close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Kadett: Binnenhemel verwijderen

Bouwjaar: 1982, Brandstof: Benzine, Motorcode: 10S

Kadett D 2 deurs, sedan. Weet iemand of de binnenhemel zonder beschadigen verwijderd kan worden? Ik wil namelijk het dak van binnen een anti-roestbehandeling geven.

Geplaatst door

Martijn7427 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Natuurlijk kan dat. Ruiten en portierrubbers er uit en dan van achter naar voor werken.
Bij de handgrepen eerst de plugjes er uittrekken.

Petje57 0
badge

11 jaar

Bedoel je dat de voorruit én de achterruit eruit moeten? Hoe krijg ik die los?
En de portierrubbers kan ik voorzichtig lostrekken toch?

Martijn7427 0

11 jaar

Waarom een antiroest behandeling , waarmee ?
De rubbers heel voorzichtig van binnenuit loswerken achter de sponning , stukje voor stukje , zeker niet gaan duwen , kost je een raam.
Als je het nog nooit gedaan hebt , iemand met ervaring erbij halen.
2 geknapte ramen is duurder dan een beetje vliegroest op je dak , rot echt niet door.

kaleido 1 6870
badge vip badge

11 jaar

Ik ben deze auto stukje bij beetje aan het behandelen tegen roest. Alles waar ik bij kan, maak ik roestvrij, ik las nieuwe stukjes in, enz. Alles waar ik niet goed bijkan (holle ruimtes. e.d.) spuit ik in met ML en lijnolie. Nu zag ik door het gat van de interieurverlichting dat de dakplaat VAN BINNEN behoorlijk roestig is. Omdat op diezelfde plek aan de BUITENKANT op het dak ook roest door de de lak komt, wil ik het dak aan de buiten kant schuren, antiroestmiddel spuiten, primeren en aflakken. Aan de binnenkant wil ik ML met lijnolie tegen de dakplaat spuiten.

Verder komt het me wel goed uit als de voorruit er uit moet, want onder het raamrubber ter hoogte van één ruitenwisseras (waar de arm op zit), is het ook aan het doorroesten. Als ik die ruit eruit heb, kan ik dat beter behandelen.

Ik houd alleen niet van geknapte ruiten, daarom aarzel ik nog of ik dit echt ga doen. Het is mij nog niet duidelijk hoe je dan die rubbers van binnenuit moet loswerken. Met een schroevendraaier?
En hoe krijg ik hem er weer in?

Martijn7427 0

11 jaar

Met een breede schroevendraaier duw je rubber achter de rand waar het rubber omheen valt , het begin is een beetje lastig , maar als je eenmaal een begin hebt gaat het vanzelf , het is een slag.
Kijk eerst wel even of er geen sterretje in de ruit zit , dit geeft extra risico.
Hoe is je rubber ? al droogtescheurtjes op de hoeken ? dan rubber kapot snijden en nieuwe monteren .
Monteren gaat met een dik electra draadje bv. , deze leg je in de groef , maar zoals ik al zei , doe dit met iemand die het vaker gedaan heeft.
De en montage moet zowiezo met 2 man.
Google eens , vind je mooie filmpjes.
Ml en lijnolie raad ik af voor op de binnenkant van het dak , geeft op termijn vieze bruine vlekken op de hemel.
Goed ontroesten en zinkspray erop.

kaleido 1 6870
badge vip badge

11 jaar

OK, ga ik proberen.
ML en lijnolie hardt uit, dus ik denk dat het wel meevalt met bruine vlekken, Maar zinkspray is ook een optie. Ik heb ook goede ervaringen met Brunox.

Enne, die portierrubbers waar Petje het over heeft. Die trek je toch zo los? Of zitten die nog ergens vastgekit?

Martijn7427 0

11 jaar

In de zomer wordt het heet en weer vloeibaar , druppels , deurrubbers kun je voorzichtig zo los trekken van de sponning.

kaleido 1 6870
badge vip badge

11 jaar

inderdaad, geen ml of lijnolie gebruiken tegen de onderkant van je dakplaat want dat gaat fout!
gebruik zinkspray of kwast heel de boel in de menie, ml gaat aan de wandel als het zonnetje erop staat.

[quote=Martijn7427]Bedoel je dat de voorruit én de achterruit eruit moeten? Hoe krijg ik die los?[/quote]
Ligt er aan of het een 2 of 3 deurs is. Bij een 2-deurs ( korte achterklep ) moet de achterruit er wel uit, bij een 3-deurs uiteraard niet. En de beide zijruiten uiteraard.

moderator 0
badge

11 jaar

[quote=Profundo Autoservice]inderdaad, geen ml of lijnolie gebruiken tegen de onderkant van je dakplaat want dat gaat fout!
gebruik zinkspray of kwast heel de boel in de menie, ml gaat aan de wandel als het zonnetje erop staat.[/quote]
OK, duidelijk. Dan wordt het zinkspray.

[quote=moderator]Ligt er aan of het een 2 of 3 deurs is. Bij een 2-deurs ( korte achterklep ) moet de achterruit er wel uit, bij een 3-deurs uiteraard niet. En de beide zijruiten uiteraard.[/quote]
Het is een 2 deurs met korte achterklep. Dat zijn dan heel wat ruitjes die eruit moeten. Is het niet mogelijk om de binnenhemel los te maken, te laten zakken, het plafond te bewerken en dan de binnenhemel weer terug te plaatsen? Dan hoeven al die ruiten er niet uit. Of moeten die ruiten sowieso los om die binnenhemel los te krijgen?

Martijn7427 0

11 jaar

[quote=Martijn7427]Of moeten die ruiten sowieso los om die binnenhemel los te krijgen?[/quote]
Precies. De hemel zit om de bevestigingsrand van de ruiten gelijmd. Als je een deurrubber los trekt, kun je zien hoe het zit.

moderator 0
badge

11 jaar

Ok, dan ga ik maar eens prutsen. Zal wel zomervakantie worden voordat ik eraan toe kom. In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden! Ik kan hiermee aan de slag.

gr.

Martijn

Martijn7427 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.