close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Auto houd in en valt met koude motor vaak uit

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Motorcode: Z16XEP

Hallo allemaal!

Ik ben nieuw op het forum en dat is niet voor niks! Ik heb jullie grijze massa ook nodig om het probleem opgelost te krijgen, Want...

Sinds kort heb ik een probleem met mijn auto:

- Koude start = goed ( verhoogd toerental, stationair loopt goed )
- Optrekken = ook goed
- Maar dan na een minuut ( bij de volgende stoplicht ) bij het ontkoppelen, valt de auto uit of blijft bij de 500 rpm hangen en dan opveren naar de 900 rpm.
- Optrekken daarna is gewoon klote. Komt moeizaam op toeren ( nog steeds op benzine! ).
- Maar dan als de auto bij de 63 C komt, dan schakelen we over op gas ( automatisch ), dan doet het probleem zich nog even voor. Maar dan zitten we op zo`n 80 C en dan rijdt de auto helemaal goed! goed optrekken en is er niks aan de hand! erg vaag allemaal!

Wat heb ik gedaan??

- uitlezen van EOBD met laptop > geen DTC`s
- uitlezen van O2 sensoren > pendeld netjes tussen 0.01-0.8 volt ( rich to lean ) > verwarming sensor werkt goed ( circa 630 C ) Sensor 1 is reeds vervangen
- Shortfueltrim heeft geen echte uitschieter naar rich of lean.
- CTS sensor is vervangen > uitlezing is goed > loopt netjes omhoog in temperatuur.
- MAP sensor meet op laptop en werkt naar behoren.
- Gasklephuis is schoongemaakt > was niet vuil ofzo
- EGR is visueel gecheckt en werkt naar behoren. Ik hoor de magneetklep werken en ik heb closed/open loop uitlezing op laptop.
- Compressie check = bijna allemaal 12 bar behalve cilinder 3, want die is 1 bar minder > niet noemenswaardig ( wel een aandachtspuntje! )
- ECU update? Ik heb het bij de dealer gecheckt en er was geen update.
- ECU gas install. > vorig jaar een update gehad > daar kan het niet aan liggen
- Andere benzine getankt ( V-power ) en injectorcleaner bijgepleurd. > mocht niet baten, geen verschil!
- Uitlezen van weerstanden: gaspedaal heeft er 2 en verschillen niet veel van elkaar. Trottle position heeft er 2 en ook geen afwijking van elkaar.
- Uitlezen van ontstekingstijden: wordt vervroegd tijdens koude start met 10ms. lijkt mij OK
- Geen overmatig olie of benzineverbruik
- Geen rookontwikkeling achter de auto

Het enige wat mij is opgevallen: MAP sensor in het inlaatspruitstuk geeft bij een koude motor zo`n 77 Kpa > bij een warme motor zit het op 42 Kpa ( check het plaatje ) Ik weet wel dat mijn RPM`s droppen naar zo`n 533 RPM`s
[url=http://postimage.org/image/orbokliy7/][img]http://s11.postimage.org/orbokliy7/probl...[/img][/url]

Nu weet ik niet of ik een "mechanisch" of een "electronisch" probleem heb

- Zijn het de wervelkleppen? lijk mij dat ik hiervan een DTC krijg?
- Heb ik nokkenasverstellers die niet goed zijn? ( ik weet niet of ik dat heb? )
- Heb ik een lekke injector? dat moet ik toch zien bij de lambdawaarden?

Heeft er iemand nog een idee? want bij mij zijn ze op....

Alvast bedankt voor het meedenken!

Geplaatst door

VincentD (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Oja! ben ik vergeten te melden: Hall-sensor en brandstofpomp zijn vorig jaar vervangen ( toen had ik koude start problemen ) en ik heb de bougies visueel gecheckt: geen zwart geblakerde of natte bougies ofzo

groetjes

VincentD 0

12 jaar

Niemand een idee? Zou het kunnen dat mijn fuel-injectoren vuil zijn? Want mijn stationair op benzine loopt onregelmatig en op gas weer niet. Dus ik denk dat die dingen vervuild zijn geraakt....

ff kijken hoe duur zoiets is.

grtz

VincentD 0

12 jaar

Klepspeling gemeten?

Ik heb geen klepspeling gemeten. Maar wel een compressietest gedaan, en ze hadden bijna allemaal 12 bar. ( Ik moet erbij vertellen dat de motor verharde klepzittingen heeft ). En mij was verteld dat aan de compressie niet kon liggen.....

Heb je nog meer suggesties?

grtz

VincentD 0

12 jaar

Ik zou toch even de moeite nemen klepspeling te meten.

Hoi downforththecause,

Ik snap het niet helemaal....als de compressie goed is, dan is er toch niks aan de hand met mijn kleppen?
Mocht het toch zo zijn, wat voor invloed heeft dat op? wat?

verklaar nader....


( En wat zijn de spec`s voor inlaat en uitlaat kleppen? Ik heb al gekeken op het internet en ik kon het niet vinden...)




grtz

VincentD 0

12 jaar

Wat denk je dat er gebeurd als je klepspeling te nauw is, denk aan de vulling van je verbrandingsruimte, en wanneer heb je juist een betere vulling nodig om de motor goed te laten lopen juist koud.


Inlaat tussen de 0,21-0,29
Uitlaat tussen de 0,27-0,35

Thnx voor je snelle reply en je uitleg...

Aangezien dat je bij Opel werkt, heb ik een vraag: De kleppen stellen bij een Opel garage, hoe duur is dat? weet je dat?


grtz

VincentD 0

12 jaar

Prijzen verschilen per garage even navragen bij de lokale dealer of garage
Tevens staat het in de problemcar policy dat dit niet het doel is van deze website en daar sluit ik me bij aan.Het zijn wel komplete komstotters dus al er (nog) gesteld kan worden moeten de nokkenassen los.

Oh! okee.

Dan zal ik het ff checken bij de lokale dealer hoe duur zoiets is.

grtz

VincentD 0

12 jaar

Hoi Downforth,

Ik heb het nog eens over nagedacht over die kleppen betreft. Als de kleppen niet ver genoeg open gaat, en mijn cilinder niet het gewenste vullingsgraad bereikt, dan zou ik in theorie een 'arm" mengsel hebben. Dit zou ik kunnen terug zien in mijn SHORTFUELTRIM? ( Lambdasonde 1 zit op 0.8v ) of klopt deze stelling niet? Dan zou de ECU toch opmerken dat het te "arm" is?

( Wat mij is opgevallen: SHTRFLTRM percentage bij een koude motor op -15%. Dit is een rijk mengsel natuurlijk en dat is goed. Maar als de motor warm wordt tot zo`n 56 C dan gaat de SHRTFLTRM naar de 0.0%. En dit is ook goed )

Dus zelfs als ik deze uitlezing doe, heb ik nog steeds een probleem met die kleppen?

Maar ik ga toch jou advies opvolgen om die kleppen te checken. Maar misschien is meer aan de hand...

grtz

VincentD 0

12 jaar

Zo! ff een update....Kheb de auto naar de dealer gebracht en nu ff wachten wat er uit komt.

grtz

VincentD 0

12 jaar

dr zitten toch hydraulische stoters in zo'n blok???????

Z16XEP zijn geen hydraulische stoters.

Zie trouwens nu pas je reply over je short fuel trim, -15 geeft aan dat er brandstof word weggenomen..Laten we er van uit gaan dat je inlaatkleppen niet meer ver genoeg op gaan, zal de lucht toevoer minder zijn maar als hij normaal zou in spuiten heb je dus weinig lucht en veel benzine, wat gaat hij nu doen om dit weer in balans te brengen zodat je mengsel verhouding op benzine weer naar 14,7:1 gaat, juist minder brandstof toevoeren.

Dubbele cijfers bij fuel trim is nooit goed! Het beste is rond de +/- 7/8 mooiste is rond de 0, In principe is doet je motor ecu niks anders als balanceren tussen wat je 02 sensor meet en daar aan de injector openingstijd op aan het aanpassen...x procent langer de injector open of juist korter aansturen om je mengsel verhouding goed te krijgen.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Kleine kanttekening LPG en deze type motoren Z16XEP/Z16XER/Z18XER is eigenlijk nooit een gelukkig huwelijk geweest, ik heb hier al teveel ellende van gezien, ook al heb je een aangepaste kop en/of toevoegingen het blijft een zorgenkindje..Eigenlijk is het aan te raden om elke 15.000 Km je klepspeling te laten controleren, maarja.............

Succes en ik ben benieuwd.

Hoi downforth,

Bedankt voor je uitleg. Het is een stuk duidelijker geworden. Maar ff een update...

Dus maandagmiddag is de auto naar de dealer gegaan. Dinsdag ochtend een proefrit. In de middag was ik gebeld door de dealer, maar ze hadden het nog niet gevonden en ze wilden de auto nog wat langer houden.
Na een telefoontje naar de dealer, hebben ze gezegd dat de "kop" eraf moest, omdat ze denken dat er een klep vast zit of slecht sluit ( zo hebben ze me dat verteld ). Maar dat wisten ze niet zeker. ( is dit niet te achterhalen tijdens het checken van klepspeling?? )
Dus zelfs bij deze "kijk operatie" om een betere diagnose te stellen, kost me dat al ruim 500 euro! En dan nog diagnose uren? Ik denk dat het me al een kleine 1000 euro gaat kosten.
Bovendien zouden ze pas dinsdag a.s klaar zijn....
Dus dat is weer lekker zonder auto....

Ik vroeg me af.... stel: Als ik méér op benzine rij, zou ik in de toekomst hiermee minder problemen kunnen krijgen met die kleppen?
Want het rijden op gas zorgt toch ervoor dat die kleppen te heet worden en dus sneller slijt?

Want ik kan niet binnen een aanzienlijke tijd een andere auto nemen. Dus als ik na de reparatie, preventief meer op benzine rijd. kan ik een
hoop shit voorkomen?

Wat vindt jij?




grtz

VincentD 0

11 jaar

ff een update...

Ik heb dus van de garage vernomen dat de kop gereviseerd moet worden.
dat is nu aan de gang.....

dus wachten we rustig af

grtz

VincentD 0

11 jaar

Dus toch ingeslagen kleppen.
Je klepspeling zal dus niet goed zijn geweest.

Je zou klepsmering systeem er op kunnen zetten.

R_Bakker 0
badge

11 jaar

Maakt niks uit heb ze allemaal voorbij zien komen klepsmering of speciale koppen met verharde klepzittingen of beide, het enige dat enig uitstel geeft van ellende is regelmatiger je kleppen laten stellen, maar wederom dit is slechts uitstel van executie.

@VincentD
Of meer op benzine rijden zal helpen tja ik vermoed dat het wel IETS zal bijdragen maar waarom heb je dan een LPG-installatie.

Afhankelijk van welke LPG installatie je hebt is het mogelijk om onder het rijden op LPG ook benzine te laten inspuiten.

richard9712 0

11 jaar

Hallo downforth,

Dus het maakt eigenlijk niks uit, wat je ook doe. tjongejonge!

Maar ik heb nou een indicatie gekregen van de dealer, en ze hebben me vrolijk verteld dat het me 1800euro gaat kosten ipv zo`n 1100 euro.

Ik vindt dat het toch wel een TE groot inschattings verschil.
Ja zei hij, van de dealer, "ze hadden er veel werk aan bij de revisie bedrijf " en ik vroeg of ze niet een vaste prijsafspraak maken voor zoiets. nee was het geval. ( ik heb hier geen kijk op natuurlijk )

Maar wat kan ik doen bij zoiets? zij zeggen dit. en ik dan? moet ik dan zomaar klakkeloos betalen? Want ik ga hiermee NIET zomaar mee akkoord.

wat zeggen jullie?

grtz

Kan dat zomaar? er fors naast zitten met een indicatie?

VincentD 0

11 jaar

Het zou zo kunnen zijn dat de dealer een veel te krappe indicatie heeft gegeven. Maar lijkt me niet meer dan normaal dat ze je dan vooraf daarvan op de hoogte hadden moeten stellen ipv achteraf.
Het was beter geweest als je zonder tussenkomst van de dealer naar een revisiebedrijf was gegaan. Reviseren van een motor is immers niet de specialiteit van een dealer.

Ik zou nog wel informeren of het mogelijk is met jou LPG installatie om tegelijk op LPG en benzine te rijden, dit zorgt voor minder klepslijtage vanwege de smerende werking van benzine.

richard9712 0

11 jaar

Het is absoluut niet mogelijk om op beide brandstoffen te rijden.
En een koprevisie voor 1100 euro bij een dealer vond ik al absurd weinig.
Ik heb ze wel gezien waar complete nieuwe koppen op gingen en die gewoon 3500 euro af moesten tikken.
Dit is zo''n voorbeeld van een auto die gewoon op lpg gezet is in een tijd dat ze bij bosjes op lpg gezet werden i.v.m. de hoge benzine prijs en de acties die toen op lpg liepen.
Alleen niet iedere auto kon er tegen,maar ach,problemen ontstaan toch ruimschoots na de garantie.
En flash lube helpt hier ook geen lieve moer aan.
Wat je tegenwoordig wel hebt is flash lube wat gericht via de injector mee word ingespoten met het vloeibare gas,tenminste bij lpi van vialle.
Maar nogmaals,als tie er niet tegen kan helpt flash lube ook niet.
Er zijn nog maar weinig merken die er goed tegen kunnen,bezint eer ge begint.

primera p11 0

11 jaar

@VincentD

Rond shoppen gaat nu niet meer. Ik neem aan dat de kop er al af ligt.

Of dit veel of weinig is voor de reparatie daar is Problemcar eigenlijk niet voor, net als of dit de juiste gang van zaken is, wat ik daarover zeg zal ook niks veranderen aan de zaak voor jou, ik zou zeggen zoals ik vaker heb gezegd, ga in overleg met je garage, ik neem aan dat ze hun klanten ook willen behouden.

@Primera
Op beide brandstoffen tegelijk rijden met een recente LPG installatie kan wel degelijk (paar procent benzine en de rest LPG) , dat is zelfs standaard bij alle direct ingespoten motoren met een LPG installatie. (tegenwoordig blijkbaar niet meer noodzakelijk)

Het rijker zetten van de LPG installatie kan eventueel ook helpen, als het mengsel standaard te arm is.

richard9712 0

11 jaar

Heren, bedankt voor jullie snelle reactie.

Maar goed. Ik vindt het zelf ook niet meer als normaal, dat ik, vooraf bij zulke kosten, op de hoogte wordt gebracht. Maar dat is dus niet gebeurd. En idd kan ik niet meer kijken of het elders iets of wat goedkoper is.

Maar ik had de auto naar de dealer gebracht om de kleppen te laten stellen in eerste instantie, maar dan is de kop er al af voordat ik het wist. En ik weet dat de dealer niet daarin is gespecialiseerd om koppen te reviseren. ( dit hebben ze uitbesteed ). Dus ik kon niet iets anders dan het daar te laten
Maar alsnog wist ik niet dat ik rechtstreeks naar een revisiebedrijf kon gaan. Dit zou wel wat geld schelen...

Ik ga morgen meteen naar de dealer om verhaal te halen. Want ik wil wel weten hoe zo`n rekening is opgebouwd

ik hou jullie op de hoogte!

grtz

VincentD 0

11 jaar

Hallo Vincent,
ik ben reuze benieuwd of je probleem verholpen is, ik heb namelijk de zelfde problemen bij mijn vectra b 16 xel uit 1999


zou je de oplossing van het probleem even kunnen laten weten?

alvast bedankt
tilanus

tilanus50 0

11 jaar

Richard,het rijker stellen van lpg installatie kan niet,de lpg ecu neemt de gegevens 1 op 1 over.
Een zogeheten G3 installatie heeft daarom die kwalificatie.
je kunt aan de installatie zelf weinig meer doen,alleen de gasdrukken zijn tegenwoordig nog instelbaar,de rest is allemaal door de ECU en de specifikaties bepaald.
Als je de installatie kunt beinvloeden,dan vervalt de G3 kwalificatie en is het een G2.
Dat is met de moderne auto ook het grootste probleem,ze lopen op een dermate arm mengsel dat het heel lastig word om er een geschikte gasinstallatie voor te ontwikkelen.
De gasinstallatie moet volgen 'master-slave systeem'.
Als tie dat niet doet verschijnt het mil lampje,mengsel komt niet overeen.
Neem ook nog mee dat de kleppen niet meer afsluiten in stelliet zetels maar gewoon in geanodiseerd aluminium vanwege het snelle opwarmen teneinde het milieu minder te belasten.
Ook het downsizen en het gebruik van turbo´s in combi met een arm mengsel is geen gelukkige combi met lpg.

primera p11 0

11 jaar

LPG installaties zijn ondanks de master slave werking en de G3 kwalificatie nog wel te regelen via de software. (vertaalfactor enz.)
Er zijn nog genoeg moderne auto's (bijv. direct ingespoten motoren VAG) die nog steeds goed op LPG kunnen rijden ondanks dat dan de fabrieksgarantie vervalt, als er een probleem zou ontstaan die veroorzaakt word door de LPG installatie.
Maar dit is afgedekt door de garantie op de LPG installatie.

richard9712 0

11 jaar

Vertaalfactor is leuk,maar master/slave principe zegt het eigenlijk al.
De slave moet volgen,is dat mengsel rijker gemaakt gaat onherroepelijk het mil lampje een storing zetten.
Dat is de harde wet van het G3 systeem,anders vervalt de G3 kwalificatie.
Ik ben altijd een fan geweest van het lpg rijden,zelf verschillende auto's en verschillende merken installatie's gehad.
Tegenwoordig rijd een beetje moderne motor maar zo 1 op 15/16 op benzine.
Wil je je daar nog lpg tegenover zetten moet je wel erg veel gaan rijden om het aantrekkelijk te maken.
je kunt fan zijn of niet,maar met de huidige stand van de elektronica is lpg daar een behoorlijke inbreuk op en je moet maar hopen dat het matcht met elkaar,en dan heb ik het nog niet eens over de kop vand e auto.
Als je die kosten en investering af gaat wegen,is het dan nog aantrekkelijk om op lpg te rijden.
Ook het gegeven dat er nog maar weinig autofabrikanten/dealers achterstaan maakt het er niet makkelijker op.
Zelfs de franse auto's kunnen er slechter tegen met de nieuwe vti motoren.
Maar goed,de ts heeft er niks meer aan,die heeft al trouble's met de kop en kan al 1800 euro aftikken.
Daar kun je heel wat liters benzine voor tanken.

primera p11 0

11 jaar

ik heb zoiets gehad met een benzine auto, ook een opel.
het bleek aan een lekke pakking tussen inlaatspruitstuk en carburateur te liggen, tijdens het opwarmen van de motor ontstond er een luchtspleet in het inlaattraject en daardoor valse lucht. (dat gaf exact de klacht die je beschrijft)
Als de motor dan helemaal warm was sloot de luchtspleet zich weer.
Tegenwoordig hebben we andere technieken, maar misschien kun je er wat mee.

@p11 ik ben het helemaal met je eens mbt lpg rijden
dat loont zich steeds minder of eigenlijk niet , vooral als je er ook rekening mee houdt dat de auto ook nog wat benzine verstookt voor de koude starts. (3 tot 5 % in liters)
Een fabrieksinstallatie doet het al beter dan een andere installatie, maar het blijft kritisch bij de huidige moderne motoren.

marcelw7083 0

11 jaar

Dat je erg veel moet rijden met LPG om voordeel te hebben klopt niet. Je hebt tegenwoordig al een LPG installatie vanaf ongeveer € 1600,-
De extra aanschaf kosten van een diesel t.o.v. van een benzine auto beginnen bij ongeveer € 3000,- en daarbij betaal je dan ook een stuk meer MRB. (uitgezonderd de MRB vrije dieselauto's)

Dat de electronica met elkaar moet matchen is iets van vroegere tijden, dit is met het master slave systeem sowieso geen probleem meer.
MIL lamp gaat pas branden vanaf 25% te rijk of te arm.
Er komen steeds meer auto's die af fabriek zijn uitgerust met LPG, dat is een duidelijk teken lijkt me.
In frankrijk leveren ze bij peugeot de VTI motor met af fabriek LPG, in NL gebeurd dat bij Citroen.

De reden dat de TS troubles heeft met zijn kleppen komt omdat zijn auto niet is uitgerust met hydraulische klepstoters.
Auto's zonder hydraulische klepstoters zijn niet geschikt om op LPG te rijden.

richard9712 0

11 jaar

uhh ja, je zult het als alles meezit lpg rijden wel zogenaamd kostendekkend houden, maar je wilt besparen en dan moet je toch
wel fors meer km's maken om het echt lonend te maken of tegenvallers op te vangen. (zoals deze koprevisie)
Want zeg eerlijk, voor 100 euro per jaar ga je meer niet tanken, de storingsgevoeligheid, je reservewiel of kofferruimte inleveren toch ?
Wat jaren terug was het verschil lpg - benzine ook wat groter, literprijs lpg was 1/4 van benzine tegenwoordig is dat 1/2,5
Er zijn ook merken die motoren op lpg zetten, zelfs zonder gaskop, om wegenbelastingvrije auto's te kunnen aanbieden vanwege de emissie.
Ook daar lees je her en der de probleemgevallen al, zowel kleppenstellen als het stiekeme benzineverbruik dat er niet bij verteld wordt bij verkoop. Die mensen zullen ook hun weg naar dit forum wel vinden.

Ik schaar me nog steeds achter P11 , door de moderne benzinemotoren met variabele kleptiming zijn deze soms zo zuinig dat lpg rijden nauwelijks loont.

De oorspronkelijke schrijver van dit bericht heeft daar weinig aan, de astra's van de laatste 2 generaties zijn vooral erg zwaar en beschikken niet over de allermodernste motoren waardoor ze relatief dorstig zijn.
Mogelijk dat er daarom lpg ingebouwd is.

marcelw7083 0

11 jaar

@marcelw
TS heeft een auto gekocht die niet geschikt is om op LPG te rijden.
Dus dat is al vragen om problemen.

Verschil tussen LPG en benzine is nooit kleiner als factor 2 en kan oplopen tot factor 3 afhankelijk van de prijzen.
Koprevisie is bij een auto zonder LPG ook nodig, misschien wel wat later.
Het omslagpunt van een 2dehands auto die al voorzien is van een LPG installatie ligt gemiddeld op 8000 km, afhankelijk van de auto kan dit ook lager liggen.
Bij een nieuwe auto ligt dit ongeveer tussen de 15000 en 20000 km afhankelijk van de auto.

Dat er ook een geringe hoeveelheid benzine word gebruikt is inmiddels al wijdverbreid bekend maar is als veelrijder niet zo'n probleem omdat je dan toch lange(re) ritten maakt.
Het voordeel t.o.v. benzine kan oplopen tot 1000den euro's per jaar. Dat lijkt me dan meer dan de moeite en daar kan je de koprevisie die er afhankelijk van de auto na ongeveer 150000 km aankomt ruimschoots mee bekostigen.

Op benzine heb je de kosten van die koprevisie ook, alleen komen die kosten er dan bovenop.
En met een ringtank verlies je geen kofferruimte.

Laatste generatie astra is wel degelijk voorzien van de allermodernste motoren. 1.4 turbo en 1.6 turbo motor.

richard9712 0

11 jaar

[quote=richard9712]De reden dat de TS troubles heeft met zijn kleppen komt omdat zijn auto niet is uitgerust met hydraulische klepstoters.
Auto's zonder hydraulische klepstoters zijn niet geschikt om op LPG te rijden.[/quote]
Pak even een bakje nootjes, we gaan een fabel uit de wereld helpen.

richard9712
Graag wat uitleg hierover.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

11 jaar

Omdat je ze niet hoeft te stellen, met LPG moet je ze vaker stellen als op benzine.
Dat ze er niet op kunnen rijden is dus iets te rigoreus maar elke keer kleppen stellen is ook niet alles. (tijd en kosten)
En als je dat niet goed bij houd kunnen de kleppen verbranden.

De Z16XEP motor die in de auto van TS zit staat erom bekend niet goed samengaan te met LPG.

richard9712 0

11 jaar

[quote=richard9712]Omdat je ze niet hoeft te stellen, met LPG moet je ze vaker stellen als op benzine[/quote]
Dat kleppen gesteld kunnen worden en kunnen worden aangepast aan LPG komt te goede aan de levensduur van de cilinderkop.

Je zegt : [i]Auto's zonder hydraulische klepstoters zijn niet geschikt om op LPG te rijden[/i] ) = een fabel

Vroeger was er niet anders en nu is het een één keer een probleem ??

De levensduur van een cilinderkop heeft niets uit te staan met wel of geen hydraulische stoters.
De hardheid van de klepzitting bepaald (LPG) de levensduur van een cilinderkop, niet de klepbediening.

Gr. Paul

P. Kelder 0
badge

11 jaar

Helemaal mee eens Paul.

Gr Ron

R_Bakker 0
badge

11 jaar

Hallo allemaal!

Ik ben ff verbaast, het is een stuk drukker geworden op dit onderwerp! haha

Maar ik heb mijn auto nog niet. Dat zal pas vrijdag zijn. Maar ik kan nog niks vertellen over het probleem, of dat opgelost is of niet. Wel ben ik nog ff naar de dealer geweest voor text en uitleg van de rekening. Het is en blijft fucking duur en ik heb dat ook gezegd en dat ik niet blij was op de manier van zaken doen.
Als we alles van te voren weten, zou dat heel veel geld schelen.

Maar goed, ik wacht nog steeds ff af wat het resultaat is....

VincentD 0

11 jaar

Zo! ik heb de auto weer in bezit en ik kan vertellen dat het nu OPGELOST is! yeah!

Downforth had gelijk! het lag aan de kleppen. Uiteindelijk is er meer gebeurd, maar hoofdzakelijk lag het probleem bij de kleppen.
De kleppen gingen niet ver genoeg open. Dus heb je een te lage vullinggraad in de cilinders....

Alhoewel het een prijzige reparatie was, ben ik blij dat ik mijn wagen terug heb.

grtz

VincentD 0

11 jaar

Zitten er nu LPG bestendige kleppen in? (geharde kleppen)
Wat is er nog meer gebeurd en laat je de kleppen op tijd stellen? (op LPG moet dit om de 30000 km)

richard9712 0

11 jaar

Richard

Je had gelijk.

Ik dacht dat de kop was voorzien van hydraulische klepstoters zonder stelplaatjes.
Dit blijkt bij dit motortype toch niet zo te zijn (was voor mij even nieuw)

Heb mijn reactie en jou vervolg reactie hierop weer verwijderd.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

11 jaar

@r 9712

Ja er zitten nieuwe verharde kleppen in, nieuwe verharde klepzetels en nieuwe klepstoters ( ik weet niet of dit verhard kan zijn ).
Maar het advies was: bij 30K weer laten stellen....
ik heb wel 2 jaar garantie op deze reparatie en ik hoop niet meer voor zoiets nog snel terug te moeten.

dus we kunnen weer ff vooruit....

ff tussen neus en lippen door: ik rij zo`n 600 km in de week en dus is dat vrij veel km`s. Ik heb nog zitten narekenen, voor mij is rijden op LPG wel het meest voordelig. Maar in de toekomst zou ik wat meer moeten voorbereiden, voordat ik een auto koop met LPG.

grtz

VincentD 0

11 jaar

voordat ik het vergeet!

De OPLOSSING is: Kleppen stellen! dit i.v.m de vullingsgraad van de cilinders.

In mijn geval: nieuwe verharde kleppen en klepzetels en klepstoters enz.


Wees er tijdig bij om dit te doen! dat bespaart een hoop ellende en geld!


grtz



P.S: Ik wil iedereen bedanken voor jullie deelname!

VincentD 0

11 jaar

De kleppen van deze auto zijn standaard niet gehard, daar ligt het probleem.
Als je een auto wil kopen op LPG of wil laten ombouwen op LPG is het idd zeer verstandig om je eerst goed te informeren of de kleppen daar wel geschikt voor zijn, zodat je niet voor een verrassing en onverwachte kosten komt te staan. Mocht je toch een auto willen die standaard daar niet voor geschikt is moet je de kosten voor geharde kleppen erbij rekenen.

richard9712 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.