2 dagen geleden heb ik een Opel Corsa gekocht uit 1995. Bij de proefrit ging het lampje van de motormanagement branden. Na een aantal keer starten ging deze weg. De man van de garage verzekerde mij dat er niets mee aan de hand was, en dat dit komt omdat de auto een hele tijd heeft stilgestaan.
Toen ik de auto kreeg heeft de garage hem laten keuren (APK). Daarbij is ook een steekproef van de RDW geweest en hij is goedgekeurd. Vervolgens heb ik er het hele weekend mee gereden, kleine afstanden en wat langere afstanden met snelweg. Niets aan de hand.
Echter toen ik gisteravond door het dorp reed (50 km/uur) en de bocht nam knipperde alle lampjes op mijn dashboard 1 keer en viel de auto uit. Ik kon nog net de parkeerplaats op rijden. Toen ik hem probeerde te starten hoorde je dat wel goed, hij starte alleen niet door.
Toen heeft hij een tijdje stil gestaan en hebben we hem gestart met het gas erop, en toen startte hij op een gegeven moment weer. Toen brandde het lampje nog steeds.
Motor weer uitgezet en weer gestart en toen was het lampje weer uit. Ik ben gewoon zonder problemen het laatste stukje naar huis gereden.
Weet iemand wat dit kan zijn? Of zou het inderdaad zo kunnen zijn dat de auto een beetje moeilijk doet, omdat hij misschien inderdaad wel een tijdje heeft stilgestaan?
Ik weet niet wat ik er mee aan moet, hoor het graag!
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
** Toen heeft hij een tijdje stil gestaan en hebben we hem gestart met het gas erop, en toen startte hij op een gegeven moment weer. Toen brandde het lampje nog steeds. **
Welk lampje brande ?
Dus m.a.w. start hij niet als de motor warm is ?
Gr Stefan
Beste Stefan,
Toen we de auto na een tijdje weer starten (zeg maar een minuut of 5) toen starte hij wel, maar brandde het lampje van de motormanagement.
Toen zetten we de motor uit, en daarna gelijk weer aan en toen was het lampje weg.
Toen ik hem direct nadat hij stilstond probeerde te starten, toen starte hij niet door.
Enig idee? Ik heb m'n auto sinds vrijdag en vanaf morgen ga ik ermee naar Den Haag...
15 jaar
Vermoedelijk de EGR-klep die soms blijft hangen. Komt vaker voor. Klep schoonmaken en anders vervangen.
Hallo Moderator,
Nou heb ik er geen verstand van. Maar enig idee waar dit zit? Dan kan ik dat doorgeven aan het thuisfront!
15 jaar
Of hem even uitlezen,wellicht kom je dan al een stuk verder en kun je beter in de goede richting gaan zoeken..
Indien het lampje brand is er ergens iets niet in de haak..( kan een sensor zijn o.i.d. )
Gr Stefan
15 jaar
Voor uit te lezen zie :
[url=http://img54.imageshack.us/my.php?image=...][img]http://img54.imageshack.us/img54/7753/op...[/img][/url]
Gr Stefan
15 jaar
en ?
15 jaar
Uitvallen heeft hij nog 1 keer gedaan toen m'n vriend erin reed. Daarna niet meer.
Echter reed ik er van het weekend mee. Omdat ik achter een tractor reed, reed ik langzaam (in z'n 2). Toen liep m'n temperatuurmeter op tot 100. Ook toen ik stil stond op een parkeerplaats en later voor het stoplicht.
Bij mijn vorige auto (Suzuki Swift uit 1994) had ik dat ook. Mijn auto ging toen roken e.d. en is daarop afgekeurd. Echter is m'n vriend nu met mijn Corsa naar de garage geweest en hebben ze daar gezegd dat dat normaal is.
Weet jij of dit normaal is?
15 jaar
indien de temp te hoog oploopt,controleer dan eens of de ventilator nog draait..als deze niet werkt loopt de temp op in de file en bv stationair draaien ( door gebrek aan rijwindkoeling )
Maar heb je hem al eens uitgelezen ?
15 jaar
Nee dat heb ik nog niet gedaan. Eigenlijk omdat hij niet meer uitviel. Maar dit heb ik dus sinds zaterdag.
Als het goed is gaat hij woensdag naar de garage toe en gaan ze alles nakijken. Maar dan blijft nog steeds de vraag, die man van de garage zegt dat het hoort en ik vind het maar een vreemd verhaal. Dalijk sta ik weer midden op de snelweg met rook uit m'n motorkap. Ik ben er een beetje bang van geworden, zeg maar.
15 jaar
Dat hij met het warme weer en andere omstandigheden wat warmer word is normaal,wat niet normaal is als hij naar het rode gebied toe loopt..
Daarom eerst de fan controleren,draait hij niet,kijk dan na de thermoschakelaar in de radiateur.
Uitlezen kun je zelf doen,dmv de methode hierboven.
Zou hem eerst laten uitlezen,voor je dalijk dingen gaat vervangen die naderhand helemaal niet nodig waren.
Maar komt er rook onder de motorkap vandaan als de temp oploopt,of was dat bij de suzuki ?
Gr Stefan
15 jaar
Dat de rook onder de motorkap vandaag kwam, was bij de suzuki. Maar omdat ik dat daar had meegemaakt, was ik er een beetje bang voor.
Hij loopt niet naar het rode gebied toe, althans, ik heb op een gegeven moment de motor uitgezet. Ik moet zeggen dat het zaterdag natuurlijk wel ontzettend warm weer was en dat de auto wel een tijdje in de zon heeft gestaan. Zou dat ermee te maken kunnen hebben dan?
15 jaar
probeer je bij het probleem te houden met die suki er bij word het zo verwarrend.
effe opletten of je fan aanslaat bij plusminus 90 graden doet die dat en gaat je temperatuur naar beneden
zou ik me geen zorgen maken.
mvg willem2
15 jaar
@ Kleijn,
Als je had opgelet had je in de voorgaande reacties gelezen dat dat dus niet het geval is.
Verwarrend wordt het niet, als je het hele verhaal leest en enig idee hebt waar het over gaat.
15 jaar
hoi
misschien moet je hem uit laten lezen.
heb ik ook gedaan mijn motormanagement lampje ging ook branden.
de ene keer kon ik ermee weg rijden en de andere keer kreeg ik hem niet aan de praat
viel ook ineens zomaar uit onderweg.
nu blijkt het bij mij de onsteking te zijn.
blijkt wel veel voor te komen.
groetjes
15 jaar
Thanks,
Vandaag gaat hij terug naar de garage. Dus ik ben benieuwd!
15 jaar
laat het maar ff weten of het inderdaad de ontsteking is
15 jaar
Goedemorgen,
M'n auto is teruggeweest naar de garage. Ze hebben alles bekeken en volgens de garage hoort het bij deze auto's dat de warmtemeter hoog oploopt. Ze hebben de fan getest en die schijnt gewoon aan te gaan op een gegevens moment.
Uitvallen doet hij niet meer gelukkig, de garage had hier ook geen andere reden voor dan dat het mogelijk was, omdat de auto zo lang had stil gestaan, waarschijnlijk.
15 jaar
Dat de temp meter omhoog loopt is normaal,wat niet normaal is dat hij naar het rode gebied toe loopt..
Wat ook niet hoort,is dat het motorstoringslampje gaat branden..deze hoort uit te blijven,brand hij wel is er een storing aanwezig en dient deze opgespoort te worden om het probleem te verhelpen.
Maar is hij ook uitgelezen geworden bij de garage en zo ja,wat waren de foutcodes ?
15 jaar
Ja dat zei je. Maar omdat hij richting 100 liep, vond ik het maar eng worden. Maar dat blijkt inderdaad dat dan de fan aangaat, dus dat gaat goed.
Hij is niet uitgelezen, maar dat lampje heeft ook alleen die ene keer gebrand. Dus als het niet meer voorkomt, dan vind ik het goed! :)
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar