close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Big Problem

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0i gsi

Hallo

Heb een groot probleem denk ik.
Ik rij vandaag vanuit Belgie richting Rotterdam. Ik rij z`n 130km/h toen in een keer brak mijn distributieriem. Vervolgens ben ik gestopt en dus door de wegenwacht naar een veilige plek geslept. Ik heb net de klepdeksel opengemaakt. Ik kan de nokkenas draien en alle kleppen gaan op en neer.
Mijn vraag is dus wat kan ik nou eigenlijk doen? Mijn auto is namelijk niet zo veel geld waard en weet niet of het zin heeft om een nieuwe riem te laten instaleren + natuurlijk reperatie kosten. Is het mogelijk dat de kleppen toch krom zijn?
Kan ik deze riem zelf vervangen? Zo ja, hoe?
gr

Witek

Geplaatst door

Witek12275 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

een 2 liter gsi heeft de c20ne motor.vrijwel zeker gaat dit wel goed,gewoon op tijd zetten en een nieuwe riem monteren,ik heb het destijds met een kadett gsi 2 liter gehad en die reed gewoon weer met een nieuwe riem,anders wordt het als je een 16 klepper hebt,dan ben je niet blij!

Suc6

hoe kan ik deze riem monteren wat betreft de kleppentiming en de bewerkingsvolgorde?

Witek12275 0

18 jaar

als je het zelf wilt doen ben je ongeveer 100,- kwijt aan riem en geleiders, voor 200,- laat je het doen bij de garage. maar als de kleppen kapot zijn is het een ander, veel duurder verhaal.

maar wat voor motor heeft je gsi? c20ne of c20xe ?

roygsi 0

18 jaar

do motor is 20ne is gewoon 2.0i 8v
Ik heb van veel mensen gehoord dat ik dus mazzel heb omdat bij 2.0 8v de kleppen net de zuiger niet raken. Alleen nu wil ik het vervangen maar wat moet er precies nieuw er in komen te zitten. Distributieriem en spanrol ? of zijn dr 2 spanrollen? Moet de multieriem ook gelijk vervangen worden?
Weet iemand dit?

Witek12275 0

18 jaar

distributieriem / geleiderol / spanrol

deze 3 worden meestal samen vervangen

multieriem en de v snaar vervangen hoeft niet. maar dat zijn de kosten ook niet, die kosten 10 / 15, -

ik zou het lekker laten doen, scheelt jou een dag aankloten. prijs om te laten doen zal je ook meevallen

roygsi 0

18 jaar

idd het hele setje in 1x vervangen, ben je daar meteen vanaf!

bij een c20ne heb je idd een grote kans dat er niks mis is met de kleppen (kan altijd wel gebeuren! dus laat dat zowiezo voor de zekerheid nakijken met bijvoorbeeld compressietest)
bij een c20xe is het altijd vrijwel zeker dat de kleppen krom zijn.

Danny_85 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.