Volgende probleem:
Auto komt voor beurt en APK
Carterpanpakking lekt, en wordt vervangen, nadien stationair geen oliedruk, verklikkerlicht brand bij warmer wordende olie.
Oliedruk stationair bij warme motor is 0,1 bar
Oliepomp is vervangen door een andere 2e hands, heeft niet geholpen, zeef in oliepan losgehaald, niet verstopt.
Overdrukklep bij oliefilter gecontroleerd, en schoongemaakt, alles goed.
Bij koude motor en olie geen problemen, naar mate de motor warmer wordt (en de olie dus dunner) beginnen de klepstoters te tikken en brandt/flikkert het lampje. Bij verhoging van het toerental gaat het lampje uit, maar de olie druk is nog niet voldoende horende aan de klepstoters
Viscositeit olie= 5w40 shell helix
Ik ga nog dikkere olie 10w of 15w40 proberen, maar als iemand nog een andere oplossing weet hoor ik het graag.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
oliepomp pakking wel goed????
Willem
Ja, nieuwe metalen pakking gemonteerd
Zit je carterventilatie niet verstopt? kijk eens naar de dikke slang die van tussen je inlaatspruitstuk komt naar je nokkenashuis.
Had ik ook al gecontroleerd, alle slangen doorgeblazen, het probleem blijft, maar bedankt voor het meedenken!
Opgelost:
Met verwijderen oude pakking is men waarschijnlijk met een schroevendraaier tegen de olie aanzuigbuis gekomen, hier zat een klein scheurtje in, werd natuurlijk groter toen de motor warmer werd, en voorzaakte het probleem. Andere aanzuigbuis gemonteerd, en het probleem was verholpen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar