Opel Kadett: auto hikt klein beetje

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: c20ne

een goeidag

ik heb sinds een paar dagen en probleempje als ik me auto op het zelfde punt hou kwa toeren gaat hij inhouden (hikken) (stotteren) maar als ik het gas er op gooi heb ik nergens last van en stationer wil hij ook wel eens stotteren of gaat hij hoger lopen maar als ik me gas even aanraak onder de motorkap dan is het weg dan loopt hij wel goed zo als het hoort
ik heb me verdelerkap en rotor al vervangen afgelopen zaterdag en alles schoongemaakt

me auto loopt ook op gas dan heb ik ook het probleem

wie weet wat het kan zijn ? temeratuur sensor ? stappemotor

ps .....wat me wel opvalt is dat de ene keer me stappe motor wel reageert als ik de slang dicht knijp en soms totaal niet en als ik me stekker los trek reageert hij soms ook niet :S egt vaag me luchtmassa meter is goed dat is zeker

m v g rick

rick kadett

Geplaatst door rick kadett (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Kadett? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

De student (0), 13 jaar geleden

Als er geen scheurtje zit inde accordeon van de inlaat dan moet ge die stationair regelaar eens reinigen.

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Ik dacht dat je foutcode 55 of te wel ecu defect had uitgelezen?

rick kadett (0), 13 jaar geleden

wat is een accordeon ? hoe moet ik dat zien ?


ik had hem uitgelezen met de paper clip ja en volgens jou gaf hij code 55 ik had geschreven wat hij knipperde en volgens jou was dat code 55 dus ik ga morgen me computer nakijken of er aan gekloot is

rick kadett (0), 13 jaar geleden

ik kom er net achter dat me brandstof relair heet wordt en dat bij de pinnetjes een plak bende is is dat erg ?

en 1 van me bougie kabels is het pinnetje dat op de bougieklikt los van de kabel en blijft achter op de bougie dat hoort ook niet dus kan dat ook temaken hebben met het probleem ? daar gaat het lampje toch niet vn branden ? en gisteren avond was het lampje uit en vanmiddag ook maar net ging hij weer branden stationer loopt hij perfct en als ik gas geef ook alleen gas op 1 punt niet

kleijn (0), 13 jaar geleden

zou het eerst eens oplossen wat kapot is
en dan je reactie plaatsen

rick kadett (0), 13 jaar geleden

ben er net achter gekomen dus wist niet wat er was dus als je in het vervolg eerst alles wil lezen voordat je wat zegt

De student (0), 13 jaar geleden

Dat stuk slang tussen je luchthoeveelheidsmeter en het inlaatspruitstuk.Die gaan nog wel eens stuk.Wij noemen het......

rick kadett (0), 13 jaar geleden

vanmiddag ging ik al me lucht vacuum slangen nakijken en daar zag ik niks aan dus ging ik verder kijk zag ik tot mijn verbazing dat de vacuum slang op me inlaat die neer je stuurhuis gaat dat ronde ding .... dat hij op mijn inlaat heel erg los zat ik heb het vast gedraaid en loopt nou goed ik heb er nog niet mee gereden dus me lampje brand nog steeds en heb me kabels ook vervangen (bougie)

nou werd mij gezegt dat ik me computer anders even na moet kijken op vocht dergelijke nou kom ik er achter dat deze gechipt is nummer merk alles staat er netjes op is van m tech kan toch niet zozijn dat hij daar door brand ?


gr rick

rick kadett (0), 13 jaar geleden

stuurhuis bedoel ik mee rem huis waar je rem verdeler opzit bakje

rick kadett (0), 13 jaar geleden

nou ik heb er net mee gereden hij rijdt super nu trek goed alleen me lampje brand nog :S dus ik laat hem wel even uitlezen

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Als de chip niet goed gemaakt is, dan gaat het lampje aan en krijg je foutcode 55.
Dat heb ik al heel vaak gezien en niet alleen bij Opel's met een Motronic.
Als de motor verder goed loopt of niets aan doen of terug naar standaard (andere ecu of standaard chip).

rick kadett (0), 13 jaar geleden

ok maar waarom gaat dan toch soms het lampje uit en aan vandaar dat hij dus code 55 gaf i v m de chip... heb het verdere gevolgen als ik er mee blijf rijden ???????? wat zeg je zelf andere ecu erin en kijken wat hij dan doet....... tijdens het rijden merk ik nu niks rijdt heerlijk

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Heb je de auto al lang? Brandt het lampje al sinds het begin?
Lees hem nog een keer uit. Zelf doen of laten doen voor de zekerheid.

Deze storing is een lastige. Als de inhoud van de eprom niet klopt kan dat zijn vanwege het veranderen, maar het kan ook zijn dat de eprom zelf defect is. Defecte eproms gebeurt niet vaak, maar heel, heel soms komt het voor.
In de 30 jaar dat ik nu met eproms werk heb ik een paar defecte eproms gezien/gevonden, maar dat zijn er minder dan 10.

Het probleem is dat het lampje blijft branden en dat je niet weet of het nu deze storing is of een nieuwe waar je wel op moet reageren.

rick kadett (0), 13 jaar geleden

hey ja het lampje brand al sinds ik hem heb en heb de auto nu een maand wat is een eprom?

rick kadett (0), 13 jaar geleden

en wat ik me ook kan herrinderen is dat me accu laats helemaal leeg was en dat het accu balletje groen hoort tezijn is zwart en geeft dus aan vervangen kan het mss daar aanliggen ?

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Een Eprom is een computer chip die geprogrammeerd kan worden.
In die chip staat de software en de afstellingen waar je motor op loopt.

Herkenbaar aan een sticker en onder die sticker een glaasje.

Wimski (0), 13 jaar geleden

Sticker nooit verwijderen
Als je dat doet en er komt uv licht bij is je eeprom gewist

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Ja, maar dat gebeurt pas na 2 weken in het volle zonlicht. Zelfs vlak onder een uv-lamp duurt het een aantal minuten voordat de eprom leeg is.
Sticker kun je rustig verwijderen als je dat binnen in een wat donkere kamer doet en daarna weer terug plaatst.

N.B.: EEprom (zoals je schrijft met 2 E's) wis je met elektrischiteit. Eproms (met 1 E) wis je met uv-licht.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.