hey mensen.
die astra van mij (c16se) verbruikt veel te veel benzine (normaal zoon 1 op 15 nu zoon 1 op 10) en als je er achter staat stinkt hij naar rotte eieren wat kan er aan de hand zijn met hem? hij heeft vandaag een grote beurt gehad dus alles is nieuwe.
gr tijne
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De roote eieren lucht is normaal, deze wordt veroorzaakt door de katalysator, loopt de auto voor de rest wel goed?
1 op 15 voor een c16se????
ik wil niet vervelend zijn, maar dat is alleen haalbaar op de snelweg met deze motor.
1 op 10 is zeker geen slechte waarde.
ruitkt ie stationair naar rotte eieren, dat is niet goed, tenzij je een snelle rit net achter de rug hebt of een flink getuned blok hebt.
normaal komt er een beetje een zoete lucht uit de uitlaat
rotte eieren lucht wordt meestal veroorzaakt door:
Defecte lambda sonde
verkeerde bougies
defecte Luchtmassameter (heb jij niet)
defecte map sensor (heb jij wel)
defecte catalysator (komt verrekte vaak voor helaas)
slechte / vuile injectors
defecte tempe sensor van de motorregeling (blauwe stekker)
ernstig vervuilde gasklep
defecte computer (komt ook veel voor bij de c16se)
open luchtfilter
Let op al die speciale "race bougies" enzo moet je er niet in zetten, gewoon die er in horen zijn het beste
mooi lijstje he
succes
Willem
hey bedankt jongens.
even een kleine aan vulling.
hij stinkt als hij stationeer draait en dat heeft hij nooit gedaan (ook me vorige blok niet) de 1 op 15 is inderdaat rijksweg willem dat rij ik ook vooral namelijk.
de lambda sonde hoe meet in die door bij deze en welke waardes moet ik meten? er zitten hele normaale bougys in (gewoon op 1 punt vonkent) de mapsenzor heb ik al langer me bedenkingen bij is deze ook te controleren op de een of andere manier? de cat is goed dat weet ik heel zekker (is er vorige week nog onder uit geweest) de injectors heb ik net vandaag getest en zijn goed de thempzensor van de mm is nieuwe gasklephuis is brand schoon comp heb ik ook me bedenkingen over want als hij in storing valt reid hij precies zo als altijd je merkt geen enkel verschil. en een open luchtfilter heb ik niet gelukkig (klere herry).
ik hoop dat iemand me verder kan helpen.
alvast heel erg bedankt.
gr tijne
18 jaar
1. Lambda sonde: werking contrleren dmv uitlaatgas tester met lambda meting: waardes rond de 1 min 0.9 max 1.1
2. mapsensor controleren dmv vervangings exemplaar
extra info: mapsensor van c12nz c14nz c16nz c18nz c14se c16se c14xe c16xe x10xe x12xe x14xe x16xe + div hyundai modellen zijn het zelfde
3. let op als de katalysator maar een tik heeft gehad is ie stuk.
extra info: als je de katalysator laat vallen of over een drempel ragt dan is ie ook stuk, een katalysator overlijd ook ineens en niet langzaam
4. computer: de computer probeert nog zo veel mogenlijk de gegevens zo te houden dat je er niks van merkt als er een storing is, meestal merk je daar dus inderdaad weinig van
Willem
willem mag ik jou wederom weer heel erg bedanken.
gr tijne
18 jaar
Geen probleem:)
Willem
willem heb net even gemeten en hij rijd nu 1 op 6 1 op 7 (klopt neit echt he) en wat me ook op is gevallen dat als je rijd en het gas iets los laat dus wel gas blijft geven maar te weinig om op snelheid te blijven dat je dan 1 klep hoort tikken.
zou dat er mee te maken kunnen hebben en of wat is er aan te doen?
en welke van de door jou boven genoemde dingen verwacht jij dat het is?
gr tijne
18 jaar
nou willem de mapsenzor is vervangen en hij doet het nogsteeds niet goed.
hij heeft net een 4gassen test gehad en daar uit bleek dat of de lambda of de kat kapot is.
nou heb ik nog een andere lambda ligen maar die heeft een roze draat en die er in zit een zwarte kan ik die er zo maar in draaien of niet? volgens mensen hier moet dat zo kunnen.
de kat is die ook te kontroleren terwijl hij er onder zit of is dat onmogenlijk? en hoe veel km's gaat een kat normaal gesproken mee ongeveer? heeft er nu bijna 3 ton op zitten dat ding.
gr tijne
18 jaar
ik weet niet of je een verwarmde hebt (3 draden: 2 witte / 1 zwarte)
dan moet er zo een in
heb je er een met 1 draad moet er een met 1 draad in
Willem
ik heb er een met 1 draat maar zijn daar nog verschillende in of kan ik er zo een in draaien die ik nog heb ligen?
gr tijne
18 jaar
tijne...ik dacht dat je een 1.8 had...sorry maar dan klopt mijn mailtje ook niet. tussen 0 en 1 volt wisselend is goed. als hij dit doet is waarschijnlijk de kat defect. wel handig om te weten voor een goede diagnose: wat waren exact de gemeten viergas waardes?
was het maar een 1.8 het is nog de oude c16se opeltje.
dat durf ik niet te zegen opeltje want ik heb zelf niet op de meters gekeken maar heb je al weer een mailtje terug gestuurt dat de waardes die ik gisteren heb gegeven niet goed waren want hij schommelt constant tussen de 0 en de 1 vold in(goed dus).
gr tijne
18 jaar
even een vraagje nog.
de c16se hoort die een vliegwiel senzor te heben? want ik zie die wel overal te koop staan in alle onderdellen programmas die ik heb.
gr tijne
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar