Hallo, ik heb een omega 2.2i XE op LPI gas. de jointglas is pas vervangen maar de garagist zei dat dat door de gas kwam dat het kapot was. omdat de motor te warm werd erdoor. hij zei over 60000-100000km kan dit weer is gebeuren. is dit zo? ook de bougies zijn vervangen, vervangen door originele bougies. moet het eigenlijk gasbougies erin? kan ieman dmij hierin helpen want heeft allemaal zoveel geld gekost.
eerst zei hij dat het door de radiator kon zijn gebeurd en wou die ook vervangen enzo.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat is een Jointglas als ik vragen mag.
Willem
jointglas is de koppaking. de dichting tussen water en olie is dat zeker he in de motor.
14 jaar
ik ken Koppakking meer als Joint de Culasse namelijk.
Maar eehh Deze motoren kunnen opzich goed tegen LPG hoor...
Koeling is wel vaker een probleem bij de Omega-B, radiateuren zijn niet heel degelijk, en willen wel verstopt raken waardoor de motortemperatuur altijd wat hoger zal zijn.
Deze vervangen kan in iedergeval nooit kwaad.
Willem
maar de temperatuur van de motor kwam tot 90 en dan zakte dat altijd een beetje, soms een klein beetje erboven. maar nooit geen problemen gehad met de temperatuur. altijd 90 en dan zakt het wat.
ivm de bougies, zijn de originele opelbougies goed? of zou dit eigenlijk gasbougies moeten zijn?
14 jaar
Normale bougies kan wel gewoon, alleen slijten ze harder dan bij rijden op benzine.
Ik heb hier een Z18XE op gas, die draait ook op gewone bougies (NGK BKR 5 EK), alleen vervang ik ze bij deze om de 30.000 ipv om de 60.000, en nog ben ik goedkoper uit dan met Iridium bougies (NGK BKR 5 EIX) (LPG)..
Willem
Een Joint de Culasse ken ik inderdaad als koppakking, een Jointglas is dat een waterpijp soms ? Haha..
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar