close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel ASTRA TAILGATE X1.6SZ: Blueone95 getankt

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: X1.6SZ, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 52

Welke diagnose-stekker heb je gevonden (10 of 16-polig) en waar zit deze?

Geplaatst door

Han25 (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo,

Voor 2 weken terug heb ik Blueone95 getankt met mijn Astra F, omdat de site aangaf dat mijn auto hier geschikt voor was. Echter loopt de auto sindsdien zeer slecht. Geen vermogen en dan valt hij soms nog in de noodstand, oranje motor lampje gaat dan branden, en dan heeft hij nog minder vermogen.

Het brandstoffilter is al vervangen, en ik heb De octaan 102 van Firezone al geprobeerd. Echter verhelpt dit het probleem nog steeds niet. Hij stottert ook heel erg tijdens het optrekken. Iemand enig idee wat het kan zijn of wat ik het beste kan doen?

Mijn dank zal groot zijn!

groet, Han

Han25 0

7 jaar

Ik zou eens beginnen met (laten) uitlezen van de foutcodes.
Je kunt dit ook zelf doen met de zogenaamde "paper-clip methode". Zie: http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_code...

Waarom tank je die Blue One 95 eigenlijk?

oldford 0
badge

7 jaar

Hallo Oldford,
Bedankt voor de snelle reactie.
Ten eerste had uit laten lezen geen zin. Het is een oud model met weinig electronica waardoor ze niet precies kunnen zien waar het probleem ligt.
Daarnaast kom ik sinds kort langs een tankstation met blue one. Gezien de prijs heb ik dat getankt niet wetende dat het kwaad kon.

Mvg Han

Han25 0

7 jaar

Tja, ik weet hoe oud de elektronika is en ik weet ook welke foutcodes er gegeven kunnen worden.
Ik ben van mening dat het wel nut heeft. Zonder die foutcode en/of meetgegevens is het maar raden en gissen en dat kan duur worden.

Heb je er rekening mee gehouden dat je van dat Blue One 95 zo'n 2 tot 3% meer nodig hebt dan van euro 95?
Bij een literprijs van 1,50 euro voor Euro 95, moet Blue One dus minstens 3 tot 4,5 eurocent per liter geodkoper zijn om kiet te spelen.

En dan heb ik zo mijn twijvels of een motor die begin 90 jaren van de vorige eeuw is ontwikkeld wel tegen 10% ethanol kan.
Dat bestond in die tijd nog niet, in ieder geval niet in Europa.

oldford 0
badge

7 jaar

Hallo Olford,

Bedankt voor je sneller reacties.

Ik heb hem bij een garagebedrijf laten uitlezen, die kon niks zien, auto was te oud moest er mee naar opel gaan zei hij. Vervolgens naar opel geweest en ook zij zeiden mij dat hij weinig kan uitlezen aan mijn auto omdat de computer weinig info zou geven.

De blueone95 heb ik mij niet in verdiept qua zuinigheid etc. Ik zag het elke keer staan, mijn tank was leeg, nieuwsgierig dus gegoogled. Daar kwam ik op de site ik zie staan milieuzuiniger en dat was de reden dat het goedkoper was.

Mijn kenteken ingevoerd en mijn auto zou geschikt daarvoor zijn. Zodoende heb ik het getankt niet wetende dat mijn auto naar de ... zou gaan:(

Kan de klopsensor ook verkeerd zijn? Aangezien hij sws al slecht loopt in vermogen etc. Want daardoor vliegt hij in de noodstand

Groet

Han25 0

7 jaar

Alles kan, dat is het probleem bij elektronika. Bij de meeste vragen is het antwoord, ja dat kan (maar het hoeft niet).
Overigens als de klopsensor defect is, dan komt dat niet door Blue One 95. De klopsensor zit aan de buitenkant van de motor.

Nogmaals, gewoon uitlezen als het lampje brandt. En zoals al eerder gezegd, met een paperclip kun je het zelf.

oldford 0
badge

7 jaar

Oke, dank je voor de informatie.

Ik heb me zojuist even verdiept in de paperclip methode. als je het goed leest en het werkt zo als dat het er staat. Dan stelt het weinig voor.
Ik ga dat morgen wel even doen. Ik laat weten of ik eruit gekomen ben.

Ohja wat ik ook tegenkwam. De garage heeft de auto op contact gezet en uitgelezen. Maar het lampje begint dan nog niet te branden. die begint pas na een stukje rijden. wellicht kon hij hem daarom niet uitlezen want zoals ik het lees moet dat lampje eerst branden.

Han25 0

7 jaar

1 vraagje nog.

ik kan dus gewoon stuk rijden tot hij brand. Dan stationair laten draain. de paperclip erindrukken en dan geeft hij het aan?

Han25 0

7 jaar

Ja.

oldford 0
badge

7 jaar

Top! thanks!!

Han25 0

7 jaar

Het wil me nog niet lukken.
Het lampje blijft soms ook branden ipv een pauze.. snap er niks van. Als ik filmpjes zie op internet gaat het heel anders

Han25 0

7 jaar

Hij knipperde nu wel goed.

16 polig. Maar knipperde 18 knock control processor

Han25 0

7 jaar

Foutcode 18 suggereert meer een fout in de ecu zelf dan in de pingelsensor of bedrading.
Maar misschien heb je geluk en komt er een erg vreemd signaal van de pingelsensor.

Probeer het eens met de pingelsensor losgekoppeld.
Hoe rijd de auto dan en wat voor foutcode krijg je dan?

oldford 0
badge

7 jaar

Dank voor de tip! Ga ik nu geijk even proberen.

Tevens heb ik de ecu al wel gereset en geeft hij geen foutcode meer aan..
Maar loopt nog steeds beroerd.

Mijn broertje kent overigens iemand die vele jaren bij de opel gewerkt heeft en die dacht dat misschien de demper verstopt was

Han25 0

7 jaar

Als ik hem loskoppel vliegt hij gelijk in de noodstand

Han25 0

7 jaar

Gelukt.

Heeft helaas niet geholpen. Had je dus we gelijk dat het probleem daar niet in zat.

Han25 0

7 jaar

Zondag ga ik even de uitlaat schoonmaken. Dat wat mijn broertje zei kan wel eens kloppen. Het is net of hij vastloopt bij het blok. En het vermogen niet los kan laten

Han25 0

7 jaar

Eigenlijk best grappig want u gaat omdat een website stelt dat de Astra geschikt is BleuOne brandstof te tanken er klakkeloos van uit dat het ook kan. Blijkbaar gaat het met het type motor niet fijn en dan gaat u benzine tanken waarvan het octaangehalte 102 RON is en dan gaat de motor helemaal overstuur. De summiere inspuitcomputer is ingesteld op normale 95 RON benzine en alles daar boven geeft zeker bij een oudere motor problemen. Mijn Opel omega 2.0 i uit 1991 had nog een stekkertje onder de motorkap waarmee je van 95 naar 98 RON kon schakelen maar je zou wel gek zijn omdat te doen want de benzine prijs was begin 2002 al dik €.1,75 per liter.

Mijn advies gewoon weer de 95 RON benzine tanken en wel zoveel dan zal de storing vanzelf verdwijnen.

ronny530 0

7 jaar

[quote=ronny530]De summiere inspuitcomputer is ingesteld op normale 95 RON benzine en alles daar boven geeft zeker bij een oudere motor problemen.[/quote]
Nee hoor. Een hoger octaan dan benodigd kan geen enkel kwaad. Het heeft geen nut want dezw computer is inderdaad ingesteld op 95 octaan.
Het zou wat worden op vakantie met die oudere auto's. In België en Frankrijk kun je alleen nog maar E10 95 octaan kopen.
Daar moet je wel 98 octaan tanken als de motor niet geschikt is voor E10.

oldford 0
badge

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.