De Omega slaat niet meer aan. Heb even vluchtig gekeken en ik hoorde op het moment dat ik de auto op kontakt zette, de pomp niet draaien. Hij behoort toch even te draaien om het op druk te zetten? Ik heb de 4 polige stekker losgehaald en op de laatste aansluiting staat 12 v als ik 'm op kontakt zet. Is de pomp naar z'n grootje? Zekeringen zijn ook goed.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dat denk ik wel.
[quote=watson11931]De Omega slaat niet meer aan. Heb even vluchtig gekeken en ik hoorde op het moment dat ik de auto op kontakt zette, de pomp niet draaien. Hij behoort toch even te draaien om het op druk te zetten? Ik heb de 4 polige stekker losgehaald en op de laatste aansluiting staat 12 v als ik 'm op kontakt zet. Is de pomp naar z'n grootje? Zekeringen zijn ook goed.[/quote]
Blijft er na een paar seconden ook nog spanning op staan,dan heb je de verkeerde aansluiting gemeten.
De benzinepomp moet ook massa maken controleer wel even of dit ook goed is.
Hans
Er zitten 4 aansluitingen op, waarvan 1 12v geeft. Heb de slangen losgekoppeld en gestart, maar pomp draait niet. Als ik de auto op kontakt zet, is dat dat ook de enige waar spanning op (blijft) staan.
16 jaar
[quote=watson11931]Er zitten 4 aansluitingen op, waarvan 1 12v geeft. Heb de slangen losgekoppeld en gestart, maar pomp draait niet. Als ik de auto op kontakt zet, is dat dat ook de enige waar spanning op (blijft) staan.[/quote]
Met een losgenomen stekker? Dat zal kloppen ja........
Gr.
is je zekering, of de zekeringhouder in je zekeringbak niet weggebrand
?
Nee, dat ziet er allemaal goed uit. Op 1 aansluiting heb ik dus spanning, moet er op nog een spanning staan dan?
16 jaar
wat voor draadkleuren heb je op die stekker?
Even een update.
1: geen spanning bij de zekering
2: geen spanning bij relais ( ik denk het paarse relais, zitten er 2, waarvan 1 met dikke blauw/rode kabel)
onder motorkap
3: bij zekering overbrugd, pomp draait maar start nog niet ( wel of geen vonk moet ik nog checken)
Zit er ook een beveiliging op? Zoiets als je een aanrijding hebt.
Ik had spanning op de stekker bij pomp, maar was van tankelement.
16 jaar
Je moet in de stekker van het pomprelais een doorverbinding maken 30/87 Als er nog meer 87 aansluitingen zijn zoals A en/of B moet je die ook doorverbinden met 30. Dan zou de motor aan moeten slaan.
Hans
Ok, dank, maar ik heb uberhaupt helemaal geen spanning bij het relais. Ik ga het zowieso proberen. Het klopt wel dat er 2 paarse relais zijn? Waarvan 1 met dikke blauw/rode kabel. En is dit een tijdelijke oplossing of kan ik het laten zitten? En weet je ook waar dan het echte probleem zit?
Alvast bedankt
16 jaar
Ik maak ff een nieuwe topic, anders is het zo verwarrend
16 jaar
Even een update. Als ik de bekabeling van de pomp bij het relais doorverbind, gaat de pomp lopen.
Maar hij slaat nog niet aan. Nu denk ik dat de onsteking de boosdoener is, dus ik kom op het volgende: wordt de spanning van de pomp en de onsteking geregeld door een sensor? Op kontakt heb ik nog geen spanning bij de zekeringskast, maar heb ik tijdelijk overbrugd. Bij het relais heb ik nu wel spanning, maar niet bij de zekering.
16 jaar
Weet je zeker dat er genoeg brandstof in de tank zit?
Hans
Yepio, is half vol. Heb ook even de slang op motor losgehaald. Het spuit eruit. Er moet een reden zijn waarom de spanning bij de zekeringskast weggevallen is, misschien in combinatie met de onsteking(?). Maar nogmaals, ik ga morgen de vonk nog ff checken. Als dat niet zo is, zijn pomp en onsteking beiden uitgevallen.
16 jaar
Wat ik al eerder schreef als je alleen 30/87 doorverbind loopt alleen de pomp. Als er nog een 87 A of B aansluiting is moet daar ook plus op gezet worden.
Hans
Ja, dat klopt, maar ik heb het relais en stekker bekeken, maar staat alleen 1 2 3 5 op. Daar kwam ik dus niet uit.
Ik las net ook op een oude topic dat de krukassensor van een ander model de pomp en de injectoren aanstuurt.
Zou dat het ook kunnen wezen? En hoe kan ik aan de meetwaarden van de sensor komen?
16 jaar
Waar kan ik de BDP sensor vinden?Ik heb nl. ook geen vonk. Dus ik verdenk deze sensor.
16 jaar
Misschien een oplossing? Ik heb tijdens mijn vakantie een zelfde probleem gehad. Alleen sloeg de motor af en wilde niet meer starten tot het moment dat de motor iets was afgekoeld. Dan kreeg ik hem weer aan de gang.
Bij nader onderzoek bleek in ieder geval 1 van de 2 relais kapot te zijn. Ik heb toen alle 2 de relais vervangen.
Vanaf dat moment is het probleem opgelost. Ik weet niet of het je helpt
groet
Harrie
16 jaar
Dank voor de tip. Kan het allicht proberen. Ik heb trouwens de ECU uitgelezen en die meldt code 144 (immobiliser) en 31 (geen rpm). Maar hij start wel, alleen krijg geen benzine en vonk. Heb ondertussen ook een gebruikte ECU erbij. Kon wel eens een langdurige kwestie worden.
16 jaar
Is geen RPM dan niet het toerental/BDP signaal wat miest.
Hans
ooit eens benzinepompprobleem gehad, terwijl je start laat je iemad een mep(je) geven op de pomp, bij mij vertrok ze .... dat kun je natuurlijk niet blijven doen
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar