Opel Omega: brandstofinspuitpomp

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 liter td

De brandstofinspuitpomp van mijn omega is kapot en ik doe een poging om deze uit te bouwen om te laten
reviseren. Ik heb alle bouten (4stuks 2 voor ophet blok en 2 opzij )denk ik los gemaakt en de centrale asmoer
bij de distributieketting ook, nu krijg ik hem met geen mogelijkheid los. Doe ik wat verkeerd, zijn er nog meer bouten die los moeten of moet ik een poliedrukker gebruiken, ik weet het niet meer?
fout melding p1630 geconstateerd

janvv

Geplaatst door janvv (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

venedijk (0) PRO, 14 jaar geleden

Centrale bout had niet los gemoeten... dit moet je wel bij het revisie bedrijf zeggen dat deze los is geweest want nu is de pomp zelf van tijd...

Door het tandwiel heen kun je nog 4 torx bouten zien zitten waarmee de pomp aan het blok vast zit... als je ze niet ziet moet je even het tandwiel verdraaien... hiervoor heb je een lange torx dop nodig..

dan trek je em er zo uit..

Mvrgr J

janvv (0), 14 jaar geleden

de centraalbout in het tandwiel is niet van zijn plaats geweest of heeft bewogen
en is dat de as van de pomp?

maar ik ga morgen in iedergeval aan de slag

alvast bedankt voor de tip

groet janvv

janvv (0), 14 jaar geleden

Het antwoord wat ik gekregen heb 15 september heb ik bekeken maar ik kan bij mijn type pomp door
het tandwiel heen geen torxbouten zien, de enige torxbouten zijn diegene waarmee het tandwiel vast zit.

graag enige reactie ik ben ten einde raad

Mgr Janvv

venedijk (0) PRO, 14 jaar geleden

Die bouten zitten er bij alle 2.0 en 2.2 motoren dus die van jou zal geen uitzonderding zijn....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.