close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel CORSA-C: Auto stottert bij het wegrijden met koppeling aangrijpingspunt

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1229, Vermogen (kw): 69

Hallo,

Ik heb een vraag omtrent een probleem wat ik sinds kort heb. Het gebeurt regelmatig dat als ik weg wil rijden d.m.v. de koppeling op het aangrijpingspunt te houden, dat de auto dan stottert en schud. Als ik dan gas geef en doorschakel verdwijnt het probleem. Voor de rest loopt de auto goed. Geen problemen tijdens het doorschakelen of iets.

Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt

Geplaatst door

JohanDerksen (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Verglaasde koppelingsplaat.
Dit fenomeen is het sterkst voelbaar bij koude motor.
Het wil nog weleens helpen om de koppeling in de hogere versnellingen een paar keer te laten slippen.
Meestal draait het uit op vervanging koppeling/drukgroep.

primera p11 0

7 jaar

bedankt voor je reactie Primera p11.

Wat me opvalt is dat ik het probleem wat ik hierboven heb beschreven niet altijd heb. Ik rij voornamelijk korte ritjes (Max 10min).

Wat mij vandaag is opgevallen, is dat het probleem voornamelijk optreed op het 'eindpunt' van het aangrijpingspunt van de koppeling. Dit is naar mijn weten geen normale zaak?

nog een allerlaatste vraag. wat bedoel je met koppeling laten slippen? kun je dat nader uitleggen.

Alvast bedankt

De koppeling net niet laten pakken , dus gas blijven geven en de koppeling op laten komen tegen het punt aan dat hij net wil pakken , dus je toerental naar beneden gaat en hem daar even vast houden , niet te lang dan verbrand je de koppeling.

Je bedoelt vlak voor het aangrijpingspunt gas geven? Is het vervangen van de drukgroep of koppelingsplaat duur? kan ik misschien specifiek iets uit proberen om te weten welk ban de 2 de boosdoener is?

Het probleem zit meestal in een combinatie van de plaat en de drukgroep , alleen een plaat of een drukgroep vervangen is een no go , beide vervangen incl druklager en eventuele kering .
Prijzen doen we hier niet aan , www.mijngarage.nl en vergelijkbare site kunnen je een indicatie geven.

Aangezien ik er af en toe last van heb. Heb ik besloten om het zo te laten. Maar ben toch benieuwd naar de kosten haha

Nu heb ik gebruik gemaakt van de site www.mijngarage.nl. Daar staat onder andere dat het vervangen van de koppeling een bepaalde prijs kost. Wat ik mij afvraag wat verstaat men onder koppeling? Is dat drukgroep, koppelingsplaat en vliegwiel?

ook die gegevens staan in de specificaties.....even verder lezen.(bekijk prijsspecificatie)

Hans4040 1285
badge vip badge

7 jaar

Bedankt Hans ik zal eens kijken.

Een kleine update. Vandaag tijdens het wegrijden heb ik geen last gehad van geschud van de auto. Ik ging toen naar een steile helling toe om vervolgens een helling op te rijden.

Eenmaal op de helft van de steile helling probeer ik de auto met behulp van het aangrijpingspunt naar boven te rijden. Door het aangrijpingspunt in het midden te houden bleef ik op 1 plek staan. Door het aangrijpingspunt op het einde te houden schudde de auto lichtelijk naar boven. Ook keek ik op de toerenteller en die was op 500. (Zonder gebruik van gas).

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.