Deze wagen heeft een automaatbak die niet in zijn D schakelt als je de wagen net start. draait de motor even dan schakelt hij wel en loopt verder prima.
De wagen heeft ca 100000km gelopen en bij 46000 is de automaatvloeistof gewisselt.
Welke olie moet er in, dextron 2 of ATF type D?
Wat is de vervangingstermijn?
Zit er een filter in deze bak en hoe maak je deze schoon?
Zit het probleem alleen in de schakelaar op de bak en is deze te repareren of moet hij vervangen worden?
bvd, Ruud
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoi ruud
Het filter is niet makelijk te vervangen daar moet de bak voor uit elkaar.
maar de olie verversen is nooit verkeerd vooral als je niet weet hoe oud hij is.
Wat veel bij deze automaat bakken gebeurt is dat de positsie schakelaar boven op de bak versleten is en dan krijg je dit soort storingen.
Een nieuwe kost gauw 450 euro dat is best pitig maar als je hem eraf schroeft en hem uit elkaar draait kan je hem nog een tweede leven geven.
goed reinigen weer invetten en de drie sleep contacten recht vijlen weer in elkaar en goed op de bak monteren pas op het afstellen komt presies je moet hem in de N zeten en het asje moet gelijk staan met de inkeping.
Zo kan hij weer een tijd mee.
Sleutelse
gr manuel
Hi Manuel,
De Astra komt eind deze week weer binnen, zal dan eerst de sleepcontacten oplappen.
Alvast bedankt voor de hulp, ik zal de resultaten melden.
Ruud
Automaat schakelaar open gemaakt, contacten met een zoetvijltje recht gemaakt en weer gemonteerd. Het probleem is vooralsnog niet meer opgetreden. Manuel, bedankt nog voor het mee denken.
gr Ruud
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar