS2000 kijken waar die spoel zit en of het te repareren is.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Senator of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar