close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Auto gaat slecht rijden als hij wamr is.

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 I

Beste Leden,

Hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen tot een oplossing te komen.
Heb een aantal maanden geleden een erg mooie opel astra gekocht.
Nou met het mooi daat bleef het bij want vanaf dag 1 voelde ik me genaaid alhoewel ik zelf beter had moeten kijken.
Maar het addertje onder het gras was eenmaal dat zolang de auto koud is hij normaal reed.
Word hij warm en komt hij op bedrijfstemperatuur dan is het over met de pret.
Hij verliest dan vermogen en het lijkt of hij dan op 2 pitten gaat lopen! dat gevoel geeft hij.

Nou ben toen naar een ''vriend'' gegaan die een garage heeft en die zou het wel voor mij oplossen. Dit zou 700 euro kosten en dan zou hij :

Nieuwe voorstuk Uitlaat
NIeuwe Lambda Sonde
En nieuwe remmen rond om.

Nou paar dagen later belde hij mij op auto was klaar.

Ik er naar toe en probleem zou zijn opgelost.

Ik rijd een km of 5 auto word warm.... en ja hoor nog steeds het zelfde probleem ik terug en kon de auto weer laten staan hij zou gaan kijken wat het was..

! dag later belde hij mij op of ik langs kon komen, ik ernaartoe en nu wist hij wat het probleem was... hij zegt ja de bobine is denk ik kapot en de bougies meoten ook vervangen worden.

Toen heb ik gezegd prima doe er nog maar voor 600 Euro bovenop en zorg dat hij dan rijd .. toen is mij verteld geen probleem doe ik nog een mooie poetsbeurt erbij ook.

Toen heeft hij dus de boven genoemde delen vervangen en zou het gemaakt zijn....

Nou jullie raden het al... nog niet gemaakt.

En nu kan ik hem nergens meer vinden deze ''vriend''

Ben bij opel geweest en die wisten geen raad...

Wat denken jullie want zit met me handen in het haar.

Koud start hij direct maar zodra hij warm is is het over met de pret....

Geplaatst door

ShadowChild (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Danny

Schop die 'vriend' maar onder zijn hol dan..dit is geen vriend,maar een oplichter..!!!

De bedragen die hij zich vraagt zijn abnormaal hoog,tenzij de onderdelen van goud zijn dan..

Ik neem aan dat hij slecht op benzine loopt en niet alleen op gas ?

Meet eens de koelvloeistof temperatuur sensor,deze kan ook een boosdoener zijn,naarmate de motor warmer word,word de weerstand van de sensor lager,waardoor hij meer of minder benzine gaat inspuiten..

kloppen de waardes niet meer,dan kan hij of veel te veel in spuiten ( stotteren/pruttelen ) of hij gaat te arm lopen ( inhouden / schokken )

Sensor :

Motorregelmodule pen 27 - koude motor - contact aan = 2.5 Volt
Motorregelmodule pen 27 - warme motor - draait stationair = 1,9 Volt
Motorregelmodule pen 29 - ( massacircuit ) - contact aan = 0 Volt

Let op,ik weet niet welke motorcode je hebt,maar ben er even vanuit gegaan dat het de C18SEL is..

De X18XE1 :

Motorregelmodule pen A7 - ( massacircuit ) - Contact aan = 0 Volt
Motorregelmodule pen A63 - contact aan en kvs temp 80 - 110 graden = 1,1 tot 2 Volt

Meten op temperatuursensor zelf :

Tussen aansluiting 1 en 2 - 15 Graden = 2340 Ohm
Tussen aansluiting 1 en 2 - 90 Graden = 150 Ohm

Geef me anders even de motorcode om fouten te voorkomen..

Succes..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

[quote=stefan84]Danny

Schop die 'vriend' maar onder zijn hol dan..dit is geen vriend,maar een oplichter..!!!

De bedragen die hij zich vraagt zijn abnormaal hoog,tenzij de onderdelen van goud zijn dan..

Ik neem aan dat hij slecht op benzine loopt en niet alleen op gas ?

Meet eens de koelvloeistof temperatuur sensor,deze kan ook een boosdoener zijn,naarmate de motor warmer word,word de weerstand van de sensor lager,waardoor hij meer of minder benzine gaat inspuiten..

kloppen de waardes niet meer,dan kan hij of veel te veel in spuiten ( stotteren/pruttelen ) of hij gaat te arm lopen ( inhouden / schokken )

Sensor :

Motorregelmodule pen 27 - koude motor - contact aan = 2.5 Volt
Motorregelmodule pen 27 - warme motor - draait stationair = 1,9 Volt
Motorregelmodule pen 29 - ( massacircuit ) - contact aan = 0 Volt

Let op,ik weet niet welke motorcode je hebt,maar ben er even vanuit gegaan dat het de C18SEL is..

De X18XE1 :

Motorregelmodule pen A7 - ( massacircuit ) - Contact aan = 0 Volt
Motorregelmodule pen A63 - contact aan en kvs temp 80 - 110 graden = 1,1 tot 2 Volt

Meten op temperatuursensor zelf :

Tussen aansluiting 1 en 2 - 15 Graden = 2340 Ohm
Tussen aansluiting 1 en 2 - 90 Graden = 150 Ohm

Geef me anders even de motorcode om fouten te voorkomen..

Succes..

Gr Stefan[/quote]
idd ben dr mee eens vond de bedragen ook nogal fors en ook ben ik het dr mee eens kijk de temperatuur sensor eens goed na heb het zelfde gehad teminste als ik je vehaal zowh lees was 15 euro voor sensortje en klaar was ik veel sucses

mvg taat

tatto25 0

15 jaar

OK alvast bedankt alleen waar vind ik deze sensor ??
Ja sorry ben eigenlijk bromfietshersteller van beroep alleen van auto's heb ik echt weinig koek gegeten !

Echt top de hulp die ik hier krijg !

Het is trouwens de x18xe

ShadowChild 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.