auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel ASTRA-G-CABRIO: Blijft uitvallen zie verhaal

Bouwjaar: 2004, Brandstof: LPG, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 92

Hallo.

Zie het even niet meer.
Beetje lang maar hoe meer info hoe beter zeggen ze.

Afgelopen weekend na ff blazen op.de snelweg +-200 km/u gestopt voor verkeerslicht.
Rusig weggereden en na goed 1km vermogen weg hevig schokkend en in mm branden op 3 cilinders naar huis.
Onderweg uitgelezen misfire cil2.
Gereset motor bleef slecht lopen met 80kmh max richtin huis +-3 km
Weer uitgelezen weer misfire p0302 dacht ik. Daarnaast ook p0170

Zondags andere bougie geplaatst cil2 was idd naar de knoppe. Helemaal verbrand. Dus sluiting gehad. Auto rijd weer. Maandag nieuwe bougies gehaald en nu toch maar irridium gekozen van bosch. Gemonteerd een auto rijd redelijk. Ecu gereset maar blijft schokken op gas.
Vrijdag gasklephuis schoon gemaakt, pakking vervangen gaatje opgeboord, gasverdeler losgehaald schoon gemaakt. Met voelermaatje ook de restjes weggehaald alles nogmaals gecontroleerd en gemonteerd. Auto loopt weer maar niet lekker op gas benzine is top.
Inspectie van gas gedaan, oorzaak mogelijk verdamper.
Op gas niet te rijden bij remmen afslaan en geen opbouw van toeren bij gasgeven.
Op benzine geen problemen. Nog retourtje maastricht wezep gemaakt. Bij cruise snelheid van 120 omgeschakeld naar gas en gewoon kunnen rijden erop.
Geen foutmeldingen in systeem. Optrekken op gas geeft uitval en foutmeldingen weet hrt noet meer zeker p0140 en de p0170. O2 bank 1
Uitgelezen met torque... en gereset.

Vanmorgen auto gestart op bezine naar loods gereden geen problemen of fouten.
Gasverdamper vervangen, koelsysteem ontlucht computer uitgelezen en gereset. (Opcom)
Gestart en auto loopt perfect lekker rustig, geen schommelen meer.
Stukje gereden geen gekke dingen. Alles gemonteerd en vastgezet in die periode de auto ff laten lopen om benzine gad schakeling te testen geen problemen soms een klein dipje bij onschakelen van benzine op gas.

Nogmaals in ecu gekeken pending p0170 rich exaust
Geeft geen mm .

Naar de stad gereden en terug +- 15 km ga snelweg op trek rustig op tot 130 en boem opeens weg vermogen. Mm en knipperend mm esp/asr lampje aan en langzaam terug van 90 naar 60 uitlezen in die tijd
P0301 p0302 p0303 p0304 misfire cil 1 2 3 4.
Gereset maar niks blijft slecht lopen. Thuis nogmaals gelezen p0303 p0302 p0170 p0xxx aiflow
Weer gereset toen toch weer misfire. Dus simpel gedacht sluiting bougie sluiting maakt dingen kapot terugkomende storing bobine blok rip.
Nieuwe gehaald gemonteerd en ja starten zinder fouten. Proefrit bam weer hetzelfde.
Codes zoals boven beschreven.
En die verstande bij stilstand alles gereser en storingsvrij kan ik tot ongeveer 3000 gas geven.
Dit houd ie met moeite vast en opeens merk en hoor je het en moet je gas bijgeven waarna ie helemaal afzakt en bij ongeveer 1500 begint te schokken en in storing valt of uitvalt soms blijft ie ook lopen.
Fouten misfire airflow en o2 sensor.
Bij uitlezen onder rijden viel me op dat de pendaal sensor van idle naar partial lpad en invalid gaat.
Lmm geeft opzich goede waardes aan, deze ook afgekoppeld en getest zelfde probleeem.

Nogmaals alles stekkers nogelopen. Vacuu slangen gecontroleerd.
Die wat gas aanstuurd was beetje verrot en vervangen.
Deze komt van onder gasklep gaat naar sensor en dan naar verdamper zuigt goed vast aan vinger.
Losnemen hiervan op benzine geeft zenuwachtige motor. Terugplaatsen laat hem even zoeken en dan netjes stabiel.
Steckesrs met remmenreiniger ingespoten om olie en vuil uit te sluiten.

Hier heel veel gelezen. Zijn nog 2 dingen die ik kan doen. Massa op pin 4 gele kabel van lmm zetten en de steckers op de ecu losnemen en schoonspuiten.

Verder weet ik het ook niet meer. Na alle werkzaamheden heeft ie het perfect gedaan.
En opeens weer teug bij af. Wat xie ik over het hoofd. Of kan het gasklephuis door de schoonmaak rip zijn ?
Bij een kabelbreuk waar moet ik beginnen ??

Wie heeft raad voor me ?

Geplaatst door

jeroen2674 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vandaag nog maar eens aan de slag gegaan. Alles nagelopen enige wat opviel was dat een rubber bij het gasklephuis niet echt goed zat dus weer op zijn plek gezet en met snelbinder vast gezet. Auto gestart en kon behoorlijk toeren maken. Geen foutcodes. Ga de weg op na 600mtr brrrrr weer uitval met foutcodes .
Terug gereden allesuitgelezen p0170 p301-4 p0500 p0103 en p0105 vreemde code c381f
Codes wat willekeurig terug komen. Nogmaals alles nagelopen.
Na hier veel gelezen te hebben toch de gele kabel van de lmm aan massa van de accu gelegd. Probleem al stuk minder. Daar ik nog wat draadjes van het test stukje over had. Deze aan het gasklephuis bevestigd en het blok zelf aan de schroef van de motorafdekkap. Weer gestart en kon ermee wegrijden. Ook op de snelweg kon ik weer mee rijden. Ruim 20km gereden. Geen fouten in de computer. Alleen loopt niet echt lekker, voelt niet echt goed.
Na paar uur weer de autogepakt. Start goed en opeens voelde ik hem weer inhouden gas losgelaten en geen uitval wel vermogens verlies en haperen. Na een 500mtr kon ik weer rijden.
Op de afbeelding is de tijdelijke kabel te zien.

jeroen2674 0

8 jaar

In je eerste verhaal schrijf je dat hij op benzine wel perfect liep. Is dat nu nog steeds zo?

Als hij op benzine nog steeds perfect loopt en alleen op lpg storingen geeft zit daar iets fout (misschien een temperatuursensor of zo?)

memos 260
badge

8 jaar

Klopt eerst liept ie op benzine goed. Toen pas naar gas gegaan. En opeens op bezine en gas niet meer.

Kan het mss zijn dat mijn gaspedaal rip is.
In opcom geeft ie bij volgas invalid aan.
En zo klinkt het ook als ie de fout ingaat net alsof me gasklep weid opengaat.

Zal kijken of ik de opnames bij youtube erop krijg

jeroen2674 0

8 jaar

Hier 2 opnames van hoe de motor reageert, bij gelijke gaspedaalstand hoor je het toerental terug vallen...
[yt]https://youtu.be/TcFuMRbGwYg[/yt].
[yt]https://youtu.be/vZFRi0-QzDI[/yt].

Gr Jeroen

jeroen2674 0

8 jaar

Na het plaatsen van de massa kabels zijn de klachten verminderd.
Bij wat langere diagnoses is gebleken dat er steeds fouten op cat lambda en lmm terug kwamen.
Individueel uitlezen van de sensors gaf geen fouten wel zagen we de regeling niet optimaal was.

Gezien de hoge stand en andere slijtage besloten om een donor te kopen en kompleet tw vervangen.

Conclusie massa probleem en lekkage in de uitlaat.

jeroen2674 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.