Ik heb een Opel Signum 3.0 V6 CDTI, ik ben vorige week op wintersport gegaan met mijn Signum.
Maar na ongeveer 300 kilometer begon in 1 keer een lampje te branden wat te maken heeft met de olie.
Vervolgens heb ik de auto op een parkeerplaats uitgezet en na een aantal minuten weer gestart en weg was het lampje. Wij weer verder rijden en na ongeveer 300 kilometer begon het lampje weer te branden, ik hem weer naar een parkeerplaats gereden en uitgezet, maar voordat het zover was kwamen we in de file terecht en plots kwam er een dikke blauw rookpluim uit de uitlaat. Wij de Adac gebeld en die heeft ons opgehaald.
Het lampje zag er als volgt uit. Naast het teken van mijn automaat was te zien dat bovenin dat vakje een oliekan stond en daaronder een golflijntje en daaronder ingekleurde dikken golflijn. Ze hebben de boordcomputer uit laten lezen (geen probleem gevonden) daarna hebben ze de Turbo nagekeken (weer niets gevonden) en daarna hebben ze nog 50 kilometer gereden (wederom geen melding). Wij hebben de auto weer opgehaald en zijn nog ongeveer 700 kilometer naar huis gereden. Maar onderweg begon gewoon weer na ongeveer 300 kilometer het lampje te branden, dus probleem nog niet opgelost. Heeft iemand enig idee wat dit lampje betekend en wat ik hieraan kan doen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als ik het zo zie is dat het een symbool van de oliepeil. Staat dit niet in je boekje? Check eens je oliepeil zou ik adviseren, de relatie met een rook uit de uitlaat zie ik even niet.
Succes!
Arjan
het is inderdaad controle olie peil
oftewel controleer olie peil
dus stoppen paar minuten wachten
peilen.
eventueel olie bij vullen.
olie peil in orde zal die een valse waarschuwing geven als je ben t gestopt en het lampje is uit
ga je rijden lampje aan
komt doordat je de sleutel niet uit het contact slot
gehaald hebt dan pas reset die zich.
herhaald het zich garage ???sensor stuk
maar wat wel belangrijk is controleren via peilstok
15 jaar
Sensor hoeft niet stuk te zijn, kan ook te gevoelig afgesteld staan. Hier is een update voor beschikbaar. Zoals hierboven beschreven, olie peilen bij koude motor evt afvullen tot max waarde. Als je dan nog foutmeldingen krijgt dan is het de sensor.
Bij een 1.9dth is het een aardige klus om deze te vervangen, bij een 3.0cdti weet ik het niet.
mvgr
Arjan
15 jaar
[url=http://imageshack.us][img]http://img135.imageshack.us/img135/9931/...[/img][/url]
By [url=http://profile.imageshack.us/user/opelge...]opelgek[/url]
hoeft alleen het carter er onder uit
mvg willem2
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Signum of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar