auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Corsa: Corsa x12xe

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: X12xe, Motorinhoud (cc): 1200

Hallo.
Ik heb een corsa x12xe staan
Deze loopt bij koude motor heel langzaam gestationeerd
Als je dan voldoende gas geeft smoort hij helemaal
Heb al een nieuwe temperatuur sensor gemonteerd
Maar geen verschil.
Als de auto wat warmer is.loopt hij keurig!!

Geplaatst door

gert001 (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als u de juiste temperatuursensor heeft vervangen en niet die voor de temperatuur meter dan zou het kunnen zijn dat de connector geen goed contact maakt of dat er een kabelbreuk is ontstaan.

ronny530 0

8 jaar

Ik heb idd de goede vervangen.
Ik ga eens proberen om de kabel te meten of die goed is

gert001 0

8 jaar

Ik denk bij dit probleem eerder aan de stationair regelaar (stappenmotor)
en/of een vervuild gasklephuis ,
juist bij koude motor dient het toerental hoger te zijn dan bij warme motor , als de stationair regelaar niet of niet goed werkt loopt een koude motor beroerd en met te laag toerental.
vervuiling kan een oorzaak zijn .

gasklephuis reinigen lijkt mij een goede optie .

limbra 1655
vip badge

8 jaar

Gasklep huus heb ik al gereinigd
Spappen motor hoor en zie je wel wat bewegen.
Als je hem koud start en heel iets gas geeft en dan even laat lopen is het goed

gert001 0

8 jaar

Door zelf iets gas bij te geven doe je eigenlijk hetgeen de stationair regelaar dient te doen,
de gasklep stand regelen bij koude motor (stationair) .

Je hoort en ziet wel iets bewegen , maar dat geeft geen garantie dat hij goed werkt ,

Ik vermoed toch dat het probleem in de stationair regelaar gezocht dient te worden.
(aansturing , vervuiling , defect .....) .

limbra 1655
vip badge

8 jaar

Vandaag van de sloperij een stappen motor opgehaald.
Deze er.op gezet maar helaas geen verschil.
Hij blijft bij koude start inhouden bij gas geven.
😢

gert001 0

7 jaar

Defecte LMM (luchtmassameter) kan deze storing ook veroorzaken,
net zoals valse lucht (vacuumlek) .

spuit eens bij draaiende motor remmen reiniger op de vacuum slangen en inlaat spruitstuk (aansluiting/pakking) , veranderd het toerental/motorloop dan is er een vacuum lek / valse lucht.

Om te voorkomen dat je diverse onderdelen gaat vervangen zonder resultaat miss. een idee om bij een autosloop de LMM om te wisselen (ff testen) om te kijken of dit een positief effect heeft .

hoe is de staat van de bougies en bougiekabels en het luchtfilter ?
brand "toevallig" het motorstoringslampje ?

limbra 1655
vip badge

7 jaar

Lampje brand niet
Lmm heb ik ook al geprobeert

gert001 0

7 jaar

Dan op valse lucht / vacuum lek controleren .

limbra 1655
vip badge

7 jaar

Heb zaterdag een laptop eraan gehad.
Gaf wel paar foutcodes van waar Ik mee bezig Was geweest.
Alles gewist weer gereden toen kwam er de lambdasonde code in deze vervangen maar helaas geen effect

gert001 0

7 jaar

Wat was de exacte tekst van die foutcode en/of het nummer daarvan?

oldford 0
badge

7 jaar

P013e0 was de code ervan

gert001 0

7 jaar

P013E0 bestaat niet, de code heeft maximaal 4 cijfers. P13E0 bestaat bij een 1999 Corsa niet. Bedoel je soms P0130?
Wat voor signaal gaf de lambdasonde aan? Heb je daar naar gekeken?
Deze foutcode komt nog steeds teurg als ik het goed begrijp?

oldford 0
badge

7 jaar

Sorry.
Idd p0130

Geen signaal
Fout in circuit

gert001 0

7 jaar

Ik bedoelde heb je naar het voltage gekeken dat de lambdasensor afgeeft?
Indien dat b.v. op 0,45 volt blijft staan wijst dat op "Geen signaal, onderbreking" of een defecte verwarming.

oldford 0
badge

7 jaar

Nee helaas daar heb ik niet na gekeken.
Ga.zaterdag weer.na.de.garage om te kijken.
Na de.fout code.
Dan zal.ik even voltage kijken.
Kan dat vast zelf.zo niet zien

gert001 0

7 jaar

Spanning wisseld wel van 1.87 na ongeveer 5.84 en daar tussen in

gert001 0

7 jaar

Lmm nog gewisselt met goed lopende corsa
Toen liep hij wel beter niet inhouden meer
Maar lamdasonde foutcode kwam wel terug

gert001 0

7 jaar

De spanningen die je opgeeft (1.87 tot 5.84) herken ik niet als een lambda signaal.
Normaal is tussen de 0.1 volt en 0.9 volt. Als je echt meer dan 5 volt ziet, snap ik wel waar je foutcode vandaan komt.

oldford 0
badge

7 jaar

Dacht tenminste dat ik dat zag.
Kan ik dat thuis ook meten op de stekker.
En zo ja welke draden

gert001 0

7 jaar

De lmm weer gewisseld .met een goede
En stuk rond gereden nu Is het goed na mijn idee

gert001 0

7 jaar

Mag dicht

gert001 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.