Opel Vectra: auto loopt op drie cilinders

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: x 1.8xe

auto loopt op drie cilinders bogies vonken allemaal tweede cilinder bogie zwart en de rest wit

frankharry

Geplaatst door frankharry (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

C.Jonker (0) PRO, 10 jaar geleden

zwart kan duiden op te veel brandstof in die cilinder bv een injektor die blijft hangen.
Deze zou je kunnen wisselen met een andere cilinder om te zien of probleem mee gaat.
Je zegt ik heb wel vonk op alles cilinders heb je dat met de bougies gecontroleerd of aan de kabels?

frankharry (0), 10 jaar geleden

met de bogies erop hebben we vonken op alle cilinders.
hoe kan ik de injektor verwisselen heb ik daar speciaal gereedschap voor nodig?

C.Jonker (0) PRO, 10 jaar geleden

In pricipe niet, boven de injektoren zit een hogedruk rail, deze haal je los met wat boutjes en trekt deze met injektors er aan vast omhoog ( denk om o-ringetjes)
Dan kun je de injektors los halen, pas op voor wat restdruk van benzine, niet heel moeilijk. maar even voorzichtig werken.
Ik vind de kabeltjes van deze motoren beetje klungelig gemonteerd.

frankharry (0), 10 jaar geleden

oke ik ga dat morgen proberen ik laat nog weten of het gelukt is alvast bedankt voor de informatie

frankharry (0), 10 jaar geleden

Ik heb gisteren de injectoren losgemaakt op de 2e cilinder was de o ring helemaal kapot die in het motorblok.
maar dat alleen kan het toch niet zijn?

frankharry (0), 10 jaar geleden

?

P.Rutser (0), 10 jaar geleden

Nieuwe o ring er op en kijken wat er dan gebeurt.
Aders doen wat hier boven wordt voorgesteld.

kaleido 1 (1805) PRO, 10 jaar geleden

Wat dacht je van valse lucht en daardoor een zeer arm mengsel , maar zou inderdaad meer aan de hand kunnen zijn gezien de kleur van de bougie , eerst zorgen dat de boel goed afdicht en dan verder kijken.

frankharry (0), 10 jaar geleden

Nieuwe o ringen 4 maal vervangen doet het nog steeds gaan dinsdag compressie meten.alvast bedankt voor de informatie ik laat nog weten wat er uit komt

frankharry (0), 10 jaar geleden

compressie gemeten op de eerste cilinder 33 bar de tweede 41 bar derde 34 bar vierde 35 bar kan iemand hier iets mee om mij verder te helpen.

kaleido 1 (1805) PRO, 10 jaar geleden

Ja dat je de compressietest opnieuw moet doen , een benzinemotor met zo een hoge compressie is onmogelijk zou ik haast zeggen.
Voor een diesel is dit al hoog.
Dat er een probleem zit in de 2 de cilinder is wel duidelijk gezien het verschil ? "betrouwbaar", zou olieverbruik kunnen zijn , waardoor de zuiger extreem afdicht, of een defecte verstuiver , waren deze wel uitgeschakeld bij de test ?

C.Jonker (0) PRO, 10 jaar geleden

motor laten warmdraaien, alle bougies verwijderen, drupje olie op de zuigers spuiten, gasklep helemaal open en dan compressie meten.
Verstuivers uitschakelen is niet nodig voor een meting..opassen voor vonkoverslag van de bobine

kaleido 1 (1805) PRO, 10 jaar geleden

Met olie bovenop de zuigers krijg je een vertekend beeld qua compressiemeting , een slechte zuiger/cilinder verdoezel je daarmee.
Eerst meten ZONDER olie , mocht er een cilinder achterblijven , kun je op deze een beetje olie doen om te kijken of hij bij komt , weet je of het een klep of zuigerveren/cilinder is.
Lektest verteld je eventueel precies welke klep bv.
Maar de compressietest moet zowiezo opnieuw , meter nakijken , 35-41 bar voor benzine is absurt.

C.Jonker (0) PRO, 10 jaar geleden

Goed ferrie....ik zwijg
Ik doe het dus al 20 jaar verkeerd...dom dom

kaleido 1 (1805) PRO, 10 jaar geleden

Wat is voor jou dan de reden om olie op de zuiger te spuiten voordat je compressie gaat meten , misschien doe ik het wel fout ?

C.Jonker (0) PRO, 10 jaar geleden

De reden dat ik dat altijd doe of heb geleerd is dat je wilt weten wat de maximaal te behalen compressie is.
Tot dusverre heb ik als er een probleem was met een cilinder ook met een drupje olie duidelijk een lagere waarde afgelezen...
Ik begrijp heel goed wat je bedoeld hoor...misschien ook de macht der gewoonte.

frankharry (0), 10 jaar geleden

Bedankt voor jullie hulp compressie test opnieuw gedaan met een andere meter kwamen allemaal op ongeveer 10bar uit. Uiteindelijk met de hulp van een monteur nog een keer alles nagelopen blijkt het de bobine te zijn hij vonk op de tweede cilinder na twee of drie keer veel minder dus ik ga vandaag een bobine halen en kijken ofdat het dat is .

C.Jonker (0) PRO, 10 jaar geleden

Mooi zo, de DIS bobines gaan idd wel eens stuk.
Makkelijk te vervangen en ik hoop dat daarmee je probleem is verholpen

frankharry (0), 10 jaar geleden

Het is verholpen het was de bobine allemaal bedankt voor de hulp.topic mag gesloten worden

C.Jonker (0) PRO, 10 jaar geleden

Nice !

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.