Opel Astra: bouwjaar NVT meer een vraag !!!

Bouwjaar: 2005

ik ben op zoek naar een ruimere auto dan wij nu hebben ivm gezinsuitbreiding.
ik heb op het net gezocht naar autos en heb gezien dat opel astras station niet al te gek duur zijn en veel ruimte hebben.
zijn er hier mensen die ervaring hebben met opel astra stations en of zij veel of weining problemen hebben.
ik heb nu een opel corsa swing 1.5 diesel waarmee ik wel wat rompslomp heb gehad maar die me nooit in de steek heeft gelaten.
ik tob een beetje want een toyota lijkt me ook wel wat maar die zijn sowieso duurder in aanschaf maar mijns inziens wel betrouwbaar.
iemand nog meer ideeen voor goede merken?
ik rijd diesel trouwens gezien het aantal kilometers wat ik maak kan dit uit.

groet en hopelijk reacies
martijn

martijnb

Geplaatst door martijnb (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Willem12089 (0) PRO, 19 jaar geleden

Beetje afhankelijk van de leeftijd die je zoekt=

Astra-F tot '95 = veel roest, kraken voorste stabilisatorstang rubbers

Astra-F van '95 tot '98 = goed opletten op roest, dan hebben ze meestal schade gehad,
Diesel motoren zijn best betrouwbaar maar willen nog wel een beetje olie verbruiken,
kraken voorste stabilisatorstang rubbers

Astra '98 tot 2004 Goede auto,
let op kraken van voorste stabilisatorstang rubbers,
diesels willen nog wel olie verbruiken, er zijn wel eens problemen met motor elektronica

Dat kraken van de voorste stabilisatorstang rubbers komt vaak alleen bij lage buiten temperatuur en is niet schadelijk voor de auto maar je kan je er flink aan storen.

Dit is wat ik weet over de astra

toyota: Ga voor de 2.0D en niet voor de D4D diesels deze zijn wel storings gevoelig

TIP: ford escort TD 90pk / Focus TDDI dat zijn wel betrouwbare vlotte diesels en redelijk zuinig, let hierbij op dat de auto stabiel aanvoelt de voorste draagarm rubbers scheuren nog wel eens, let op roest op dorpels en wielkuipen achter

Willem

tijne (0), 19 jaar geleden

als ik eerlijk mag zijn zou ik voor een toyota carolla 2.0d gaan als ik jou was is een hele goede audo zeer betrouwbaar verbruiken nagenoeg geen olie en zijn zuinig.

mijn oom heeft toevallig een gehad en heeft er 2 jaar lang(50.000km) geen enkel onderhoud aan gepleegt en dat ding reed nog als de beste en was nog niks mis mee.

als je toch voor een astra ga neem er dan zekker eentje die jonger is dan bj 1995 want daar onder heb je een grote kans op hoog oplopende onkosten(ik zelf met een 1.6 gt heb het laatste jaar voor 1900 euro vervangen en heb alles zelf gedaan dus tel maar na.

gr en veel sucses en plezier met de kleine en dat hij/zij maar gezond en fijlig mag opgroeien.

tijne

Willem12089 (0) PRO, 19 jaar geleden

Hee tijne, Ik heb een astra c2.0ne CD stationwagen uit '93 gehad, Gekocht met 170.000 km op de klok, en verkocht met 250.000km op de klok.

Ik heb buiten de normale service beurten die ik zelf uiygevoerd heb om de 10.000 km deze manko's gehad.

* Lassen aan de wielkasten ¤20 aan verf (zo gekocht was de prijs ook naar).
* Flens katalysator krom. zelf een ander op gelast ¤0,-
* 2x stappen motor gereinigd ¤0,-
* achter demper verrot zelf een demper gemaakt ¤0,-
* uitlijnen ¤20,-
* schokbrekers achter ¤80,- (op pomp baar (station))
* bougie kabels + verdeelkap + rotor ¤55,-
* airco laten verversen + checken ¤105,-
Totale kosten over 80.000km: rep.¤280 + 8x ¤25 service beurt.

Weet niet wat jij allemaal gehad hebt????,1900 euro als je alles zelf gedaan hebt???

Ik heb ook nog een kadett station met 345.000km op de klok daar heb ik ook niet veel aan gehad, en rijdt nog prima (c1.6se).

Willem

fritske (0), 19 jaar geleden

wij hebben ook een astra station 1.7d. buiten het normale onderhoud (wat ik meestal zelf doe met een maat van me) hebben we een keer een versleten koppeling gehad. Wegens omstandigheden hebben we dit niet zelf gemaakt, totale kosten ca. ¤500 meen ik.
En is een keer het asje (heveltje) afgebroken die de koppelingskabel verbind met de koppeling (asje gaat in de bak dus). dit had nog nooit iemand meegemaakt, maar wij wel dus. Op de sloop een nieuw asje gehaald voor 5 euro, en een dag sleutelen, en het was weer gemaakt.
Verder nooit geen grote problemen gehad, we hebben de auto inmiddels een jaar of 5.
groeten henri

martijnb (0), 19 jaar geleden

thanks hier heb ik wat aan, ik denk dan toch dat ik eerst maar eens naar een toyota ga zoeken/kijken groet
martijn

martijnb (0), 19 jaar geleden

ps tijne mijn opel corsa swing had problemen na vervangen van de kachel met de bak bleek een stangetje kapot te zijn vervangen door garage en voor 35 euro weer klaar dus viel mee

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.