Opel vectra B 2.0 DTH: bij terugschakelen in hoge toeren gaat MIL branden

Bouwjaar: 1999

de klant had dit voor bij het oprijden van een heuvel. wanneer hij dan moest terugschakelen van 5de naar 4de ging het MIL branden als gevolg dat het vermogen reduceerde. de foutcode P1100 werd uitgelezen =>ernstige systeemstoring 1. Ik heb dan alle onderdrukleidingen van en naar de turbo vervangen zonder resultaat. Heb ook de onderdrukleidingen van de EGR gecontroleerd. Wat mij opviel toen ik de parameters met de tech 2 bekeek is: opdracht laaddruk bij stationair toerental= 1.85 bar en de werkelijke laaddruk was 1.04 bar. Is dit niet abnormaal? De ECU geeft toch geen juiste opdracht? bij gasgeven kwam de werkelijke laadruk op 1.94 en dan was de opdracht laaddruk ongeveer 1.95. Wat is hier verkeerd.

mvg David

DAVID2014

Geplaatst door DAVID2014 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Opeltje (0) PRO, 19 jaar geleden

dit klopt wel degelijk.....kijk maar eens in tis.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.