Hallo iedereen,
Laatst heb ik de auto (stationair)ongeveer iets van tien minuten laten draaien, waardoor de temperatuur de 100 graden overschreed.
Dit voorval heb ik vaker gehad, alleen sloeg de fan van de radiateur wel aan. Het gevolg hiervan was dat de temperatuur weer daalde.
Laatst gebeurde dit niet, waardoor ik de motor moest afzetten. Daarna startte ik de auto en gaf de auto uit het niets vol gas.
Ik zette daarna de motor meteen weer uit. Ik wachtte 10 minuten en probeerde het daarna opnieuw. Ik zag de temperatuur weer meteen
stijgen en weer gaf de auto zomaar vol gas. Ik heb de auto toen weer uitgezet en even gewacht, maar ook de derde keer gaf de auto na het aanslaan zomaar vol gas. Ik heb de auto daarna weggesleept en heb de auto de volgende dag gestart en de auto startte normaal. Ik heb toen een klein ritje gemaakt in de buurt en heb niks vreemds kunnen opmerken.
Heeft iemand een idee wat hier het probleem kan zijn?
Overigens heb ik een tijdje geleden voor het voorval hierboven iets raars meegemaakt met de auto. De auto wou wel starten maar sloeg niet aan, waardoor ik besloot om een beetje het gaspedaal in te drukken. Het gevolg hiervan was dat de auto met moeite wel startte. Sindsdien start de auto normaal.
Misschien dat er een link aanwezig is tussen beide voorvallen.
Met vriendelijke groet,
Johan Derksen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als een (te) hete motor wordt stilgezet, is de warmte overdracht nog niet voorbij.. Ik vermoed dat as van de gasklep klemt in het gasklephuis... En dat de extra hoge temperatuur zorgde dat klemmen tijdelijk zo erg was dat de klep niet terug kwam... Overingens kan een rafel in de gaskabel ook de oorzaak zijn....
Bij stistaande motor is de werking van alles goed te controleren....
Bedankt voor je reactie,
Heb je misschien een idee hoe het kan dat de ventilator (radiateur) niet aansloeg. Als de ventilator zijn werk had gedaan, dan was het probleem niet voorgevallen? (Of denk ik te ver?).Heb je een suggestie hoe ik kan controleren of het aan de gasklep ligt of aan de gaskabel. Wat bedoel je met een rafel?
ik ben zelf een leek.
Met vriendelijke groet,
11 jaar
Ik bedoel een rafel (gedeeltelijk breuk)in de gaskabel... Vertaal mijn verhaal maar aan een monteur.. Er moet toch gesleulteld worden.....
Het thermocontact (thermostatische schakelaar) zit onderin aan de voorkant in de radiateur. Met het contact aan kun je door beide aansluitingen van de stekker door te verbinden controleren of het de schakelaar is(80% kans) of iets anders
.
Hallo iedereen,
Ik wou laatst wegrijden, en het gaspedaal bleef vastzitten.
Na een aantal uur deed het gaspedaal weer.
Ik heb de auto naar de garage gebracht en zij zeggen dat het de EGP-klep de boosdoener was.
Naar mijn weten zorgt deze klep dat de uitlaatgassen opnieuw worden verbrand en heeft niks te maken
met de problemen hierboven.
Nu vraag ik me af of het kan wat de garagehouder zegt (oplichting) en of ik de EGP-klep wel moet laten repareren.
Wat denken jullie?
Met vriendelijke groet,
10 jaar
Ten eerste is het EGR....Exhaust Gas Recirculation.
En om gelijk over oplichting te beginnen vind ik ook niet netjes.
Misschien bedoelde de garage het Electronisch Gas Pedaal..?
Hoewel...op een Corsa van 1996...
Beste Hans,
Ik ben voorzichtig en ik vroeg me af of de EGR-klep voor de bovengenoemde problemen kan zorgen.
Als je denkt dat het niet kan, dan denk je stiekem of het wel klopt wat de ander te vertellen heeft.
Dat is eigenlijk wat ik bedoelde.
Aangezien hier kenners aanwezig zijn, vroeg ik me af of ze een idee hebben of het mogelijk is wat
de garagehouder mij heeft verteld.
Hoe denk jij erover Hans?
10 jaar
We gaan eerst uit van wat de garage zei...dan vraag ik mij af waarom er niet gerepareerd is.
Het is ook belangrijk dat je hier de juiste informatie neerzet, zodat er gericht antwoord gegeven kan worden.
We wachten op een Opel expert
De garagehouder en ik hebben afgesproken om eerst te kijken naar het probleem en of het wel waard is om het onderdeel van de auto te herstellen/vervangen.
De informatie die ik hier heb gezet is de informatie die ik weet. Het enige punt wat niet klopte is dat EGP EGR-klep hoort te zijn.
Daar heb je mij op gewezen. Voor de rest is de informatie juist.
10 jaar
Oplossing is nooit gevonden voor dit probleem.
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar