auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Omega: bandslijtage

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: x25xe

hoi foremleden

ik heb anderhalf jaar geleden nieuwe banden geplaatst en de boel netjes laten balanceren en uitlijnen
omdat ik een ongelijke slijtage op linksvoor had

nu gister weer banden gewisseld en zag ik tot mijn verbazing dat ik weer het zelfde slijtage patroon had.

kan het zijn dat de uitlijnen is verlopen (ik heb geen stoeprand gehad of iets dergelijks)?

of is er iets anders aan de hand?

doe er een paar foto's bij ter illustratie'.

[url=http://img19.imageshack.us/i/03062010274...][img]http://img19.imageshack.us/img19/9836/03...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

[url=http://img229.imageshack.us/i/0306201027...][img]http://img229.imageshack.us/img229/663/0...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

Geplaatst door

rene9506 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

toch ergens niet goed gedaan
controleer eens of je speling hebt op je hulp pitman arm

en wat is anderhalf jaar geleden ??
10 km of 60000

kleijn 0

14 jaar

hoi willem

er is toen een nieuwe pitman arm in gegaan, dus niet de hulp arm
en het is 15000 km geleden

rene9506 0

14 jaar

Het kan goed door de hulparm komen. Krik de auto aan de passagierskant voor iets op.
Kun je de wielstand iets verdraaien? Je kunt dan voelen over er speling op de hulparm of op de kogels zitten.
De hulp-pitmanarm heeft slijtage op de inwendige bus (ik geloof van kunststof). Bij teveel speling kantelt de hulparm iets en veroorzaakt dan een andere wielstand met de slijtage op de foto.

Mistral 0

14 jaar

bedankt voor de reactie's

nog even voor de duidelijkheid, de afwijking zit aan de binnenzijde van de band van de bestuurderskant
en hebben we het dan over de draagarm rubbers?

rene9506 0

14 jaar

je zou uit voorzorg een nieuwe kunnen plaatsen werk is hetniet
zo,n ding kost rond de 75 euro

maar eerst de uitlijning controleren laten wiel zou ,
overdreven gezegd teveel naar buiten gedraaid zijn
met uitlijnen

kleijn 0

14 jaar

zal de dealer eens naar de camber laten kijken of deze mooi recht staat

rene9506 0

14 jaar

Nee, ik heb het niet over de draagarmen. Wanneer deze zijn versleten kun je dat wel horen.
De pitmanarm zit aan de bestuurderskant en zorgt voor de besturung van de wielen.
De hulp-pitmanarm zit aan de passagierskant en zorgt dat de beide wielen juist gestuurd worden.
Wanneer er speling zit op de as van de hulparm veroorzaakt dat een verkeerde wielstand.
Met als gevolg stijtage aan 1 of beide voorwielen (meestal aan de binnenzijde).

Mistral 0

14 jaar

Ik heb dit ook, een slijtage aan de buitenkant van de band, de mijne zijn wel bijna op maar die van jou zijn nog nieuw. Ik zou kijken of alle rubbers nog goed zijn, ook de schokbrekers testen, draagarmen ook even nakijken.

Ik zou met dit de auto ergens opnieuw laten uitlijnen, dan komt 't weer goed, dit komt altijd door verkeerde uitlijning.

Marco

golfprobleem 0

14 jaar

afspraak voor maandag gemaakt voor opnieuw uitlijnen

rene9506 0

14 jaar

de boel is weer uitgelijnd,
ze zijn 2 uur bezig geweest om alles te doen, moest zelfs een brander aan te pas komen!
begin me af te vragen of het ooit los is geweest.
had veel verschil in "toespoor"
maar ik merk het wel, stuurt een heel stuk beter nu.

rene

rene9506 0

14 jaar

Hele klus toch nog, dan weet je nu zeker dat ie weer goed is, misschien heeft er eens een setje lichtmetalen velgen onder gezeten met plattere banden ofzo en hebben ze het zo laten staan.

Marco

golfprobleem 0

14 jaar

als ze hebben moeten gloeien is het spul
echt niet los geweest

kleijn 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.